בננות - בלוגים / / המלצה על הסרט הצרפתי 'אי של שפיות' – סרט חברתי עדין ויפה על מתמודדי נפש בצרפת
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

המלצה על הסרט הצרפתי 'אי של שפיות' – סרט חברתי עדין ויפה על מתמודדי נפש בצרפת

סרטים דוקומנטריים על פגועי נפש כמעט שלא ניתן למצוא. אולי זה משום שמדובר בפרטיות של המשתתפים, וחוקי אתיקה פסיכיאטרים שלא מתירים לנו הצופים להכיר מקרוב מעונות של חוסים. מהתקשורת הפופולארית פעמים רבות מתפרסמות כתבות קשות על התעללות במעונות של חוסים פסיכיאטריים, וכמובן כל הדימויים התרבותיים על קן הקוקיה, בתי חולים לפגועי נפש שבהם קושרים ומתעללים בחוסים והם עצמם אלימים.

לתוך הלקונה הזו נכנס הסרט הצרפתי הקטן, התיעודי והיפה של ניקולא פיליבר (Nicolas Philibert), זוכה פרסים רבים "אי של שפיות" On the Adamant) ),

המתאר את מעון היום למבוגרים מתמודדי נפש 'אדמנט' שמצוי על נהר הסן, סמוך לגשר שארל דה גול. הסרט מתאר את המטופלים/ות מגיעים למקום, את נשות ואנשי הצוות, את חיי היומיום, במה מתעניינים המטופלים/ות, על מה הם מדברים/ות, ההתמודדות שלהם ובעיקר רגעי חסד קטנים מחממי לב מתוך עיניו של הבמאי, בגובה העיניים, מתוך חמלה ואהבה. זהו סרט חברתי, עדין ויפה, סרט מופת שפותח צוהר לעולם פחות מוכר. רוצו לצפות!

 

בימוי, צילום ועריכה : ניקולא פיליבר

הפקה: מילנה פוילו ג'יל סאקוטו

 

צרפת/ יפן. 109 דקות .

דובר צרפתית , תרגום לעבירת ואנגלית

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן