בננות - בלוגים / / לגור ביחד לפני החתונה – מתוך הטור שלי ב"פסק זמן"
להיות neta פלג
  • נטע פלג

    29 - זה גילי הביולוגי. אני גרה בחיפה כל חיי ועדיין מנסה להבין למה. 18 זה הגיל המנטלי, ויש שהיו מורידים ממנו כמה שנים טובות. 22 קילו הורדתי בסביבות גיל 22.  4 מהם עליתי, כולם מאז מלחמת לבנון השנייה 6 שנים אני כותבת באופן רשמי, לפחות 20 באופן פרטי על גבי 3 עיתונים ופורטל אינטרנט אחד הופץ שמי ברבים. העיתונים מקומיים, האתר אינטרנט עולמי. 15 שנות לימוד יש באמתחתי, ב12 הראשונות הייתי בערפול חושים כמעט טוטאלי,3האחרונות הכוללות תואר ראשון בחינוך וסוציולוגיה מיותרות לחלוטין בעיני.  לפחות8 עבודות החלפתי עד היום. את רובן לא סבלתי.  70 דייטים, זה המספר המוערך של הגברים איתם יצאתי עד היום לפגישה אחת עד שלוש. את רובם לא סבלתי. המשך יבוא

לגור ביחד לפני החתונה – מתוך הטור שלי ב"פסק זמן"

לגור איתם – לגור יחד לפני החתונה

בישראל כידוע דברים מגיעים באיחור קל , לפעמים של עשור, וסוף סוף החליטו גם חוקרי ציון לבדוק האם מומלץ לגור ביחד לפני החתונה והאם מגורים משותפים משפיעים על האושר בחיי הנישואין. מחקר זה בא גם בעקבות מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות בכל העולם כשהם מבררים האם הנוהג החדיש יחסית  של ה10-20 שנה האחרונות מוכיח את עצמו כבונה ומכין לחיי נישואין או שדווקא מקרב למדרגות הרבנות.

כביכול, לאחר שכבר גרתם אחד עם השני שנתיים וחצי ואתם כביכול מכירים כל כך טוב וחווים אינטימיות מלאה עד שאתם סגורים שזהו זה, מכאן לסיבובי שולחנות ונשיקות דודה בחתונה.

לא אלאה אותכם בפרטי המחקר , התפלגות המדגם תוך התחשבות במשתנים סוציולוגיים (את זה יש לנו מספיק במבוא לסטטיסטיקה כה יעזור לי אלוהים). אז זהו שלא, ממצאי המחקרים, גם הישראלי וגם של כל האמריקאים שלפניו, חותכים בפניו את עוגת החתונה באכזריות מה כשמסקנתם היא: זוגות שגרו יחד לפני הנישואין מועדים יותר לפרידות וגירושין מכאלה שלא או כאלה שגרו יחד רק לאחר שהתארסו. יש זוגות שאינם מרגישים אושר וסיפוק בחיי הנישואין (בהתייחס לשאלת המגורים המשותפים) , כאלו שנפרדים מספר שנים לאחר החתונה וגרוע מכך – זוגות שנפרדים עוד לפני החתונה או בתקופה של עד שנה לאחריה.

 

לא יודעת מה אתכם אך לי יצא לשמוע המון סיפורים (המסופרים בסיפוק תמוה על ידי מספריהם) על הזוגות ההם שחיו יחד חמש- שבע שנים התחתנו והתגרשו כעבור חצי שנה. שמתם לב איך אנשים מספרים זאת בשמחה גלויה והנאה ? כאילו גילו שזכו באיזה נופשון לפריז. מעשייה אחת אפילו התעלתה על השאר לאחר שהזוג התגרש כעבור חודש נישואין בלבד. אחר כך כשאני תוהה בקול רם למה חתונות צריכות לעלות כל כך הרבה מאשימים אותי בקנאה וחסכנות. תעשו לי טובה,  לא חבל על הקייטרינג של ה50 דולר למנה?

 

אני מעולם לא גרתי עם מישהו. יתכן ששפר עלי מזלי (או מזלו של ההוא שיכל לגור עמי) ואף זכר לא ראה אותי ברגעיי המביכים ביותר. מצד שני, מעולם גם לא בכיתי מול גבר כך שיהיו מי שיגידו שאני סובלת מחסימות רגשיות המובילות לקשיי אינטימיות אבל אלו יכולים ללכת לחפש את הפסיכולוגים שלהם. מוטב לי לחשוב כי זה פשוט לא יצא ולצפות לחוויה חיובית, בונה ומקרבת. או לפחות שלא נריב על הפקק של משחת השיניים. ועד שאני אורזת לדירתנו המשותפת הדמיונית ננסה לבדוק כמה סיבות לגור או לא לגור יחד .

 

5 סיבות למה מגורים משותפים הם רעיון ממש טוב:

1. חיסכון בתשלומים – חשוב מאוד לא? והרי איך אפשר לוותר על האופציה הרומנטית של לחלוק יחד את תשלום הארנונה ובכך לחסוך עוד כמה שקלים מחשבון הבנק. שלא לדבר על המועקה המכבידה המוגדרת   כשכר דירה.

2 כי כך אתם יכולים להכיר את כל הצדדים אחד של השני – במגורים משותפים אין מנוס מלחזות בצדדים האינטימיים ביותר אחד של השני וכך לדעת בדיוק עם מי יש לכם עסק, או במילים יותר גורליות עם מי אתם אולי הולכים לבלות את שארית חייכם. אם יש לו אובססיה לרדיפה אחר ג"וקים או שהיא חולת ניקיון שלא נותנת לך לעלות עם הנעליים על השטיח, מוטב שתגלו את זה ויפה שעה אחת קודם.

3. אפשר להתרפק אחד על השנייה לאחר יום קשה במיוחד – מה יותר כיף מנחם ומרגיע מלהתעטף בזרועותיו אחרי יום מתיש במיוחד או לשפוך בפניה את הלב על האידיוט ההוא מהעבודה? שיתוף, תקשורת  ותמיכה הדדית במצבי משבר הופכים הרבה יותר קלים וזמינים כשאת במטבח והוא בסלון.

4. כי אתם נחשבים לזוג רציני בעיני כולם – "זהו, סוף סוף הוא נרגע ונמצא  במערכת יחסים רצינית" תצקצק אימך בלשונה בעונג בולט . החבר"ה הרווקים מקנאים בכם על היציבות ועל כך שמצאתם אחד את השני , החברות שלך כבר לא צריכות לחשוש שמא תידלקו שתיכן על אותו בחור או שסתם תהווי איזשהו איום עבורם כי את בקשר רציני וכביכול נמצאת מחוץ למשחק.

5.סקס זמין יחסית – כבר לא צריך להתלבש, לקחת את  אוטו או רחמנא ליצלן מונית ולהתחיל להיסחב עד לדירתו של הבן זוג רק בשביל קצת ריגושים. כשגרים יחד צריך ללכת רק את המרחק מהסלון לחדר השינה, וגם את זה לפעמים לא. אתה יודע שהיא רוב הזמן שם. כמובן שתירוצי כאב ראש, גב מגרד או יתושים מציקים מפרים במקצת את זמינותו של הסקס על תרוצי  מניעת סקס עלובים נדבר פעם אחרת.

 

5 סיבות למה לא כדאי  לחיות באותה דירה יותר משלושה ימים (עד החתונה המיוחלת כמובן):

1. חיסכון בתשלומים – גם אם זאת מצווה לשלם פחות לחברת החשמל אף אחד לא באמת רוצה לחשוב שחוסכים עליו. באופן לא מפתיע הפרקטיות הנפלאה וההגיונית כל כך של חסכון כספי, הנדרש כל כך לסטודנט המצוי (או לכל  ישראלי אחר עם המשכורת הממוצעת במשק) עלולה להעיב, גם אם לא במודע  על הרומנטיות שבין הסדינים המקומטים.

2. כי כך אתם יכולים להכיר את כל הצדדים אחד של השני – ברור. ממש בא לי שהוא יראה איך פרצופי מתעוות ברבע  השעה הראשונה של הבוקר ועד הסנפת הקפאין כמו שמתחשק לי לגלות את הרגלי ההיגיינה הנסתרים, מסיבה מוצדקת שלו.

3. אפשר להתרפק אחד על השנייה לאחר יום קשה במיוחד – את חוזרת ממכון הכושר אפופת ריחות שיערך סתור עורך מבריק ושומני מזיעה ואת כל כך רעבה וכל מה שאת רוצה זה מקלחת ואוכל

4. כי בעיני כולם אתם נחשבים לזוג רציני – מה שמוביל לאינספור ציפיות כולל כאלה של דודות נסתרות שיוצאות מהבית אחת לחמש שנים בכדי לשאול מתי כבר תתחתנו ולמה לחכות כל כך הרבה זמן. את מאותגרי המחויבות זה עלול כמובן להבריח  מכאן ועד כפר סבא מה שעלול להשאירכם  עם כאב לב, דליי גלידה בבטן  וצורך דחוף לתרץ לדודות, שבגללן התחיל הכול. או סתם לירות בהן, אם אפשר בין המנה הראשונה לשנייה.

5.סקס זמין יחסית – כבר למדנו מהנכתב למעלה שגם על הזמינות ניתן להתווכח ואומנם כשני בני הזוג גרים יחד לכאורה אמורה לעלות תדירות הסקס. מצד שני זה אומר שתצטרכו "לתת" אחד על השני (וסליחה על הביטוי הכה טינאייג"רי) גם שממש לא בז" שלכם, תרתי משמע. הוא רוצה אותך בתשוקה עזה בדיוק כשאת כבר לא יכולה להביט ביצור אנוש מרוב עייפות או גועל מאנשים עקב יום רע במיוחד. והיא רוצה אותך בטירוף חושים כשהולך להיות משודר המשחק של העונה.

 

3 תגובות

  1. מאמר מאלף, בייחוד לבני ה20-30 שעדיין לא התחתנו.

  2. היי נטע
    הכל נכון, חבל שאי אפשר לחיות לפי הספר.
    לפעמים אני מחפשת ספרים כאלה
    להתראות טובה

  3. תודה באיחור של עשר שנים אבל עדיין !

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטע פלג