בננות - בלוגים / / שפת אמת
חיה אסתר
  • חיה אסתר

     נולדתי בירושלים ואני מתגוררת בירושלים, אוהבת את החיים, חיה את החיים, רוקדת את ההוויה, בשמחה, באהבה, בנסיקה לגבהים וצלילה לתהומות. משוררת, סופרת, ציירת ואמנית מיצב. ספרי השבעה עשר, "מראה חלום" יצא לאור השנה. שלושה מספרי תורגמו לצרפתית, סיפורי תורגמו למספר שפות. שירי פורסמו באנתולוגיות שונות. הצגתי בתערוכות יחיד רבות. השתתפתי במספר רב של תערוכות קבוצתיות. שהיתי בסיטה דז ארט בפריז חמש פעמים, שָׁם יָצַרְתִּי אהבתי רקדתי בלי גבולות בלי מעצורים. שהיתי בירינטון מנור- אוקספורד, במשך חצי שנה של שיכרון, יצירה, ואהבה.

שפת אמת

                                                     נִפְלָאִי                 
                                                     נִפְלָאִים מַעֲשַׂי-
                                                     מַעֲשֶׂיךָ
                                                     וְנַפְשִׁי יָצְאָה אֵלֶיךָ
 
 
 
 
 
שְׂפַת אֱמֶת
 
לְאַט
בְּעִגּוּל
סָבִיב
לַחְלַח בַּלַּח
מֵהָרָטֹב לָרַךְ
לַקֵּק
הַחְלֵק
נַשֵּׁק
רִירִיּוֹת
סָמִיךְ
מָתוֹק
לַפֵּף
רְקָמוֹת
אַפִּרְיוֹן אֲפַרְסְמוֹן
טְעַם הַטַּל
הִתְעַטֵּר
הִתְעַרְטֵל
לַטֵּף מְעָרָה
מְשֹׁךְ בְּרָכָה
עֲלֵה בָּאָדֹם
קִלּוּחֵי לָשׁוֹן
לְטַפֵּס בַּנְּשָׁמָה
הֱיֵה
הִתְמַלֵּא
פַּלֵּס אֹרַח
טַיֵּל בַּנְּשָׁמָה
שְׁאַג שְׁאָגוֹת
אֶעֱלֶה עַל גְּדוֹתַי
אֶגָּרֵף
אֶשָּׁטֵף
אֶשָּׁאֵב
אֲשַׁחְרֵר בָּרָק
אַזְרִיעַ
אֶצְרַח
אֶנְהַם
רֶחֶם קְדוּמִים
שִׁיר הַבָּשָׂר הַנָּטוּעַ בַּנְּשָׁמָה
אָעוּף
פְּעוּרַת פֹּה
מְפַעְפַּעַת פֶּה
רְקִיעִים יִשְׁאֲגוּ
וְשִׂיא הַתַּעֲנוּג
וְשִׂיא הַמִּמּוּשׁ
הוֹ אֱלֹהִים
מְשַׁוַּעַת לְעוֹד
אֶנְהַם תְּפִלּוֹתַי
וַתָּבוֹא בִּי הָרוּחַ
דְּרוֹר מַעֲמַקִּים
וְסֵפֶר הַחַיִּים לֹא יָמוּשׁ
אֹפֶל הַמִּשּׁוּשׁ וְהַחוּשׁ
כּוּס עָנְגִּי
מֵי תְּשׁוּקָתִי
יֵין נוֹקְבִין
שִׁקּוּי הַנָּהָר
נַחַל הַגַּן
מֵרִיחַ בִּי
וָאֶפָּקַע
פַּקּוּעָה
וְשִׂיא חַשְׁמַלַּי
צִרְחַת עִנּוּגַי
פִּצּוּץ
לוּז
וַתִּגַּע בִּי הָרוּחַ
וַתַּעֲמֹד בְּתוֹכִי
וְהַסָּדִין רָטֹב
וְנָהָר יוֹצֵא מֵעֵדֶן
הַלֵּב
מֵהַמַּיִם לָאֵשׁ
כִּי גָּאֹה גָּאָה
אָשִׁירָה
רוּחַ הַבָּאָה מֵהַבָּשָׂר
 

32 תגובות

  1. מתון הספר, "שרפה"

  2. שלום חיה
    ספר השירה הכי מדהים שקראתי בחיי
    תודה לך חיה על היצירה הנפלאה והשמיימית הזו

  3. היי אסתר
    שירך חדר לתוך דמי ובשרי.
    תודה על השיר.
    עפרה

  4. אכן זהו שיר הבשר הנטוע בנשמה ,יין נוקבין יין התשוקה
    נורה כמו חץ למעלה מתוך הגוף אל השמים
    יש חותם מאוד מיוחד לשירתך
    מיוחד לך

    • בוקר טוב יקרה, חנהלה, קלעת ללוז כרגיל. ספר שירי הקודם לספר "שרפה" נקרא, "אלוה מדבר בשרי" פרפרזה על הפסוק , "מבשרי אחזה אלוה" את ודבריך נזרעים בי, על הבוקר. חיה אסתר

      • לחנהלה מחיה אסתר , אני לא מתאפקת לציין את מה שרחש בתוכי, כששם השיר, "שפת אמת" נכתב בי, מעבר למשמעות החושנית השפיותית, (מלשון שפיות), הארוטית, האורגזמית, של " אדוני שפתי תפתח" שצף בעולם האסוציאציות הפרוע שלי, שמו של ה"שפת אמת" ר' אריה ליב מגור, נכדו של חידושי הרי"ם( ר' יצחק מאיר מגור) שהיה תלמידו ןחברו של הרבי מקוצק, והוא הכתיר אותו לרבי. והעיקר, "הוא נקרא , השפת אמת" על ספריו באותו שם, דרשות על פרשת השבוע ובהם, דברים נפלאים. והבנתו את השירה מופלאה בעיני.

        • ועוד משהו חנהלה, בעל חידושי הרי"ם ר' יצחק מאיר מגור והרבי מקוצק היו תלמידיו של ר' שמחה בונם מפשיסחא ור' יצחק הוא שהכתיר את הרבי מקוצק ענק הרגש האש והמחשבה לרבי. וכל הענקים האלה מסתחררים בבלנדר האש הרושפת מתערבלת של האהבה שלי. ובמיוחד בשעות הבוקר הנהדרות.

        • מדהים וזה עתה שוחחתי עם חוה על הרבי מקוצק
          אני יודעת שביטויי הגוף בשירתך הם נופי הנשמה – ענף ושורשו הרוחני

          • לחנה מחיה אסתר הכל הכל נטוע בבשר יקרתי האהובה, אי אפשר בלי הבשר, רק משם יכולים לנסוק בעולם הזה. ולגבי הבשר, השרפה, והשרפים, אצל הרבי מקוצק, יש לי המון מה לומר. ולא כאן המקום. ל"שפת אמת" יש קטעים נפלאים על השירה, נתתי פעם הרצאה קצרה בחוג לצרפתית באוניברסיטת חיפה, על שירה ורוחניות, וצטטתי אותו, אם אמצא, את הדברים אעלה אותם לפוסט.

          • מחכה לפוסט
            נקרא מענין

          • בלי אורגזמה ענקית, שרפה, ואהבה גדולה, לא היה נכתב שיר כזה. שיהיה לך בוקר נהדר, מעורר, מלא טוהר ויופי. אשה נפלאה ואהובה . חיה אסתר

          • ונופי הנשמה והרוח בשירתי ובכלל, הם אינסופיים יקרה. חיה אסתר

          • שלום חנה
            על מילותייך היפות לענות ב:

            חִבּוּק

            חִבּוּק אֶחָד שֶׁל אַהֲבָה
            מַשְׁלִיךְ אוֹתִּי בִּשְׁתֵּי יָדַיִם
            אֶל עֵבֶר מוּשָׂא מַחְשַׁבְתִּי
            הָרִגְעִית
            אֶפְתַּח שׁוּרָה בְּתוֹכִי
            שֶׁתִּבְלַּע אֶת זוֹ לְיָדִי
            וּבְטֶרֶם אֶפְקַח עֵינָי
            אֶנְצֹר אֶת הָרֶגַע

          • צ"ל
            חיה אסתר

            אבל גם לך מגיע חנה

          • איזה שיר יפה דוד על הבוקר. "אדוני שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך" ציטוט מתפילת הבוקר. חיה אסתר

          • איזה שיר יפה דוד על הבוקר. "אדוני שפתי תפתח ופי יגיד תהילתך" ציטוט מתפילת הבוקר. חיה אסתר

          • תפילת עמידה שיש בה לא רק שמונה עשרה, (תשע עשרה ) ברכות, אלא אינסוף ברכות. חיה אסתר

          • אין לי גבולות, לא בשירה, לא ביצירה, לא בהנאה, לא באש, ולא בכל המלאכים – מלאכיות, צדיקים -צדיקות, המתערבבים לי בבלנדר השורף במוחגופלבנפש שלי, בגן עדן שלי, ו"נהר יוצא מעדן" "דבש וחלב תחת לשוני".חיה אסתר

          • תודה תודה אסתר היקרה
            גם אם מחושך תעיריני
            אדבר
            הגם שבגיל 13 הבנתי את העקרון
            ראיתי את הברכה הזו אלפי פעמים בתפילת העמידה

            מוקסם מידיעותייך

          • איש אהוב יקר, ידיעה היא חוויה. ובלי חוויה עמוקה, אין משמעות לשירה ולאמנות שלי. וזו המשמעות העמוקה של ה "דעת". אני כל הזמן חוזרת בנשיקה (על משקל תשובה) אל הדעת העמוקה של החוויה. לשה את המילים, מבשלת, אופה אותן, מרחרחת בן, עם הגוף המערבל את השפה. העולה ופורחת.

  5. אבנר אריה שטראוס

    🙂 א"ש

  6. הבשר חייב שיהיה נטוע בנשמה, אחרת…מה?
    שבה את ליבי "אפריון אפרסמון", אולי בגלל הצבע, אולי בגלל החושניות, אולי בגלל החידוש שבצירוף לפחות אצלי.השיר הסוער הזה, מלא אנרגיות וחשבתי שמזל שמילותיו מסודרות בעמודה יפה, כמו פד לח להניח על מצח בוער.

    • לאבנר אריה, אכן א"ש וכשנזרעת יוד בין הא' והש' זו בכלל מדורה, חגיגה בוערת. חיה אסתר

      • אחרת מה? לוסי יקרה, אחרת הנשמה מתנתקת,עפה לה ויוצאת לה והולכת ונוסקת לעולמה עולמיה, ואני עדיין רוצה שתחזור לבשר, מאוד יפה המשפט שלך, " הפד הלח המזין את המצח הבוער" ואני מוסיפה, ומשקה אותו יין נוקבין, יין הנקבה עם כל הפרושים המהממים. ואני שולחת לך חיבוק או לח, או בוער כבקשתך. התשובה הארוכה לשאלתך נמצאת בספרי "אלוה מדבר בשרי" פרפרזה על הפסוק , "מבשרי אחזה אלוה" חיה אסתר

  7. חיה,
    ז. א. אסתר ( עכשיו פורים, לא?)
    אכן קראתי את שירך "שפת אמת".
    גם תודה על זוכרך את בית הקפה.
    צריך שוב. אולי ניפגש שוב פעם שם, ונשוחח – (נקווה כי יהיה לכך שפע זמן ולא נמהר משם לאיזה מקןם). – נשוחח על שירתך. על שירה ארוטית בכלל. משפת אמת.
    ראשי פרקים ספורדיים לשיחתי עימך:
    לא רק שירה ארוטית.
    עוז ואייל לכל הנועזים לכתוב שירה ארוטית, אסטיתית ( כמעט כתבתי "אסתרית"), בוטה ומלהיבה.
    זו תהיה – מצדי – שיחה "אקדמית" (מעין).
    מנין צצו לנו משוררות ( אני מדגיש: משוררות) המעזות לכתוב בכלל ומעזות לפרוש לפני ציבור קוראיהן ממאווי נפשן) הקורים במהותן הפיסית, נאמר, כלומר לקורה להן בגופן?
    ועוד – אך צר המקום מלהכיל.
    תודה על התגובה.
    מ. גנן

    • תודה לך משה על שטרחת וקראת, ואפילו ציינת ראשי פרקים לשיחה עתידית. נמצא לה זמן ומקום. החיוניות, ההעוררות הארוטיות "שפת אמת" עם יופיה של השפה העברית עושות את זה. ואגב כפי שכבר ציינתי "שפת אמת" הוא שם של מספר ספרים בהם לוקטו שיחות על פרשת השבוע של האדמור מגור, שנהג לדרוש לפני חסידיו בכל שבת. ואידך זיל גמור

    • תודה לך משה על שטרחת וקראת, ואפילו ציינת ראשי פרקים לשיחה עתידית. נמצא לה זמן ומקום. החיוניות, ההעוררות הארוטיות "שפת אמת" עם יופיה של השפה העברית עושות את זה. ואגב כפי שכבר ציינתי "שפת אמת" הוא שם של מספר ספרים בהם לוקטו שיחות על פרשת השבוע של האדמור מגור, שנהג לדרוש לפני חסידיו בכל שבת. ואידך זיל גמור

      • למשה ראה פרוט על "שפת אמת " של האדמור מגור בתגובה שלי לחנה בפוסט. חיה אסתר

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחיה אסתר