איך מתחילים?
אולי הפוך, עם תודות בהתחלה במקום בסוף (מה זה בעצם סוף של בלוג? כשמפסיקים לקרוא אותך? כשמישהו יעקור את המטע?).
אז תודה לאלה שהביאוני עד הלום: בנדרס שהמליץ בחום, איריס קובליו שרמזה, תלביבית-מבחירה שהציעה בעדינות וגיורא פישר שהציע פחות בעדינות.
זהו.
מה עושים עכשיו, אחרי התודות, כשאני לבדי? מחשבה סוררת דוחקת בי לפרסם כאן ועכשיו את כל מה שנדחה ממקומות אחרים. ואולי לא, הרי אני מקווה שתבואו לכאן הרבה.
בשישה באוקטובר – תאריך היסטורי בהחלט – מתפרסם שיר שלי ב'זוטא' (גיליון 27), תאריך שטוב להרהר בו בתודעת שירות ותוחלתה. ואולי תודעת שירות זה מה שאני צריך כשאני בא לפגוש אתכם כאן.
תּוֹדָעַת שֵׁרוּת
הַסִּסְמָאוֹת הַמִתְלַהָמוֹת
עַל כֹּל רֶכֶב חוֹלֵף
מְגַיְּסוֹת אוֹתִי
מֵהַיּוֹם בּוֹ לָמַדְתִּי לִקְרֹא
מַסְפִּיק מַהֵר.
בְּתַת-הַתּוֹדָעָה שֶׁלִּי
– שֶׁהָעֳלְתָה רִשְׁמִית לְדַרְגָּת רַב-תּוֹדָעָה –
אֲנִי וְהַקִיטְבֵּג מְלֵּא-הַסִּסְמָאוֹת
מַחֲזִירִים צִיּוּד.
הֲרֵי לָכֶם תּוֹדָעַת שֵׁרוּת:
גַּם זוֹנָה
בִּתְנוּחָה מִיסְיוֹנֶרִית
נִמְצֵאת
עִם הַפָּנִים לַלָּקוֹחַ.
(השבוע ב"זוטא")
ברוך הבא ארז, אתה בהחלט הבטחה!!!!
חני,
ברוכה הנמצאת.
הבטחות צריך לקיים בסופו של יום.
אני עדיין עובד על התרגיל הזה (=קיום הבטחות) מאז שהייתי ילד.
אולי הפעם זה ילך.
ברוך הבא…
תודעת שירות חשובה בכל תנוחה ותנוך..:)
תמי,
כל תנוחה ותנוך. הממ… רוצה לספר לי משהו בסוד, רק בינינו? אנחנו לבדנו, כמעט אף אחד עוד לא הגיע.
ארז, יש לי בעיה מולקולרית- לא קישרתי שאתה הארז מסן פרנסיסקו על המים…אני שמחה לקרוא את שירתך.
אהבתי את השיר כקינמון מעקצץ..
תמי,
לבעיות מולקולריות יש פיתרונות מולקולריים:
לדוגמה, בדיקת DNA של "ארז, עיפרון מחודד" ושל "ארז, סן פרנסיסקו". פיתרון פשוט יותר הוא לפתוח את הביוגרפיה (יעל ישראל כל-כך התעקשה עליה, מישהו חייב עכשיו לקרוא את זה…).
..:))
ברוך הבא ארז לתוך המשפחה הגדולה.
יופי של שיר וחכם מאוד.
יעל,
משפחה?
זה כולל ארוחות יום שישי בערב?
כי אם כן, אז אני כבר אוכל לי לבד בחושך…
משפחה, שכולם פה מסייעים לכולם, מפרגנים, נותנים את דעתם. משפחה כי אף אחד פה אינו לבד.
בערב שישי, צר לי ארז, היננו מזמינים אותך לארוחת ערב אילו היית בז'נבה, גם אם אתה מעדיף להישאר לבד.
ארז, נשמע לי שאתה צריך שידוך דחוף!:) תרים ת'ראש מהמחקרים.
וכן, אוהבת לקרוא את השירה שבתגובותיך, טוב שפתחת בלוג.
בהצלחה.
שלום ארז
מאז שהתחלתי לכתוב נפתחה בפני דרך חדשה כדי לזהות כותבים מוכשרים. כשאני מרגיש את תחושת הקנאה וההחמצה בתוכי, את הצער כשאני מגלה בכתיבתו של מישהו אחר את מה שחסר אצלי- אז אני מבין שהכותב מוכשר.
כך גיליתי את זו הרוקמת תחרה עדינה ,את האינטלקטואל ,את המבריק ,את זו שמילותיה שבירות
ועוד רבים וטובים.
אצלך זיהיתי משהו אחר. לעתים יש לי הרגשה שאני מכה בכתיבתי בקורנס חזק מדי ,תחושה זו מתגברת כשאני קורא את שיריך ומבין כמה צדקו אלה שאמרו שמים שקטים חודרים עמוק.
כזו היא כתיבתך.
אני מאד שמח שאוכל לקרא משיריך כאן ב "בננות"
שלך
גיורא
אני חושב שאדפיס את התגובה שלך ואתלה לי אותה מעל שולחן העבודה שלי; סוכריה כזו צריך לגלגל בפה הרבה זמן. זה וודאי יהיה טוב במיוחד לרגעים בהם אני שואל את עצמי מה אני עושה כאן לכל הרוחות.
באשר לעניין עצמו, דווקא אדון אנדר-סטיימנט לא הגיע אל השיר הזה, וודאי לא אל הבית האחרון, ויש כאן, כמדומני, לא סתם מקבת אלא פטיש אוויר של ממש.
זה נכון ארז, באמת שאלתי את עצמי מדוע בחרת דווקא בשיר זה לפתוח את הבלוג. הוא שיר טוב אבל הוא באמת לא מאפייו את אלו שיריך שאני מכיר.
אולי רצית שנדע שגם לך יש פטיש גדול?
אני בטוח שאתה מסוגל לנגן את כל התווים.
אז יאללה, שנשמע!
שלך
גיורא
גיורא, שתי תשובות:
1. אני אוהב לחשוב שיש פנתר במרתף ורק צריך לשחרר אותו לפעמים.
2. בדיוק השבוע פרסמו את השיר הזה בזוטא והפוסט משתלב מצוין במסגרת שירות הלקוחות החדש שלי (הנה – גם שמתי קישור…)
היי ארז, ברוך הבא.. כבר עברה שנה? וואו
איריס,
כבר שנה. אכן-כן.
איך הזמן עובר כשנהנים.
ואימא שלי הייתה מוסיפה: וגם כשלא.
אז נהנית? מה אתה עושה בסן פרנציסקו חוץ מלהיות על המים?
מה אני עושה בצד השני של העולם?
לפרוטוקול אני עושה פוסט-דוקטורט, שלב חיוני בחיי מי שכרך את חייו באקדמיה.
שלא לפרוטוקול, אני מחפש שקט ופרספקטיבה. וכאן רחוק (היעדר טיסה ישירה הופך בעיניי כל מקום לרחוק מספיק) ומים זה מה שהייתי צריך אחרי עשר שנים בירושלים.
ארז, יצא מקסים. בסוף שירלי העלתה. אני תיכף שולחת לך ססמה. ברוך הבא.
יעל, רב-בננה שכמוך,
תודה על הטיפול המסור!
שיר מקורי ומפוכח. הבית האחרון חזק במיוחד. ברוך הבא , ארז
תודה, חנה.
באשר לבית האחרון, בדיוק קראתי תגובה באתר של זוטא שאומרת שהבית הזה הוא בעצם "התחכמות". מעבר לעובדה שהסיום בוטה במיוחד, וסיסמאתי מאד, כמשקל נגד לסיסמאות אחרות, באמת התלבטתי אם הוא 'יעשה את העבודה'.
אני שמח שעבורך הבית האחרון עשה את מה שרציתי ממנו.
עשה גם עשה! יש בו עוצמה מתגרה מודעת לעצמה, אני אוהבת את זה
ארז בחור כאקליפטוס
ייבש את הביצות – – –
ארז בחור כערבה
לא זרים לו ארבעת המינים
ארז בחור כלענה
ממתיק את המר כתרופה
ארז בחור כזית
שהוא מידה צנועה בשולחן ערוך
לכן ארז בחור כארז
משורר וידיד מבורך
לא נחרוז כי המילה בערך
שייכת לכאן באופן מופרך.
כי ארז שתול על פלגי מדע מדוייק
ובעצם אומר הוא שירה צרופה
שירה שיודעת שפיל יכול להפיל
וגם טיל יכול להטיל…
יוסף, מורי ורבי –
איזו קבלת פנים. לא יכולת לאתרג אותי יותר – תודה ומועדים לשמחה!
היי ארז
גם כשלא מכירים אישית אפשר להרגיש שייכות.
הסיום של השיר משאיר מחשבות על מה זה פנים?
והפנים לאן?
זה כימעט יכול היות סולוגן.
להתראות טובה
טובה,
כשכתבתי את השיר חשבתי לעצמי שהיום, יותר מתמיד, שירות הוא חסר פנים. איננו מכירים את נותני השירות הטלפוניים ("מודיעין שלום, מדברת מיכל"… עשי פעם ניסוי: נסי פעם לשאול שם משפחה של מיכל ותראי איך השיחה מתמוטטת: השירות בנוי על זה שלא תדעי מי זאת מיכל). איננו רואים את הקופאית בסופר (אנחנו בדיוק בשיחה בנייד / מכניסים מוצרים לעגלה / עוברים על החשבון / כל התשובות נכונות). ואפילו איננו זוכרים את שמות אלה שנפלו במהלך שירותם (מה שמות שני החיילים שנפלו ביום החטיפה של גלעד שליט? לא זוכרת? טוב, אז בטח לא נשאל על תווי פנים).
מה נשאר אצלנו בזיכרון? אותן סיסמאות שחוקות ששיווקו את השירות חסר הפנים.
מה יש לו פנים? רק השירות שניתן במקצוע (המכונה משום מה לפעמים 'העתיק בעולם') שאין לו צורך בשיווק. המושג 'תודעת שירות' מגלה כאן את פרצופו המכוער והאמיתי.
אבל ספרי לי מה זה פנים ולאן, כי התגובה שלך סקרנה אותי מאד.
ארז.
ארז, סליחה שאני מתפרצת בסרט "מסכה" מפגישה האם של הגיבור(המשוחקת על ידי שר) החולה את בנה עם זונה צעירה כמתנת חניכה לפני שימות, והמפגש אתה נחרט בזכרוני , כי הגיבור בסרט לא שכב איתה הוא ניסה לשוחח איתה להכיר אותה כאדם,ואז ברגע בלתי נשכח הוא שואל אותה, מהו הרגע החרוט בזכרונה מאז ילדותה, שגרם לה אושר, והיא מספרת על רגע מכונן בחייה בכיתה א' כשהמורה תלתה את הציור שלה על הקיר ושיבחה אותה בפני התלמידים.
זה בשבילי "פנים" אר,ז אפילו לזונה הנותנת שרות יש פנים ,דיוקן אנושי שכמה לתשומת לב לא שיווקית .
חנה,
איזה יופי שהזכרת את הסרט הזה. חובש המסיכה רואה אותה מבעד למסיכת השירות שלה; אבל עד כמה רגעים כאלה מצויים במקומותינו, אם בכלל?
ראיה היא מהמוטיבים החשובים בסרט ההוא: הרגע בו הוא מלמד נערה עיוורת מהם צבעים, הוא רגע שאני מתרגש בו כל פעם מחדש.
הי ארז ברוך הבא. יש מצב שהבלוגים שלנו נתקלים (רציתי לכתוב נתקעים, אבל זה גס מידי.) אחד בשני מעל האלנטי בדרך לארץ?
אם כן, נראה לי אחלה התקלות.בהצלחה.
לא איריס, אין מצב: אני שולח את שלי דרך הפאסיפיק… אבל אשמח להיתקל אם את בסביבה (את יודעת; ארה"ב גדולה, איפה את בעצם?).
בבוסטון.אני מאד אקנא בך עוד חודשיים.
אבל לא נורא, ניפגש פה. חג שמח!
תּוֹדָה. עַד שֶׁרוּת
ובעז הביאו את עובד שהביא את ישי שהביא את דוד המלך לעולם, דומה שחלף זמן קצר יותר מאשר הזמן שלקח לך להצטרף לבננות.
🙂
אבל הצטרפת. וזה נפלא, אח יקר.
ה"לקוח" הזה עם הפנים לשיריך.
שבת שלום ומועדים לשמחה!
אחי התאום (תבדוק – מה, לא רואים בתמונה?)
טוב שלא הזכרת את משיח-בן דויד וחמורו…
לקוחות מרוצים זה שמי השני. או בניסוח אחר: זו זכות לתת שירות.
עכשיו זה רגע נחמד, כי באו לבקר כאן, אבל בתוקף אחריותך השילוחית אני תובע (כבר עכשיו, מראש) ביקורי סולו לכשאשאר כאן עם עצמי.
שיהיה בשעה טובה, תראה לנו אם המים של סן פרנסיסקו מתוקים יותר מימי הירקון, ואל תאמין לססמאות מתלהמות, רק למה שנשאר לך ביד נטו, גם לאחר השירות של המיסניורית, זו עם הפנים אלינו.חג שמח.
לבנה,
שעשעת אותי עם מי הים המתוקים. אבל ההשוואה צריכה לעשות לפי הגשרים, ואם נצטט, אזי "בסן פרנסיסקו הגשרים זקוקים להחלמה" ו"הירקון זורם ונשפך לים" (…והאוסטרלים גם).
חג שמח!
ארז.
נ.ב. אפרופו סיסמאות, לא נעים לומר עם מה נשארים ביד אחרי שהמיסיונרית הולכת…
וואו, ארז, פתאום גיליתי שפספסתי את עלייתך לשידור ביומיים. אבוי לבושה. עמך הסליחה… רציתי להיות הראשונה לברך… לא נותר לי אלא להיות האחרונה (והחביבה :))
שמחה על שאתה נותן לי סיבה טובה להכנס לכאן לעיתים תכופות יותר.
מחכה לעוד ועוד שירים. (וגם אני רוצה להחזיר ציוד. כמעט כל בוקר).
פתאום שמתי לב לשם הבלוג שלך… 🙂
🙂
🙂
ושוב – ברוך בואך.
נהפוך הוא… חיכיתי בסבלנות לכניסה המתוזמנת. וחוצמזה אני חייב לך עוד תשובה באימייל. כך שאת עוד יותר בסדר ממני.
למעשה, אני מגיע באיחור של שנה שלמה (כך הסתבר לי פתאום: מאז 'שער' הקודם) אז מה זה יומיים לפה או לשם?