בננות - בלוגים / / החלטנו ללכת לסרט, בעלי ואני
גברת-ילדה
  • חנה ליבנה

    אני ילידת המושבה יבנאל בגליל, כיום אני גרה בהרצליה עם בעל ,שלושה ילדים ושני חתולים. כותבת ומנחה סדנאות כתיבה,ונפגשת עם ילדים מטעם אומנות לעם וסל תרבות לשיחות על ספרים וקריאה. הוצאתי לאור 15 ספרים וזכיתי בשני פרסים ספרותיים, כותבת ספורים לילדים, למבוגרים, שירה ומחזות, חלק משירי הולחנו ומחזה אחד הוצג בתאטרון קריאה.

החלטנו ללכת לסרט, בעלי ואני

 

החלטנו ללכת לסרט, רק שנינו, לסרט שרק אנחנו נבחר, נשב איפה שמתחשק לנו ונוכל לקנות, אם נרצה את הפופ קורן הכי גדול, אחר כך נוכל לשבת באיזה בית קפה שנרצה ולהזמין מה שיתחשק לנו, ויהיה לנו נעים, כי מי יראה מה אנחנו אוכלים? ולא נצטרך להתחשב בכל מיני קמצנים ושומרי משקל, נוכל גם לרכל עליהם, על כולם, בעצם אני ארכל והוא יאזין ולא כל כך יבין על מי אני מדברת, ונוכל גם לשתוק ולא לדבר על שטויות, ולשמוע דעות של אנשים שהם בגיל שלנו אבל לא יודעים אפילו מי זה אהוד בנאי, או ניק קייב ובטח לא יסמין גודר {מה עם ערן צור אהובי?}
טוב, גם הוא לא יודע אבל לו אני סולחת, אני באמת סולחת? והשתיקות האלו הן באמת נוחות? יכול להיות שכבר אמרנו הכל? לא, אני עוד לא אמרתי כלום, דחיתי ודחיתי או שלא היה לי כוח להגיד והשנים חלפו, איך הן עברו כל כך מהר? ומה בעצם הוא יודע עלי, ואני עליו? אולי אנחנו לא יודעים דבר, או עצוב יותר אולי אין מה לדעת ומה שיש זה מה שיש?

אחר כך בדרך הביתה במכונית לא נצטרך לשמוע מה אומרים לנו מאחור החברים שהצטרפו, פשוט נשתוק לנו ואולי נחשוב עמוק בלב שחבל שאין את החברים האלו שיגשרו על הדממה, ונגיע הביתה. לבית שלנו. כמה שמחנו כשנכנסנו אליו בפעם הראשונה, משהו נשאר מן השמחה הזאת? ואולי אחרי שנתפשט הוא יתקרב אלי ויחזיק בי ואני אומר לו שלא נמאס לי ממנו, והוא ילטף אותי מתחת לפיג"מה שלי שמורכבת מחולצה ישנה שלו ומכנסיים בלי גומי, והוא יצחק וגם אני, והגב שלו יהיה כמו פעם רחב ושזוף וזר והוא יהיה זר לי וזה טוב זר במיטה, מי לא רוצה זר במיטה? ואני אזכר בפעם הראשונה כשראיתי אותו בבריכה באוניברסיטה, אז הוא היה ממש זר, הכי זר שאני מכירה, או שלא מכירה, בכל אופן אף פעם לא פגשתי מישהו כמוהו, עם השיער הבלונדי הארוך הגב השזוף, המשקפיים ובעיקר החיוך שלו, חיוך של מי שלא ממש אכפת לו, ורציתי אותו כל כך רציתי שיהיה שייך לי, רציתי לסמן את הזרות בחותמת שלי, או אולי לרסן אותה? והצלחתי, אולי הצלחתי יותר מדי?
ואז אני אגיד לו משהו מפתיע שלא אמרתי לו אף פעם, והוא יופתע ויגיד לי גם משהו חדש, כמו בואי נחבר עכשיו ביחד שיר, או את בדיוק מה שאני רוצה, ואז אני אנשק אותו כי המשהו שהוא אמר הוא משהו נהדר, ואחר כך הוא יגע בי במקומות שלא ידעתי שקיימים בי ואולי גם אני בו, רק אם הוא ירצה, כי אני חושבת שקשה לו שנוגעים בו קרוב מדי, אולי גם לי,אבל לא מדברים על זה אף פעם, כי ידוע שכולם מבקשים קרבה, או אולי לא? אולי כל העולם ממשיך לגלגל את השקר הזה? או שאלו במקרה רק שנינו, ואולי זה מה שחיבר בינינו אז, בבריכה?
ואחר כך נשכב קצת במיטה ולא יהיו לנו מילים, ויהיה נעים ,אפילו אני לא ארצה דבר אחר. ואני אנסה לזכור את זה כי לא יכול להיות שזה ימשך , וכדאי לחסוך את זה לימים הבאים, כשנהיה זקנים, כי מי נוגע כבר בזקנים? ואחר כך אני אסתובב ואפתור תשבץ והוא יגיד שהאור מפריע לו ואני אצחק כי אני יודעת שתוך שניה הוא כבר נרדם, אז אני לא אכבה את האור ורק אגיד לגב הזר שהסרט היה נהדר.

 

24 תגובות

  1. נהדר. זרות נינוחה. ומה רע? זרות במידה המדוייקת, מאפשרת מרחב מחייה נדיב. והכל צריך להגיד? והכל צריך לדעת?

  2. מעניין ומושך. תודה.

  3. חני
    זה כל כך יפה.
    וזה סיפור בניגוד לאהוד בנאי שאומר לה: היום נעשה משהו בלתי נשכח
    את עושה. לא מפה, וחוקרת את ההמשך, הכימעט ידוע, ולא ידוע
    להתראות טובה

  4. חנוש נהדר.
    מטקות וסרט ופופקורן, איזה קיץ…
    כי אי אפשר לכבות את השמש

  5. אני מוצאת כאן גם הערכה עמוקה לשגרת הקשר מצד אחד, וגם געגוע לריגוש שבזרות. וזה נראה לי אמיתי מאד, כי באמת, יש יתרונות גם בזה וגם בזה: גם ביכולת להעז ולשתוק ביחד, כשלא צריך למלא כל רגע בדיבור, וגם בגילוי דברים חדשים על מי שעודנו זר.
    והשורה האחרונה נוגעת ללב במיוחד.

  6. דפנה שחורי

    מאד אהבתי . את המקצב המהיר הקולח שמצייר אווירה.

  7. מהחיים. כתוב היטב.

      • אמין מאוד, נוגע ללב, גם בתוכן וגם באופן הכתיבה- בלשון עתיד. למעשה, יתכן שהזוג הזה סתם בוהה בטלויזיה, כמו בכל ערב, וההליכה המשותפת לסרט היא פנטסיה שלא מתגשמת.

        • זו בדיוק היתה כוונת הכותבת…תודה

          • פה אכן לשון העתיד מאפשרת פרשנויות שונות, עושה חשק ללכת לסרט עם אביר נעורי לחדש סרטנו כקדם…

          • יפה כמובן

          • מיכל ברגמן

            חי ואמיתי וקולח. לפעמים יש גם תחושה הפוכה – שהכל נאמר ואנחנו יודעים זה על זו הכל. זה כמובן לא נכון.
            אישית מזמן אנחנו יוצאים בשניים כמעט תמיד. מה רע?
            ואכן הזרות חסרה לפעמים וחסרה הצביטה של הגעגוע למישהו שעדיין לא יודעים באמת מיהוא.

          • כל כך נכון, יודעים הכל או לא יודעים דבר

  8. כמו חזיון שנותן ממש לכוונה. הזרות היא תבלין נחוץ לגאול אותנו מהמובן מאליו. כמה? עניין של מידה. מספיק כדי להיות לא רק חברים טובים אלא גם זוג אוהבים.

  9. משה יצחקי

    חני, אני ממש שמח שהספקתי להגיע לסרט הזה, לפני שהוא יורד מהאקרן של הבלוג. מהדהד בתיבת התהודה הפנימית, נוגע וכתוב יפהפה. הצורך הזה לחזור אל הראשית שיש בה זרות המעוררת מחדש, כמה קרוב-כמה רחוק.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחנה ליבנה