יום חג לתיאטרון העברי !
סדרת דְּחָק לספרות טובה שמחה לבשר על צאתו לאור של הספר 'שלושה מחזות' מאת ננו שבתאי.
דובדבנים בגן
דרמה ריאליסטית שבמרכזה אנה, שחקנית שנטשה את המקצוע בעקבות רומן עם במאי נשוי שניצל אותה בהיותה תלמידתו ועד לאירוע קטסטרופאלי שבעקבותיו פגשה את בן זוגה הרופא. דודה של אנה, שאימץ אותה בילדותה, הוא בעל גן לגידול עצים ננסיים. בגן זה מתכנסות הדמויות כדי לחגוג את חתונת אנה. אליהם מצטרף גם הפסיכולוג שלה לשעבר. המחזה בוחן את פשיטת הרגל המוסרית והרגשית בעידן הרייטינג, יחסי הניצול בעולם התיאטרון, והשתלטות העבר על ההווה, תוך התכתבות עם "גן הדובדבנים", "השחף"וקלאסיקות תיאטרליות נוספות. בעולם זה נאבקות הדמויות, ובראשן אנה, על מציאת הקול האישי ומציאת איזשהו ערך לקיום האנושי.
דרמה ריאליסטית שבמרכזה אנה, שחקנית שנטשה את המקצוע בעקבות רומן עם במאי נשוי שניצל אותה בהיותה תלמידתו ועד לאירוע קטסטרופאלי שבעקבותיו פגשה את בן זוגה הרופא. דודה של אנה, שאימץ אותה בילדותה, הוא בעל גן לגידול עצים ננסיים. בגן זה מתכנסות הדמויות כדי לחגוג את חתונת אנה. אליהם מצטרף גם הפסיכולוג שלה לשעבר. המחזה בוחן את פשיטת הרגל המוסרית והרגשית בעידן הרייטינג, יחסי הניצול בעולם התיאטרון, והשתלטות העבר על ההווה, תוך התכתבות עם "גן הדובדבנים", "השחף"וקלאסיקות תיאטרליות נוספות. בעולם זה נאבקות הדמויות, ובראשן אנה, על מציאת הקול האישי ומציאת איזשהו ערך לקיום האנושי.
הקוקסינלים
דרמה יוונית מודרנית, בנוסח" מוקיומנטרי", בו החלקים המומצאים מתערבבים עם הידע המוקדם של הקורא, כשבראשם הדמויות המרכזיות: ננו ואביה, "המשורר" ומתרגם הקלאסיקות היווניות, אהרן שבתאי. העלילה מתרחשת בחצי האי היווני שבקפריסין. ננו הצעירה אמורה להתחתן בערב עם אהוב ליבה. מקהלה של קוקסינליות עוזרת לה בארגון המסיבה. אלא שאז מתגלה שחתנה המיועד בגד בה עם
"אישה עם זין". מתפתח ויכוח בנושאים של נאמנות ומגדר, שבעיצומו ננו המיואשת יורדת להדס. המשורר, בעידוד המקהלה, יורד בעקבותיה, על מנת להצילה מ"גיהינום הגברים המתעתעים". בעולם התחתון, בסגנון אקספרסיבי יותר, נבחנים יחסי האב – בת והשלכותיהם על מיניות, זוגיות ויחסים אינטימיים. להגיד מותר הכל
דרמה משפחתית שבמרכזה פסיכולוגית כריזמטית, המטפלת בבני משפחתה: בתה, בעלה וילדיהם. המחזה פותח ביום הלווייתה, כשבתה ונכדיה מאזינים לקלטת המתעדת את אחד הסשנים המשפחתיים. הקשרים בין העבר להווה, ומגוון הבעיות הרגשיות והמעשיות של הדמויות, מערערים על מהות הפסיכותרפיה: הטיפול המילולי מתגלה ככלי שרק מעצים בעיות, מנתק את הדמויות מתפקודיות וגורם לבלבול רגשי עמוק. שאלת הגבולות שמתבטאת כאן בעבירה אתית של הפסיכולוגית מעלה שאלה כללית יותר באשר לצורך של המטפל במטופלים, לאישיות של אלו הפונים לטפל, ולפער העמוק בין הרצון לעזור או לשלוט, לבין התוצאה, המתבטאת בחייהם הפרטיים הבעייתיים של המטפלים והמטופלים כאחד. יהודה ויזן, עורך הסדרה והספר
"אישה עם זין". מתפתח ויכוח בנושאים של נאמנות ומגדר, שבעיצומו ננו המיואשת יורדת להדס. המשורר, בעידוד המקהלה, יורד בעקבותיה, על מנת להצילה מ"גיהינום הגברים המתעתעים". בעולם התחתון, בסגנון אקספרסיבי יותר, נבחנים יחסי האב – בת והשלכותיהם על מיניות, זוגיות ויחסים אינטימיים. להגיד מותר הכל
דרמה משפחתית שבמרכזה פסיכולוגית כריזמטית, המטפלת בבני משפחתה: בתה, בעלה וילדיהם. המחזה פותח ביום הלווייתה, כשבתה ונכדיה מאזינים לקלטת המתעדת את אחד הסשנים המשפחתיים. הקשרים בין העבר להווה, ומגוון הבעיות הרגשיות והמעשיות של הדמויות, מערערים על מהות הפסיכותרפיה: הטיפול המילולי מתגלה ככלי שרק מעצים בעיות, מנתק את הדמויות מתפקודיות וגורם לבלבול רגשי עמוק. שאלת הגבולות שמתבטאת כאן בעבירה אתית של הפסיכולוגית מעלה שאלה כללית יותר באשר לצורך של המטפל במטופלים, לאישיות של אלו הפונים לטפל, ולפער העמוק בין הרצון לעזור או לשלוט, לבין התוצאה, המתבטאת בחייהם הפרטיים הבעייתיים של המטפלים והמטופלים כאחד. יהודה ויזן, עורך הסדרה והספר