בננות - בלוגים / / "לשם ייחוד" – הצגה
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

"לשם ייחוד" – הצגה

 

 

 

 

נשמע מעניין ולכן אני מפרסמת כאן. זה לא הזרם שלי ועדין יש כאן הצצה לעולמם של אנשים מאמינים( דתיים לאומים), והצגתם בלי סטריאוטיפים ושפיטה מוקדמת, שזה מה שרואים בדרך כלל על הבמה. הקשיים שמועלים כאן, דווקא מבהירים לי מדוע רבים מהחוזרים בתשובה לא בוחרים בזרם הזה. החוזרים בתשובה כבר לא נמצאים במקומות הללו, הם עברו אותם כשהיו בדרך, אך כיום הם במקום אחר . ולוואי ויעשו גם עלינו פעם הצגה. בכל אופן אני פתוחה להצעות.. 
———————————————————————-

ההצגה "לשם ייחוד"

ההצגה תתקיים ב תיאטרון חולון שדרות קוגל 11 חולון

 
  יום ד' כ"ו שבט 2\10 בשעה 20:30
 

בירושלים תיאטרון המרתף רח' פיטרסון פינת עמק רפאים 7

  יום ה' כ"ז שבט 2\11, מוצ"ש כ"ט שבט 2\13 – 20:30


 מספר המקומות מוגבל
 

 

דרך מדרשים ואגדות, פסיקה הלכתית, שירים וטקסטים עכשוויים מבקשות שמונה דמויות תשובה. בעולם בו לכאורה אין בדידות, כי הקהילה עוטפת והאמונה מנחמת, חמש נשים ושלושה גברים דתיים מספרים את סיפור בדידותם. לחיפוש על הבמה מצטרפים פסוקי תהילים, אתר אינטרנט, חולדה, בור וסנדוויץ' טונה אחד.
ההצגה זכתה בפסטיבל עכו 2006  בפרס על הישגים מיוחדים לשחקנים. על עבודת אנסמבל מיוחדת של קבוצת צעירים בראשית דרכה. פרס השחקנית המבטיחה הוענק  לשחקנית הקבוצה נתנאלה בן סעדון.  
 קבוצת "כהרף עין" היא אנסמבל של יוצרים ויוצרות   ו"לשם ייחוד" היא ההפקה הראשונה שהאנסמבל מעלה. הקבוצה הוקמה בעקבות הצורך לנסות ליצור שפה תיאטרונית היוצאת מתוך חומרים דתיים\ יהודיים . הקבוצה מורכבת משחקנים המקיימים דיאלוג עם העולם הדתי .
תהליך יצירת ההצגה ארך כשנה וחצי בה נעשתה עבודת אנסמבל של חיפוש חומרים ומציאת שפה תיאטרונית משותפת, ההצגה היא מעין תיאטרון מדרש ומשלבת בתוכה גם מונולוגים אישיים שהתעוררו בעקבות הטקסט המדרשי.
 ההצגה עוסקת בנאמנות ואמונה, בחיפוש אחר קשר, הן בהקשר הדתי- האדם מול אלוהיו, והן בהקשר הזוגי. ההצגה מתמודדת עם הרגעים בהם תחושת הבדידות, בשני ההקשרים, גוברת ומבקשת לבחון את היחס בין העולם המודרני לעולם ההלכה ובתוך כך סוגיות כגון כיסוי ראש, תפילה ושמירת נגיעה. דרך סוגיות אלו מעלה ההצגה שאלות על קיום הברית, על מחויבות, על נאמנות לעצמך מול קבלת הנורמות, על הרצון לחיות בקדושה, ועל הקושי שרצון זה יוצר.  

 

 

 

 

 

 

 

 

4 תגובות

  1. איריס אליה

    אביטל מתוקה.
    אני לא מספיקה להיכנס למטע הרבה, בעת האחרונה, אבל אני קוראת את הפוסטים שלך והם מרתקים. רק שתדעי. אל תפסיקי להביא, אם את יכולה. דרך העיניים שלך למדתי לראות כל כך הרבה דברים.
    נשיקות רבות והמשך שבוע נפלא.

    • גם אני הרבה פעמים קוראת ולא מגיבה. כי אין לי משהו מבריק לומר ולא כי זה לא מעניין. אז מבינה אותך לגמרי, וכייף לי שאת מוצאת אותי מרתקת. זה מראה על פתיחותך אותה אהבתי ישר מן ההתחלה.

      מעבר לזה טוב שאת כותבת .

  2. יופי שהבאת אביטל
    מה שבטוח שהחומרים מהמקורות הם החומרים הדרמטיים המעניינים ביותר
    לא בא לך להצטרף אליהם לפעמים אביטל ?

    • השתתפתי באיזה סרט חרדי, והייתי רוצה עוד.
      הקבוצה הזאת קצת נועזת עבורי. כך זה נראה מכאן.

      אבל אני אוהבת את הבמה . מאד אוהבת.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת