בננות - בלוגים / / צ'יקי ושרי, הון ושלטון, חשיפה מזעזעת…
והמוח רץ
  • עדי עסיס

    יליד 67. עובד כאיש מחשבים. בעל תואר ראשון בפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית. קובץ השירים הראשון שלי "הנשק החם" יצא לאור בהוצאת הליקון ב 2009.  adiassis@gmail.com

צ'יקי ושרי, הון ושלטון, חשיפה מזעזעת…

סמיכות הזמנים התמוהה (באותו יום !) בו הושק ספרו של רועי צ'יקי ארד "רובים וכרטיסי אשראי" (כרטיסי אשראי… מריח כמו פועלים…) ויצא לאור ספרה של שרי אריסון "לידה" (לידה לייק השקה…גוט איט ? ) חושפת שוב את נכלולי ההון והשלטון, ושוב נאלץ האזרח המסור, כלומר אני, לזעוק בכל פה, נעשתה נבלה בישראל! או ליתר דיוק נעשתה נבלה בנסיך הקטן. שכן לפני כשבועיים ביום שישי, קיבלתי מסר ויזואלי, מעין אצבע עבה ושעירה שהורתה לי את הדרך לנסיך הקטן, לצהריים של קריאת שירה, ושם הפלא ופלא, עלה לבמה איש הספרא והסייפא (צ'יקי) והפליא לקרוא בשיריו ובייחוד בשירו האקסטטי "אני הנבלה". לא אכנס לדיון מפורט בשיר, רק אציין שבשיר, הנבלה היא מחוז חפץ, והדובר בשיר חותר למגע עימה, רק כדי לגלות שהוא בעצמו הנבלה, או אז הוא קורא בקול גדול, קבל עם ושכן: אני הנבלה !!! ושב וקורא אני הנבלה !!! וחוזר חלילה, עד שהוא מעלה את חמתו של כל שכן הגון, שיוצא להגנת שפיותו, מפני המסר המערער והחודר של המשורר. אז עדיין לא התחוור לי, כי קריאתו הנואשת של המשורר "אני הנבלה" אינה אלא קריאה של מי שמבקש שיעצרו אותו, שיבתקו אותו מקשריו החוטאים להון, שיולידו אותו מחדש. ואכן שבוע לאחר-מכן נעצר ושוחרר, יש יאמרו נולד מחדש. וגם שרי נופפה בלידה משלה. רק זאת אומר על שרי. הממבו ג'מבו שלה עדיף על הז'רגון הקפיטליסטי והכביכול ראציונלי מדעי של שאר שועי ההון המזדעקים. שכן כל מרקסיסט בן יומו יודע, שהמעטים המבקשים לשמר אצלם את ההון ואת אמצעי הייצור, משתמשים בצחצחות לשון כלכלית למשל: צמיחה, יעילות, גמישות ניהולית וכיו"ב כדי לשמר את מעמדם הכלכלי באצטלה של הכרח מדעי. ומה באשר לצ'יקי ושרי ? לאן יפנו לאחר לידתם המחודשת ?  

12 תגובות

  1. לא ברור לי על מה צוחקים אבל הצחקת אותי!

  2. הממבו ג'מבו של "מון שרי" עדיף גם,אם כבר,על ה"שירים" של ה"צ'יק-צ'יק-צ'יקי".
    אגב,כמה טוקבקיסטים בויינט העלו את הסברה כי הצ'יקי הזמין בעצמו מבעוד מועד את המשטרה.
    לומר את האמת?
    זה כלל וכלל לא נשמע מופרך.

    • הי אלמוני (או פלונית)
      אני חולק עליך. לדעתי, צ'יקי ושרי באים מעולמות פואטיים שונים, והשוואה טקסטואלית ביניהם איננה פשוטה כלל ועיקר, כל שכן קביעה נחרצת שטקסט של זו עולה על טקסט של זה.
      לגבי המשטרה, אפשר לבדוק מי הגיש תלונה, אם כי לדעתי חלה התיישנות על העבירה וייתכן וטופס התלונה נגרס.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לעדי עסיס