בננות - בלוגים / / לך אתנה את הארץ הזאת.
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

לך אתנה את הארץ הזאת.

 

סבי ז"ל הגיע לארץ ברגל מרוסיה. ימי ילדותו עברו עליו בחדר חשוך ומחניק שם סבל מעול הרצועה של המלמד.   באיזה שהוא שלב ברח סבי מהחדר , הפסיק ללמוד והיה מתעמת עם הגויים שבאו להציק ללומדים. הם חששו מפניו , מפני שסוף סוף עמד בפניהם בריון גאה כמוהם .  מסתבר שהוא הפליא בהם את מכותיו.
אולם לצערם של הוריו  זנח סבי  את הדת ואת תלמוד התורה.
 
 אין לי ספק שכיהודי גאה וילד חרדי ( לשעבר) האמין סבי בתורה ובזכותו על הארץ הזאת , אחרת איזו הצדקה יש למסע המפרך שהוא ואחיו הגדול עשו אליה.
 
 " לך אתנה את הארץ הזאת " נאמר בתורה ולמרות שסבי התכחש למלמדים , הוא לא התכחש למילים. רוב הציונים שבאו לכאן, הגיעו מבתים חרדים. הם רצו לבנות ארץ " אחרת" ושכחו שאם לא ילמדו את הדורות הבאים את מה שהם מדחיקים תיבצר עמימות תודעתית . כיום חיים במדינה הזאת אנשים שחלקם הקטן טוען שהוא לא מאמין בה" , לא מאמין בתורה, לא מאמין! לדעתם הערבים היו כאן לפנינו , אנחנו צבא כובש וכ"ו . האומנם ?
 
אני נולדתי בלוקסמבורג , האם זה נותן לי זכות היסטורית כל שהיא על המקום הזה?
 
הבעיה של חלק מהיהודים שחיו בגרמניה הנאצית הייתה שהם חשבו שהם חלק מגרמניה, יש להם זכויות עליה והיטלר הראה להם כמה הם טועים.
 
אם כן , איפה לנו כיהודים יש זכויות?
ואולי היהדות הייתה מקח וטעות   וה" אכן כרת ברית מחודשת עם הנוצרים,
כפי שכתוב בברית החדשה. אולי ירושלים שייכת לכולם או בעצם להם, לנוצרים, למוסלמים ולמה לא להודים ?
 
לאחרונה אני שומעת המון דיבורים על חלוקת הארץ הזאת. החרדים טוענים שאין לנו זכויות כאן כי משיח לא הופיע ואם בכל זאת אנחנו כבר כאן ,עלינו לחיות על פי חוקי התורה. אני לא מסכימה או מתנגדת להם, לפחות הם מודעים לכך שמדובר בארץ הבחירה .
 
הדתיים לאומים עדין משועבדים לציונות ההיא.
 
והשאר פשוט מבולבלים לדעתי. בלבול שנובע מכך שרבים, כולל אני, לא גדלנו על אהבת ה" כפי שהיא מובאת בכתובים . ה" לא היה משהו שצריך להתחייב אליו. ואם כן היה בו משהו כפייתי וחונק . בתי הספר כשלו בללמד אותנו משהו מועיל על ה" ועל דרכיו . ומה שקורה כיום זה כאוס. 

מתוך הכאוס צמחה  תנועה ענקית של חזרה בתשובה ומולה תנועה מסוימת שמתנגדת לה. כן, יש הרבה חרדים שספגו את הדת בדרכים מעוותות והם נושרים ממנה ,אבל למולם יש המונים שחוזרים אליה.

לדעתי רק הזיקה לבורא תחזיר לנו את שפיותינו. 
 
שפיות אינה אומרת התעללות בעם אחר.
 
כן, צר לי באמת ובתמים על כך שגזלנו מהבדווים את הזכות שלהם להיות רועי צאן ובכך הפכנו אותם לפורעי חוק. צר לי על כך שיש כפרים ערבים שלא מחוברים לתשתיות ביוב מסודרות. עלינו לתקן את הקיפוח הזה, אבל מכאן ועד לרצות להפוך את חיי ואת חיי ילדיי  להפקר.
 
הרי  אם כבשנו אז גם יפו כבושה ולוד . מי אמר שרק גבולות 66 מה עם גבולות 48
 ?
אתם יודעים מה אני מוכנה למסור את כל "השטחים" עבור שלום. אבל לצערי עד היום כל מה שמסרנו משמש נגדינו. כל נסיגה הביאה הרג.
 
איזה שלום יש לנו עם מיצרים אם משם מבריחים נגדינו נשק, מה עזרה לנו ההתנתקות אם החמאס יורה קאסמים לכיוון אשדוד. עם מי ישראל עושה שלום עם אבו מאזן מכחיש השואה ? עם החמאס הרצחני?
כואב לי על כך שהפלשתינאים חיים בתת תנאים , אבל האם לא היה זה ערפאת ששילשל לכיסו 300  
מיליון דולר שהיו שיכים לעם שלו? ומה לעזאזל  עושה סוהא  עם כל הכסף הזה?
 
לצערי מנהיגיו המושחתים של העם הפלשתינאי  מרעיבים אותו על מנת שישנא אותנו ומנהיגיה המושחתים של ישראל מתירים את דמינו וחותמים על הסכמיים מפוקפקים, על מנת שאלה שיצילו אותם מחרב וינוגרד ומעוד תילי תילים של תיקים פלילים שעומדים נגדם.
 
גם עומרי שרון ואביו ניסו להציל את בשרם דרך ההתנתקות וראינו איפה הם היום.   
 
אני אוהבת את ילדי, ואיני רוצה למסור שום שטח נוסף, פשוט משום שאני אוהבת אותם. אין לי עניין להפוך אותם לקורבנות ופצועי שלום מדומה , כמו אושר טוויטו למשל.
 
בניתי את המשפחה הזאת ב2 ידי ולמרות שעומד לרשותי ולרשות בעלי וילדי דרכון זר , אין לי עניין לשוב ולהתגעגע אל ארץ האבות ,כמו שעשו הדורות שלפני .
 
אלא אם כן א"י היא לא ארץ האבות?
 
אני יודעת שיש כאלה שישנאו אותי על הפוסט הזה.
 
זה נורא אין לשנוא אותנו ,המאמינים , הדתיים ומי שלא נהיה , שמתוארים תדיר  כמתלהמים וחייתים על גבי כל עיתון שמכבד את עצמו.  אני יודעת שבחוגים הספרותיים ,קימיים  אנשים שחושבים כמוני והם שותקים בשל חשש  עז לעורם. הם יודעים,  שאם חלילה הם יפלטו  מילה מיותרת  על כך שיש להם קשר קלוש לעמדות הימין תחוסל הקרירה שלהם  .
 
ואני שטרם בניתי לעצמי קרירה ככותבת , אני רוצה שיקראו אותי, בטח, למה אני אומרת את זה? גם ככה קשה לי לנהל בלוג באתר שרובו מורכב מאנשים שמפקפקים בדרכי.  בשביל מה לי להכניס את ראשי הבריא( עדין) לכל  זה?

 כי ילדי חשובים לי!

  
אני לא שונאת איש וכל תגובה חיובית שלי אליכם כבלוגרית נובעת מעומק הלב.
 
 לפעמיים אני מתנסחת גרוע בתגובות, כי אני לקוית למידה וסובלת מהפרעות קשב  . הראש שלי עובד מהר מידי , דבר שגורם להרבה כשלים במבנה המשפט שלי . למרות כל זאת חשוב לי שתדעו :  יש לי הערכה עמוקה לכל הכותבים כאן. אשרי  שזכיתי להסתופף בצילם .
 
אבל את הדברים האלה אני כותבת כאם חרדה וכאישה מאמינה  . בעיניי בלי האמונה אין לנו באמת מה לעשות כאן ועדיף שאומות העולם ובראשם ארה"ב שעשקה את האינדיאנים יחלקו את הארץ הזאת, מאשר אנחנו.
 
בל יהיה דם הנרצחים על ידינו.   
 
 
                                                                    שלכם, אני.
 
הפוסט מוקדש בין היתר לתושבי שדרות שלא הייתי רוצה להתחלף איתם ואני מעריכה את עוז רוחם וסבלם .  
 
 
 

 

5 תגובות

  1. אביטל
    עזבי אותך מהדברים האלו. תכתבי כמו סיפור השכנים שלך, ועל הדמיונות האישיים שלך, ועל חדוה, בקיצור את מבינה למה אני מתכוון.
    נתחיל פה עם הסוגיות הללו, לא נחדש כלום, גם אם הכתיבה טובה.

    • מסכימה עם איציק – עזבי את זה.

      • איציק ואלמונית, תודה על התגובה.
        מספרים על רבי עקיבא שבגיל ארבעים ישב על שפת הנחל וראה איך טיפה אחרי טיפה שיורדות גורמת לאבן לשנות את קשיותה. אם כך אמר רבי עקיבא לעצמו , אלך ללמוד תורה , כי טיפה אחר טיפה יחלחלו אלי וישנו את האבן שהפכתי להיות.

        את אתה פילוסופיה ישם הבעש"ט שציווה על חסידיו להפיץ את החסידות בכל מחיר וכידוע היה לכך מחיר.

        גם שליחיות חב"ד שעומדים בצמתיםומחלקים נרות שבת ומבקשים אנשים להניח תפילין יודעים שאנשים יודעיים שצריך לעשות את זה. איזה אישה לא יודעת שעליה להדליק נרות שבת? ובכל זאת אחת מאלף שאומרת תודה לא , תגיד תודה כן ואולי תזכר במצווה.

        על פי החסידות כולנו שליחים ואין יאוש כלל. מי אניבכלל? קטונתי מול שליחי חב"ד שעברו לגור בשדרות מוכת הקאסמים ביחד עם בני משפחותיהם ושם הם מחלקים אוכל ומזון לכל אותם אנשים מסכנים שהגיעו לפת לחם.

        כשחזרתי בתשובה נרתעתי מהזרם החרדי שאומר עשה ואל תעשה כלום ולשמחתי מצאתי את חסידי חב"ד ברסלב ובעל"ז שתורמים הרבה אור לעולם .
        בנוסף אנחנו מצויים בתקופה שבה לפרט יש המון כח להשפיע על ידי עשית טוב אסור לי לתת לחששות מטופשים לרפות את ידיי . בתקופה הזאת ובמיוחד באדר הכל יכול להתהפך לטובה. ופחדי באים רק מצד האגו אבל מאחר וזה בלוג אני משתפת בהם את קוראי .

        ולכן גם כתבתי גם את הפוסטים על מצוות המעשר ועל איסור לשון הרע וכמובן שגם על רבי נחמן.

  2. הֵי! בואו לא נורה/נייעץ לאנשים מה ועל-מה לכתוב בבלוגים שלהם.
    אם משהו לא מדבר אליך, או מדבר אליך בשפה שאתה לא מבין או לא רוצה להכיר, תמיד אפשר לא להגיב. אפשר גם לא לקרוא עד לסוף. אבל כדאי שתשמֵר הזכות לכתוב בבלוג שלך על הדברים שאתה בוחר לכתוב עליהם.

    אביטל , אני חושבת אחרת ממך בנושאים האלה. אבל את הקול שלך אני כבר מכירה ועכשיו אני יודעת עוד קצת על מה שבוער בעצמותיך. תודה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת