בננות - בלוגים / / שני זוגות נעליים
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

שני זוגות נעליים

איך מספרים על אלימות בין בני זוג? האם מדגישים את הנורות האדומות בקשר או אולי את הכוחות שהיו לאשה להיחלץ ממערכת יחסים זו? מיכל צוקרמן עשתה בחירה אמיצה, לעמוד על במה, ולספר את הסיפור שלה. הסיפור של אשה חזקה ועצמאית בשם שירה דותן, סמנכ"לית שיווק מצליחה המתעוררת בוקר אחד בבית חולים, לאחר שהתמוטטה ברחוב, ותוך כדי המונולוג שלה נפרשת בפנינו מערכת יחסים רעילה, וקשר הרסני עם בן זוגה דאז.

ההצגה המטלטלת בבימויה של אסתי זקהיים המצוינת, הוא מחזה אישי שצריך להטריד כל אשה ואיש. זהו לא סיפורה של אשה מטופלת רווחה, מוחלשת וענייה, אלא סיפור של אשה חזקה, אשת קריירה, שנקלעה למערכת יחסים אלימה, והמחזה לדבריה נועד גם כדי לתת כח לנשים לראות את הנורות האדומות, ולצאת מקשרים מתעללים.

הבמה מעוצבת באופן מינימליסטי, מיטה, עליה יושבת צוקרמן, היא פונה אל הקהל ומספרת על בן זוגה, כמה הוא דואג לה, מתקשר, רוצה לדעת היכן היא בכל דקה, לאט לאט מחלחלת ההבנה שבן הזוג הוא מתעלל, שהיא במערכת יחסים לא מיטיבה.

כמי שעבדה במקלט לנשים נפגעות אלימות, אני יודעת שאלימות היא נחלתן של נשים רבות, בין אם מדובר באלימות כלכלית, נפשית, מילולית ופיזית. קשה לנו הנשים לעיתים לחוש זאת, משום שהמקרבן עושה זאת בדרך מתוחכמת, לרוב לא מיד בראשית הקשר, הרבה פעמים באיצטלה של דאגה, אכפתיות ואהבה. פגשתי נשים רבות במהלך עבודתי כמנחה להעצמת נשים, שהיו בקשר מתעלל, לא תמיד זה הגיע לאלימות פיזית, מספיק שבן הזוג מנתק את האשה מחברות ומשפחה, שהוא מזלזל ומקטין אותה, שהוא מבקר אותה ללא הפסקה.

ההצגה מומלצת בחום, ניתן להזמין גם לארגונים, ביום האשה הבינלאומי ועוד. רוצו לצפות.

 

מחזה מקורי מאתמיכל צוקרמן
בימוי: אסתי זקהיים
משחק: מיכל צוקרמן

 

מועד ההצגה הקרוב הוא ה-11/01/23, יום רביעי, 20:30, צוותא תל אביב.

 

לינק לעמוד ההצגה לאתר צוותא, דרכו אפשר להזמין כרטיסים:

https://www.tzavta.co.il/event/125

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן