בננות - בלוגים / / הצעת חוק
אמיר אור
  • אמיר אור

    אמיר אור נולד וגדל בתל אביב, דור שלישי בארץ. פרסם אחד עשר ספרי שירה בעברית, האחרונים שבהם "משא המשוגע" (קשב 2012), "שלל – שירים נבחרים 2013-1977" (הקיבוץ המאוחד 2013) ו"כנפיים" (הקיבוץ המאוחד 2015) שיריו תורגמו ליותר מארבעים שפות, ופורסמו בכתבי עת ובעשרים ספרים באירופה, אסיה ואמריקה. בנוסף פרסם את האפוס הבדיוני "שיר טאהירה" (חרגול 2001), והרומן החדש שלו, "הממלכה", ייצא השנה בהוצאת הקיבוץ המאוחד. אור תרגם מאנגלית, יוונית עתיקה ושפות אחרות, ובין ספרי תרגומיו "הבשורה על פי תומא" (כרמל 1993), "תשוקה מתירת איברים – אנתולוגיה לשירה ארוטית יוונית" (ביתן /המפעל לתרגומי מופת 1995) ו"סיפורים מן המהבהארטה" (עם עובד 1997) כן פרסם רשימות ומאמרים רבים בעיתונות ובכתבי העת בנושאי שירה, חברה, היסטוריה, קלאסיקה ודתות. על שירתו זכה בין השאר בפרס ברנשטיין מטעם התאחדות המו"לים (1993), מילגת פולברייט ליוצרים (1994), פרס ראש הממשלה (1996), ספר הכבוד של הפְּלֶיאדות (סטרוגה 2001), פרס אאוּנֶמי לשירה (טטובו 2010), פרס שירת היין מטעם פסטיבל השירה הבינלאומי של סטרוּגה (2013) ופרס הספרות הבינלאומי ע"ש סטפן מיטרוב ליובישה (בּוּדוה 2014). כן זכה בחברויות כבוד של אוניברסיטת איווה, בית היינריך בל אירלנד, ליטרַרישֶה קולוקוִויוּם ברלין, המרכז ללימודים יהודים ועבריים באוקספורד ועוד. על תרגומיו מן השירה הקלסית היוונית זכה בפרס שר התרבות. אור ייסד את בית הספר לשירה הליקון, ופיתח מתודיקה ייחודית ללימודי כתיבה יוצרת, בה לימד גם באוניברסיטת באר שבע, באוניברסיטת תל אביב ובבית הסופר. אור הוא חבר מייסד של התאחדות תוכניות הכתיבה האירופית EACWP ולימד קורסים לכותבים ולמורים באוניברסיטאות ובבתי ספר לשירה באנגליה, אוסטריה, ארה"ב ויפן. ב-1990 ייסד את עמותת הליקון לקידום השירה בישראל והגה את מפעלותיה – כתב העת, הוצאת הספרים, ביה"ס לשירה ופסטיבל השירה הבינלאומי. הוא שימש כעורך כתב העת הליקון, כעורך ספרי השירה של ההוצאה, וכמנהל האמנותי של פסטיבל "שער". אור הוא עורך סדרת השירה "כתוב" והעורך הארצי לכתבי העת הבינלאומיים "אטלס" ו"בְּלֶסוק". הוא חבר מייסד של תנועת השירה העולמיWPM , ומכהן כמתאם האזורי של "משוררים למען השלום" שליד האו"ם.

הצעת חוק

מעשנים יקרים וסמוקינג פרנדלי, 
עוד לא אבדה.
מכתב שקיבלתי מגדי טאוב מזכיר לנו שאפשר גם לעשות משהו, והנהו. 
שימו לב גם לקישור לאתר שלו בסוף המכתב. נראה לי שאנחנו באמת זקוקים לקבוצת תמיכה וירטואלית.

באמצע ינואר תעלה להצבעה הצעת התיקון לחוק איסור עישון במקומות ציבוריים של ח"כ צבי הנדל. ההצעה מבקשת לאפשר ל 20% ממקומות הבילוי לקבל היתר עישון.

עמותות ההיסטריה נגד העישון מפציצות את הכנסת בפקסים ואי-מיילים שהצעת החוק של הנדל היא סוף העולם. למה עד כדי כך כואב להם לתת למעשנים פינת עישון קטנה? התשובה היא שהם לא עוסקים בהגנה על לא מעשנים. הם חושבים שאם יציקו למעשנים מספיק הם יפסיקו לעשן. הם אפילו אומרים את זה. חוק שנועד באופן פורמאלי למנוע כפייה, הפך למכשיר כפייה. את הטענות ששטחו בפני חברי הכנסת מתנגדי התיקון ואת תשובותינו שהופצו אף הן במשכן, תוכלו למצוא כאן:

http://www.gaditaub.com/hblog/files/SmokingBan2.pdf

 יש חשיבות עצומה לכך שאזרחים יכתבו לחברי הכנסת ויתמכו בהצעה. חלקם עונים בעצמם, אחרים שופטים את "הדופק" הציבורי על פי מספר הפניות. כל מי שמוכן להתיישב ולכתוב כמה מיילים לכמה חברי כנסת יתרום למאמץ. עמדת הקיצונים המבקשים למנוע כל מפלט מן המעשנים היא דעת מיעוט. אפשר להעביר את ההצעה.

חשיבות מיוחדת יש לכתיבה לשרי הממשלה, כי בועדת השרים בינתיים חוסמים את התיקון.

דגש מבין חברי הכנסת צריך להיות על קדימה, עבודה, וליכוד, בסדר הזה.

כל אי-מייל חשוב! נא לא להתעצל. לעשות forward זה יפה וטוב, אבל זה בנוסף, לא במקום, שליחה של 10 אי-מיילים בעצמך.

המלצתנו: לבחור 3 שרים ו 7 חברי כנסת לפחות. 10 פעמים קאט-אנד-פייסט, לא קשה.

 נא לכלול את ח"כ אלי אפללו ביניהם. הוא יו"ר הקואליציה ולכן יכול להיות מרכזי בהקשר הזה. כתובתו: eaflalo@knesset.gov.il

בכתובת הזו נמצאים האי-מיילים של כל חברי הכנסת:

http://www.knesset.gov.il/mk/heb/mkindex_current.asp?view=1

:בכתובת הזו נמצאים האי-מיילים של שרי הממשלה

http://www.knesset.gov.il/mk/heb/MKIndex_Current.asp?view=4

  

להלן הצעת נוסח למכתב לחברי הכנסת (אם כי עדיף בהרבה שתיצרו נוסח משלכם):

  

חוקי איסור העישון בישראל עברו מהגנה על זכותם של לא-מעשנים

לנשום אוויר נקי, לרדיפה וביזוי של מעשנים.

החוק כפי שהוא היום אוסר על מעשנים להתכנס בינם לבין עצמם.

אפשר להגן על הזכות לנשום אוויר נקי מבלי להרחיק לכת כל כך ברדיפת המעשנים.

החוק צריך ליצור התחשבות הדדית, ולא כפיה של צד אחד על משנהו.

אני קורא לך לתמוך בתיקון לחוק שיאפשר למעשנים ולא מעשנים

להתחשב זה בזה, לא לכפות את עצמם על זולתם.

  

כל מי שרוצה לשנות, להוסיף, או לכתוב נוסח משלו – עדיף. זו ההזדמנות לומר למחוקקינו מה אנחנו חושבים על חוקי העישון.   

אתם כמובן מוזמנים בכל עת לאזור העישון המתעדכן הזה:

http://www.gaditaub.com/hblog/?page_id=240

סיפורים, עידכונים, אינפורמציה שימושית, וכו". 

4 תגובות

  1. שלחתי.

  2. איזה יופי, כל הכבוד! אני אשלח

    • סחתיין! ובהזדמנות חגיגית זו כדאי לפנות גם לש"ס של הגראס – אם כבר, אז כבר! זכות יסוד לבני הארץ הזו ואוהביה לשבת בכל פינת בית-קפה או מסעדה שתוקצה להם ולעשן ככל העולה על רוחם! חיזקו ואימצו ויישר כוח!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאמיר אור