בננות - בלוגים / / המלצה חמה על הסרט 'מטפלות בעניינים' שיעלה בסוף שבוע לאקרנים
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

המלצה חמה על הסרט 'מטפלות בעניינים' שיעלה בסוף שבוע לאקרנים

ברברה ארנרייך וארלי ראסל הוכשילד בספרן "האישה הגלובלית: מטפלות, עוזרות ועובדות מין בכלכלה החדשה", מתארות מטפלות ממדינות מתפתחות באפריקה, מזרח תיכון ואסיה שמהגרות לארצות עשירות כדי לאפשר לנשות העולם הראשון להמשיך בסגנונות החיים שלהן. הן משמשות כמטפלות, עובדות משק בית, מנקות חדרי שירותים, עבודות שנשים אמידות בעולם הראשון כבר אינן יכולות או אינן רוצות לעשות.

המפגש בין נשות הקריירה השאפתניות, העצמאיות, האמידות במדינות הרווחה הללו ובין הנשים מהעולם השלישי, רבות מהן חד הוריות, הנאבקות לשפר את מצבן ומצב משפחתן, עומד במרכז סרטו של הבמאי הצרפתי ז'וליאן רמבלדי 'מטפלות בעניינים' Les Femmes Du Square) ), המתאר את אנג'ל, צעירה מחוף השנהב, אסרטיבית ופיקחית שמתקבלת לעבודה כמטפלת במשפחה עשירה, וכיצד היא מתוודעת דרך חברותיה המטפלות למצוקות הכלכליות, והעבודות הנצלניות שהן עובדות אצל המעסיקות שלהן. הסרט שמשלב קומדיה עם אמירה חברתית, מעניק הצצה לעולמן של הנשים "השקופות" אלו שעושות את עבודתן ומתחמקות בסופו של יום לשיכונים שלהן, בפרברי העיר, הנשים שעוזבות את ילדיהן מאחור, כדי לטפל בילדים של נשים אחרות, עם קצת יותר כסף בבנק והשכלה במיטב האוניברסיטאות. אנג'ל, שמגלמת איי האידרה הזכורה לטוב מהסרט 'סה לה וי', מגלמת דמות של אשה שתילחם למען אחיותיה, אך גם תזכה באדואר, עורך דין צעיר, אף הוא כמוה אפריקאי, שלעומתה ולעומת חברותיה הצליח להשכיל ולהיכנס לפירמת עורכי דין מצליחה אך יצטרך לבחור בינם לבינה. הרעיון לסרט נבע מהבמאי שלבנו המשותף עם לאה דרוקר היהודיה, אשתו שמשחקת גם בסרט, היתה מטפלת מרוקאית בשם אמירה, שאף הודה לה בקרדיטים, והוא ביקש להציג בסרט את יחסי הכוח בין הנשים, את עולמן של המטפלות הללו, ואת ההורים של הילדים בהם מטפלות הנשים.

זהו סרט מופת, מסמך רגיש, חכם ובעיקר פמיניסטי. רוצו לראות!

 


טריילר:
https://youtu.be/QJqlrumb0x8

 

צוות אמנותי

בימוי:               ז'וליאן רמבלדי

תסריט:                         ז'וליאן רמבלדי , ז'אן לוק גאג'ה

הפקה:              פרנסואה קראוס, דני פינו ואלנסיין.

צילום:               יאניק רסיז'ק

מוסיקה מקורית:            עמנואל רמבלדי

 

 

שחקניות ושחקנים

אנג'ל:   איי האידרה

אדואר: אחמד סילה

הלן:                  לאה דרוקר

ארתור: וידאל ארזוני

קלייר:   אלודי נאבאר

 

צרפת 2022.  צרפתית, תרגום לעברית ולאנגלית , 105 דקות

 

שיר הסיום של הסרט – "העדינות" בביצוע של בורביל

 

https://www.youtube.com/watch?v=wEhw9AMYOoA

 

ובגרסה בעברית של יוסי בנאי 

 

https://www.youtube.com/watch?v=I9CG9eagC60

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן