בננות - בלוגים / / שיר מכונן
המתהווה בע"מ
  • אורה ניזר

    נולדתי בתל- אביב יפו, בתאריך הכי סוציאליסטי שאפשר ה 1 במאי, ומאז אני לא מצליחה להשתחרר ממנו ויש לי מחוייבות לאזרחי כל העולם. גדלתי בתל אביב – שחרזדה שכזאת שמחזיקה לך את העפעפיים פקוחות, ואת האזניים צלויות ומכריחה אותך לאכול את המישמַש שהיא מגישה לך בצלחת, ואתה מתענג על הטעם , רעש הלעיסה, הריח והצבע, ונישאר רעב. ובכל זאת עברתי לפריפריה, זה היה לפני הרבה הרבה שנים אבל הקשר לא נותק . מאז למדתי בלי הפסקה, יעוץ חינוכי ותולדות עם ישראל בבר אילן, מינהל החינוך באוניברסיטה אחרת, ועוד רבע תואר בסיפרות באוניברסיטת תל אביב, ועוד ועוד כהנה וכהנה, וכמובן שהייתי מורה, וליפני כן גננת, מאבחנת ומטפלת בילדים עם לקויי למידה, וגם אוטיסטים ופסיכוטים בבי"ח פסיכיאטרי, ועוד ... וכתבתי בעיקר שירה. ספר שירי "משחקים בחצר הפנימי" יצא לאור בשנת 2010 בהוצאת הליקון. שירי פורסמו בכתבי העת לשירה: "הליקון", "שבו" וב"מטעם". כמו כן באתרי אינארנט לשירה

שיר מכונן

למרות שכמעט שבועיים אעדר מהבלוגיה, אני שולחת פוסט זה ותסלחו לי אם לא אוכל להגיב ( בעצם אולי יתאפשר מפריז)

בעקבות הספרים שכוננו את הוויתם של כמה מאתנו, אני רוצה לספר על שיר מכונן. 
כשהייתי בגן, הגננת לימדה אותנו שירי חורף, אחד מהם נישאר בי תקוע לשנים, כל חורף השיר הזה היה עולה מחדש לתודעה שלי. אז כילדה גרם לי להזדהות עם הדרורים גם כמטפורה, והביא אותי למודעות שמה שטוב וניפלא לאחד, לאחר הוא כאב גדול ומצוקה, שאי אפשר לרצות את כולם באותו הזמן. והחיים והטבע יכולים להיות אכזריים בלי כוונה להיות כאלה. אחר כך למדתי גם על עצמי שדוקא השיר הזה גרם לי כילדה לבכות.
אז הנה השיר שלימדה אותנו בגן הגננת מרים, הלחן בחלקת הדרורים מלנכולי ובחלקת הפרחים קופצני מלא שמחה.

מענין אם לעוד מישהו השיר מוכר.

שר הדרור קרלי, קר
כי ירד המטר
נוצותי רטובות 
קר לי קר
קר לי קר.

ושמחים הפרחים לברכת האדמה
היא תצמח היא תפרח
היא תצמח לברכה

14 תגובות

  1. הי אורה נסיעה טובה לעיר האהובה עלי!

    השיר יש בו כל כך הרבה מראיית העולם כמו שכתבת מה שטוב לאחד לא בהכרח טוב לשני . שעור חכם אבל מאוד קשה לילדה קטנה . מעניין אם נכון מבחינה חינוכית ללמד ילדים שהחיים זה לא פיקניק או להעדיף סיפורי אגדות שבהם רע לרעים ונפלא לטובים. אולי הגיע הזמן לערער על גישתה החינוכית של הגננת מרים ? או שאני עוד צריכה ללמוד ולהתכוננן לנכדים שיבואו אם גם יתמהמהו.

    • אורה ניזר

      תודה מירי, אני מתה על העיר הזו , היא מלכת הערים , אף פעם לא אהיה שבעה ממנה. אגב מוזר, עדין התערוכה שלך מהדהדת בי , לא יודעת אפ אלה רק היצירות או גם החלל שלתוכו הוכנסו. אני חושבת שלא צריך ללמד ילדים שיר מסוג זה, ישנם ילדים שזה לא עובר לידם, השיר חי ומבעבע בבשר מוקדם מדי. אגב לפני שהעלתי את השיר שאלתי את בת דודתי שהיתה אתי בגן על השיר הזה, היא לא זוכרת אותו, ואצלי הוא נידנד כל שנה, ככה זה, כמו בשיר, " "מה שבשבלך שלום לי זו מלחמה, מה שבשבילי חלום לך זו האימה"

  2. לא מכיר את השיר.
    חבל שלא לימדו אותי "שיר ילדים" כזה כשהייתי ילד.

    תשלחי לי בטלפתיה את הלחן.
    🙂

    ותהני בפריז. שם יש הרבה יונים!

    • אורה ניזר

      שחר יקרי, מזלך הייתי אומרת, ומצד שני לא. ואני בטוחה שאתה שומע את הלחן, כי שלחתי אותו ממני והלאה . ואין כמו פריז ואחריה ברצלונה, הנחיתה היא כאן בישראל.

      • אורה, יקירתי

        כן. אני שומע את הלחן. תודה על ההעברה.
        🙂

        תכתבי לנו מפריז או על פריז. כתבתי על העיר הזאת משהו, אבל הוא מאד לא שלם, לדעתי. אז אחכה. אבל על ברצלונה יש לי משהו, ואשמח אם תקראי אותו כשאביאו לכאן.

        ברצלונה מקסימה, ואם יסתיע לך, הצפיני מברצלונה לפיגראס (למוזיאון של דאלי) והכי חשוב – לחירונה/ג"ירונה (ההגייה תלויה בהיותך ספרדיה או קטאלאנית), ושימי לב לביתו של הרמב"ן. מרגש.

        • אורה ניזר

          תודה שחר, רשמתי לי את פיגארס, ואת מונסרט שניהם מחוץ לעיר, אני מקווה שבחמישת הימים, וזה ברוטו, אספיק את כל התוכנית העמוסה הזו. ותודה על העצות, אתגעגע לתגובותיך ולבלוגיה הניפלאה הזו עם כל הוכחנות הכעסנות, הסלחנות, והצחוקים שהיא מעוררת.

          • אסתי ג. חיים

            אוי, באמת שיר מכונן! לא הכרתי אותו.
            אני תמיד חושבת מה עושות צפורים בגשם.
            ותהני בפריז!!

  3. אורה יקירה, אני לא זוכרת שיר כזה אבל את פריז אני לא שוכחת…
    נסיעה טובה, תהני.

  4. יעל ישראל

    שתיהני מכל רגע, אורה. והשיר מתוק, ולא אותו הכרתי בכלל. ותחזרי בשלום.

    • מיכל ברגמן

      פאריז. אין מקום לכל הקינאה שלי. תהני.
      השיר צובט בלב, בעיקר באיזור שנשאר בגן.

    • אורה ניזר

      מה עושות האילות בלילות? ומה הצפורים בגשם מה הן עושות? כמה מוזר שהשיר הזה מכל השירים שלמדתי בגן הלך איתי אני מרגישה את הכאב והדאגה של הילדה הזו בגלל הצפורים שלא מצאו מחסה .

  5. יעל גלוברמן

    לא מכירה את השיר, אורה
    מסכן הדרור, ממש מצפצפים עליו, לא?
    קל לי קר, יופי. העיקר
    שהאדמה, אמר האיכר
    טוב, אני מגזימה פה

    אבל הדרור!

  6. יעל גלוברמן

    לא מכירה את השיר, אורה

    מסכן הדרור, ממש מצפצפים עליו, לא?

    קל לי קר, יופי. העיקר
    שהאדמה, אמר האיכר

    טוב, אני מגזימה פה

    אבל הדרור!

    • אורה ניזר

      ותודות ליעל.ישראלי, ויעל גלוברמן, אסתי מיכל ותמי, ונכון, שפריז וברצלונה הן מלכות? אני בעיקר לא שבעה מפריז, אינשאללה ואהיה שם פעם בשנה לפחות, וגם אתם התגעגעים לפריז או לכל עיר אחרת שעושה לכם טוב כזה שלא ניגמר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאורה ניזר