בננות - בלוגים / / כּירָאלִיוּת
גם במטבע יש משהו פאלי
  • ארז פודולי

    עכשיו אני רחוק וסופסוף קצת שקט. ובאמת כאן, אולי רק כאן ורק כך, אפשר לכתוב אוטוביוגרפיה. אבל "ביוגרפיה מלאה" תהיה הגדרה גדולה בכמה מספרים על מה שנמצא כאן מתחת, שכן עדיין אין לי פתרון לחידה איך מנהלים בלוג ונשארים בנאדם פרטי. "רחוק" זה בסטנפורד, אוניברסיטה חביבה בקליפורניה שטופת השמש (היעדר טיסה ישירה הופך בעיניי כל מקום לרחוק מספיק). כאן, לא הרחק מסן-פרנסיסקו-על-המים אפשר להנות מרוחות המפרץ ולהיזכר בחיוך בים התיכון. *** לכאורה כתבתי מאז ומעולם, ואני לא מתכוון לנוסחאות בכימיה ומשוואות במתמטיקה. הייתה בי תמיד התלבטות לאן אני שייך ומדי פעם הייתה תוקפת אותי תחושת חרדה שאני מעין סוכן כפול. מדע ושירה כשתי וערב, שתים הן ולא יודעות. *** פעם (היום זה כבר נופל תחת ההגדרה "מזמן"), עוד בארצנו הקטנטונת, הייתי מנסה להיות פחות עכבר מעבדה ויותר עכבר העיר. פה הקראתי, שם פרסמתי, פה ושם השתתפתי בסדנאות ומסגרות כתיבה, שם ופה ערכתי (כן, אני יכול להביא דוגמאות וקישורים, אולי יום אחד, בהמשך). מה נשאר מכל אלה? מה מכל אלה יכול להתקיים כאן בגלות הדוויה (היא חייבת להיות דוויה, אחרת מה יגיד לעצמו העם היושב בציון)? *** אחרי כל המלל הזה, אם יש צורך שייספג דבר-מה, מוטב שיהיו אלה שורות של ויסלבה שימבורסקה מתוך "כְּתִיבַת קוֹרוֹת חַיִּים": כְּתֹב כְּאִלּוּ מֵעוֹלָם לֹא דִּבַּרְתָּ עִם עַצְמְךָ  וּכְאִלּוּ עָקַפְתָּ עַצְמְךָ מֵרָחוֹק. הִתְעַלֵּם מִכְּלָבִים, חֲתוּלִים, וְצִפֳּרִים, מַזְכָּרוֹת נוֹשָׁנוֹת, חֲבֵרִים וַחֲלוֹמוֹת. מְחִיר וְלֹא עֵרֶךְ כּוֹתֶרֶת וְלֹא תֹּכֶן. מִסְפַּר הַנַּעֲלַיִם וְלֹא הַיַּעַד שֶׁאֵלָיו הוֹלֵךְ זֶה שֶׁאָמוּר לִהְיוֹת אַתָּה. לְכָךְ יֵשׁ לְצָרֵף תַּצְלוּם בְּאֹזֶן גְּלוּיָה. רַק צוּרָתָהּ נִלְקַחַת בְּחֶשְׁבּוֹן, לֹא מַה שֶׁנִּשְׁמָע. מַה נִשְׁמָע? נַהֲמַת מְכוֹנוֹת הַגּוֹרְסוֹת אֶת הַנְּיָר.

כּירָאלִיוּת

 

 

 

קראתי שוב את הפוסט האחרון של עצמי ולא אהבתי את האיש הפאסיבי הזה, שכולם באים לו והולכים לו.
יכולתי למחוק, זה פשוט, אבל ניסיתי לעשות תרגיל התעמלות מחשבתי. קצת מאמץ, וגם אני יכול להמריא לפעמים.

===

אבל דא עקא, תמונת שדה התעופה החדשה איננה תמונת מראה של טרמינל אחר ואיננה חופפת אותה.

משמאל: מטוס ממריא דרך דמעה שקופה.

כיראליות: הסבר קצר ולא כואב כאן למטה.


 

 

 

10 תגובות

  1. ארז, הוקסמתי. שער די שמונה הוא שער לאינסוף? נפלא הצירוף בשיר בין המציאות הטרמינלית, של הסחות דעת ומוצרי מותרות לבין מה שמתרחש באמת, בסיפור שבעומק הארנק.

    • סן פרנסיסקו על המים

      אסתר,
      כמו שכבר אמרו לפנינו, "הדברים החשובים סמויים מן העין". ואולי יש מה שמחבר בין השיר שפירסמתי בפוסט הקודם ובין השיר הזה: בכל אחד מהם ההתרחשות האמיתית היא מתחת לפני השטח – שם נדידת יבשות וכאן עומק הארנק.
      כיראליות אמרתי? גורנישט!

  2. לי עברון-ועקנין

    מקסים :).
    מה זה כיראליות?

    • סן פרנסיסקו על המים

      לי,
      התלבטתי אם להביא הסבר או לתת לסקרנות לעשות את שלה. הנה צירפתי איור קטן לפוסט, אבל הוא מציק לי בעין. בינתים הוא נשאר, אחרי זה נראה.

  3. תלביבית בדי מינור

    יפה.
    אני בטוחה שהקריאה של הקול הנשי הזה, היא לא האחרונה בהחלט. אותו מטוס שהמריא דרך דמעה שקופה, הוא זה שיביא אותך לבסוף (עוד עשור, שניים, שלושה :)) אל הבשר ודם מאחורי הדימוי.
    אהבתי את הכותרת.
    (חיפשתי את הפירוש. מצאתי)

    כיראליות – – –
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA_(%D7%9B%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%94)

    • סן פרנסיסקו על המים

      שירתי,
      עשור זה נצח: מקווה שדברים יקחו פחות זמן.
      שמח שהלכת בעקבות סימני הדרך שהשארתי. וליתר ביטחון גם אני הוספתי הסבר קצר.

  4. גיורא פישר

    לארז
    שיר יפה.
    בזכות גוגל (וגם בזכות הבן שלי) הבנתי את השם של השיר.
    יפה הפער בין העזיבה שלה שאין בה צער אלא תענוג ,בעוד שהשורה האחרונה של השיר מרמזת על הכאב של הדובר.

  5. מיכלול הפוסט נקרא אצלי מבעד דמעה שקופה, ככזה זה שדות תעופה ופרידות ארוכות, ניחוח המרחקים שלך צובט

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לארז פודולי