בננות - בלוגים / / השקת פלאות
שחרחורת
  • איריס אליה כהן

    איריס אליה-כהן, סופרת ומשוררת, כלת פרס ראש הממשלה ליצירה לשנת 2015. "מַכְּתוּבּ" (הקיבוץ המאוחד, 2011), זכה בפרס שרת התרבות ובפרס רמת גן 2012; ספריה "דושינקָא, נשמה" (הקיבוץ המאוחד, 2013), ו"גלבי" (ידיעות ספרים, 2016) נמנו שניהם עם תריסר המועמדים לפרס ספיר. שירים מתוך ספרי שיריה "שחרחורת" (הוצאה עצמית, 2014) ו״פלא״ (ידיעות ספרים 2017) תורגמו לאנגלית, צרפתית וספרדית, פורסמו בעיתונות, בכתבי עת ובבמות אחרות בארץ ובעולם, רבים מהם הולחנו ומבוצעים על ידי אומנים שונים ולאחרונה נכנסו שניים מהם לתוכנית הלימודים הארצית בספרות. המופע "פלא – משירי איריס אליה-כהן" ובו שירים שהלחין אמיר עמרמי למילותיה של אליה-כהן, בביצוע מורן קשרו-עקרבי, עולה בימים אלה על הבמות ברחבי הארץ.

השקת פלאות

איך קמים מחלום, מכל ההתרגשות הזאת, מכל האהבה הזאת, מכל השירים האלה, מכל הקולות, מכל הדמעות, החיבוקים, הנשיקות, מחיאות הכפיים, איך אוספים מילים כדי להגיד די תודה, איפה הן, המילים.
ובכל זאת, תודה לכל מאה ועשרים הקהלים שברכו אותנו בבואם, מקריית שמונה, מכרמיאל, מבאר שבע, עד אפס מקום, אין לתאר. כל כך פחדתי שנעמוד שם שלושתינו על הבמה לבד, עם כל הפלאות הזה, ונמשיך להתרגש משלנו בשלנו, ופתאום זה. תודה כל כך.
תודה לאמיר עמרמי שחנן אותי בלחנים שהם לא פחות ממושלמים, ובשמיעה שנייה ושלישית, מופתיים. אתה נשמה אדירה וכמה מזל יש לי שהמילים שלי הגיעו אל הלב שלך. אוהבת אותך כל כך.
תודה למורן קשרו עקרבי, שהיא פלא, פלא ענק, קול שהוא מתת אלוה, ולב ענק שהכיל את כל מה שרצינו אמיר ואני להגיד. כמה תודה שהכנסת אותנו אלייך.
תודה לאלוהי הספרים, השירים, הבמות, לאלוהי החברות הטובות, כולן היו שם בשבילי ביום הזה. תודה לחברי נפשי. תודה למשפחה שלי. זו הזכות הגדולה ביותר שצמחה לי בעולם. משפחה שהיא כל העולם כולו.
Amir Amrami​ Moran Kashro Akrabi​
*** יש הקלטה של המופע כולו, ננחת ונעלה בקרוב.

שרית פליין

Moran Kashro Akrabi

עידית הירש

 

לתמונות מהשקת פלאות בבית היוצר

ועוד סרטונים

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאיריס אליה כהן