בננות - בלוגים / / יולדות בתיאטרון הערבי-עברי ביפו
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

יולדות בתיאטרון הערבי-עברי ביפו


#
יולדות

כמה שעות אחרי שהאדרנלין והדמעות שככו, יושבת לכתוב ונרגעת ומפצירה בכם ללכת לצפות בהצגה הנדירה, הגאונית, המטלטלת הזאת, שמפרקת ומרכיבה וממיסה ומתיכה מחדש את פרשת ילדי תימן, את כאב האמהות והאבות, יש לומר, כאב האבות לא נפקד, הוא רק מסופר כנרטיב נשי, עוצמתי ובלתי ניתן להכחשה או הדרה.
מה שהנשים המופלאות האלה, חנה ואזנה גרינוואלד, רחלי סעיד, עדן אוליאל, סלי ארקדש יחזקאל, מוריה בשארי ליפשיץ ואביגיל מישל מאייר, עשו עם המילים שלי, הוא פשוט לא ייאמן. העדויות, שנלקחו מארכיון עמר"ם, קורעות את הלב ומבכיאות אותו ומוכיחות לכל המקטרגים, לכל אנשי ה"אז איפה כל הילדים האלה?" ו"תראי לי ילד אחד חטוף", את התהליך המפלצתי שבו התנהל מנגנון החטיפות.
לכו, בבקשה לכו להצגה.
אחת הסיבות שלא היססתי לתת את הפואמה שלי לחנה, היא האמונה שמדובר במטרת מקודשת, דמם של הילדים החטופים והוריהם עדיין על כפות ידיהן של ממשלות ישראל לדורותיהן.
#צדק,הכרה,ריפוי.

התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.
התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.
התמונה של ‏איריס אליה כהן‏.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן