בננות - בלוגים / / הופעה של אחת הפסנתרניות מהטובות בעולם. עכשיו בישראל!
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

הופעה של אחת הפסנתרניות מהטובות בעולם. עכשיו בישראל!

אוקסנה יבלונסקי, אחת מהפסנתרניות הטובות ביותר של המאה האחרונה,
חוגגת יום הולדת 85 ולמעלה מ-60 שנה על הבמה!
בתוכנית: יצירות מופת מאת ויואלדי, בטהובן, שומאן, שוסטקוביץ' ושופן
אורח מיוחד: בנה – הצ'לן הנודע דמיטרי יבלונסקי

"קשרתי את גורלי עם מדינת ישראל בטוב ובקושי", אומרת פסנתרנית העל אוקסנה יבלונסקי לקראת קונצרטי חגיגות ה-85 להולדתה. "לבטל או לדחות את הקונצרטים מבחינתי, זה לתת לאויב לנצח. הקהל הישראלי זקוק להפוגה מוזיקלית והיא התשובה הנכונה לטרור".

ילידת מוסקבה, יבלונסקי הייתה תלמידה של אנאידה סומבטיאן בבית הספר המרכזי לילדים מחוננים במוסקבה, בו למדה בגיל 6-16. משם המשיכה לקונסרבטוריון של מוסקבה ולמדה אצל אלכסנדר גולדנויזר והפכה לתלמידתו הראשונה של דמיטרי בשקירוב, שהיה עוזרו של גולדנויזר. את לימודי הדוקטורט עשתה אצל טטיאנה ניקולאייבה.

בשנת 1965 אוקסנה יבלונסקי החלה ללמד בקונסבטוריון במחלקת הפסנתר.

כפסנתרנית זכתה בתחרות מרגריט לונג-ז'אק טיבו ב-1963, בתחרות הפסנתר בריו דה ז'נרו ב-1965 ובתחרות בטהובן של וינה ב-1969.

יבלונסקי הוזמנה להופיע כסולנית בקונצרטים קאמריים ובקונצרטים תזמורתיים באולמות הגדולים של אירופה, אך כאזרחית ברה"מ לשעבר, לא הורשתה להיענות להזמנות.
היא הופיעה ברחבי ברית המועצות והקליטה הקלטות רבות בלייבל "מלודיה", זכתה בתואר "סולנית הפילהרמונית של מוסקבה" והופיעה רבות כסולנית בתזמורת הבולשוי. כדי לזכות בחופש אמנותי גדול יותר, יבלונסקי עברה לארצות הברית ב-1977.

היא התפטרה מעבודתה בקונסרבטוריון במוסקבה והפסיקה להופיע, ועדיין סורבה. היא היתה "מסורבת הגירה" במשך שנתיים והצליחה לצאת מברה"מ בעקבות פניות של 75 מוזיקאים, שחקנים, מלחינים, סנאטורים בולטים בהם לאונרד ברנשטיין, קתרין הפבורן, שלי וינטרס, הנרי מילר, אייזק בשביס-זינגר (חתן פרס נובל). גם הנשיא ג'ימי קרטר פנה להנהגת ברית המועצות בבקשה לתת לאוקסנה לעזוב.

הניו יורק טיימס כתב שהיא "וירטואוזית בעלת מוניטין בינלאומי" ו"אחד מהמוזיקאים החשובים ביותר הגרים במדינה". יבלונסקי הופיעה ברחבי העולם בקונצרטים ורסיטלים, עשתה הקלטות רבות.
היא היתה פרופ' לפסנתר בבית הספר היוקרתי ג'וליארד במשך יותר מ-25 שנים, עד 2009.

כרטיסים בקופת בראבו ילדים, סטודנטים וגמלאים 50% הנחה. חיילים במדים- כניסה חינם.
יום ג' 5.12.23  בשעה 20.00, אולם צוקר, היכל התרבות הוברמן 1 תל אביב, כרטיסים 126 ₪.           יום ג' 6.12.23 בשעה 19:00, משכנות שאננים, ימין משה 4 ירושלים, כרטיסים 126-132 ₪.

https://www.youtube.com/watch?v=-n08qtOy9EA&t=213s

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן