בננות - בלוגים / / יום עצמאות עם אבא
סירופ
  • זאב אנגלמאיר

    זאב אנגלמאיר הוא מאייר אובססיבי, אמן פסיכו אקטיבי, צייר קומיקס אסוציאטיבי ויוצר תל אביבי. ממציא שיטת "נישוק עכשיו" להיכרות עם בני ובנות זוג ברחוב והתנשקות מיידית.

יום עצמאות עם אבא

 

יום עצמאות עם אבא (מבוסס על חלום אמיתי)

גם השנה אבא לקח אותי למצעד יום העצמאות. כשהגענו לכיכר רבין שישה טנקים גררו ספינת אלטלנה ומאחוריה צ'יפופו השיט חסקה על גלגלים ואלף בחורות מחופשות לתפוזים משכו בובה ענקית של בן גוריון על הראש וטרומפלדור הגידם שיחק מטקות עם רחל המשוררת מסיליקון, אחר כך היה מחזמר מבצע אנטבה אבל כל הזמן הסתירו לנו העגלות המקושטות האלה עם מצדה מפלסטיק והכור האטומי מעיסת נייר, ואבא צעק "זאת חוצפה לא נותנים לראות את יוני נתנייהו נגד אידי אמין". אחר כך היה מטס פנטומים בצורת הסמל של כוכב נולד ומאתיים אתיופים נחתו מגג העירייה במרבד קסמים, ויחידת דובדבן שיחררה את גלעד שליט בזמן שיפה ירקוני ונינט שרו אבניבי ומאה מכוניות סוסיתא וג'יפים של תנובה חילקו גבינות קוטג' דיאט לקהל וקרמבואים עם דגלי ישראל קטנים תקועים בהם, והיו זיקוקים מיוחדים שמתפוצצים בצורה של מגן דויד תוצרת סין, ואז המיליונרים פלאטו שרון וגאידמק שרו "אנחנו שנינו" והיה מופע לייזר מהמם של אחינועם ניני בגודל של מיגדל שלום אוכלת פלאפל אורגאני, וצביקה הדר צווח למיקרופון: "רוצים לראות את בר רפאלי זוללת שווארמה?" וכולם צעקו "בטח רוצים" והיא הגיעה גדולה מהחיים עם ציצים בגודל של מגדלי עזריאלי וכל טיפת טחינה שנזלה מהפיתה שלה על החזיית פוש אפ היתה בגודל של הצוללת דקר מינימום והכל בקרני לייזר צבעוניות ואז ירד מהשמיים מגה נחליאלי בגודל שלא יאומן כי לא יסופר ובלע את בר ואחינועם האומללות וגם את משה דיין וקזבלן וביבי ויאיר לפיד והמגילות הגנוזות ואודטה טרף הנחליאלי ואז היו צפירות עולות ויורדות וציפי שביט צרחה ברמקול שהלייזר התחרפן וכל השמיים התכסו בטלויזיית פלזמה תוצרת סוני וחיים יבין הודיע שהכור האטומי פוצץ וממשלת ישראל מודיעה בתדהמה ושנאצר מת ואחמדינג'אד רוקד עוגה עוגה עם ערפאת ונסראללה והקהל מתבקש לעמוד לשירת התיקווה ואז אבא שלי אמר: "אני חושב שחיים יבין השתגע, בוא, זאבי, ניקח את המזוודות, הרכבת למחנה מחכה לנו בתחנה וכל הילדים הטובים יקבלו קינדערסופרזה."

 

34 תגובות

  1. משה דיין צעד במצעד, קרץ לשולמית אלוני ונתקע בעמוד חשמל.

    אנגלמאייר, תעשה לי דודו גבע!

    • זה אתה,מוקו,מהגראפיטי "מוקו תעשה לי שוקו"?

      • אני ולא מלאך, אני ולא שרף, אני ולא משלחת מלאכים רעים שתיים וחרון אפו גם. העיקר שלקו על הים.

        • עצב ותוגה נוראה מחוללים בכיכר רבין בטקסט הזה,שהוא פסימי ועוסק בהתרוקנות סמלי הישראליות מערכיותם.גיבורי הטקסט,אב ובנו במופע יום עצמאות גרנדיוזי הם קרבנות של מכונה גדולה,יצרנית אכזרית של בידור,כאב ופלזמה רדיואקטיבית,שמובילה אותנו לנקודת אלחזור מדהימה ומזעזעת:הקינדערסופרזה.

  2. שמשון ויובב

    אחחחח, מעולם ביום העצמאות ה-62 למדינת ישראל לא צחקתי כ"כ.

    אנגלמאייר, תעשה לי נעים בגב !

  3. למה תמיד אני מפסידה את המסיבות הטובות…
    זבי. אין עליך. חגצמאות שמיח

    • בשיא המופע יהורם גאון שר "רוזה רוזה" ותאומות סיאמיות שלשתיהן קוראים רוזה רקדו הורה על הבמה.ממש חבל שלא באת,דבי.

  4. כרגיל, אותי השאירו בבית.

  5. אנגל, אבל למה יש להם בזדוב? זה בגלל חגיגות ה-62?

    • צבי ויעקוב גרים מול כיכר רבין והציצו בזיקוקין דרך התריסול בביתם.אולי לכן תפסו בזדוב,עודף פעילות של בלוטת התריס.

  6. וכל זה היה כשירח טיפטף עלינו באוהל שנת חמישים ?
    אין כמוך אנגל ! אתה גדול מאייר !

    • קלרה האמיתית

      גם עלי פעם טיפטף ירח על הבטן והייתי צריכה לנגב את זה בטישו,וכעסתי שלא השתמש באמצעי הגנה.הוא כל כך מלא בעצמו,הירח הזה.

  7. איריס קובליו

    נהדר. המיקס הזה פטיש פלסטיק על הראש (יש עוד כאלה?)

    • ד"ר יעקוב רוט

      לא רע.זה סופני כמעט כמו תמיד.התעלומה היא מה יהיו יצירותיך הבאות,מנבכי הציונו-אורגזמה בכיכר יצחק רבין:מצד אחד אתה מכסח בישבנה השמנמן של תרבות האינסטנט הציונית אך מצד שני היא הבייצה שממנה אתה מכין את הפשטידה. אותו דבר עם תרבות הפסבדו וההתרפקות על העתיד,פלאי הטכנולוגיה וציפי שביט,אז האם תשאר כמו אנדי וורהול- תעביר כל דבר דרך מיקרוסקופ פופ חמצמץ,ובכך תתחיל בדרך חדשה,או שמה ממתין לנו משהו ישן מכל החדש המחודש הזה,מכל אותן רעיונות שבלבלו את חושנו עד ששכחנו איך לאהוב.

      • קלרה האמיתית

        ד"ר יעקוב,אני מתה להכיר אותך ואתה מתעלם ממני כאילו אני לא קיימת.אתה לא מרגיש שמישהיא רוצה אותך בפיתה,
        ואתה מפספס פה משהוא משמעותי ליחסים שלנו???

      • קלרה האמיתית אמיתית (52+52)

        אורגזמה בכיכר רבין? אני אפילו את גרבי הרשת שלי לא פושטת שמה, איפה שהגנגסטרים. ועכשיו לקחו לנו גם את המקום בתל ברוך. לא חראם? תקראו מיד למלכה גולדי גת, שתמחה בשמנו על העליהום הפוסט ציוני הזה נגד תענוגות הבשר בחוצות עירנו.

        • קלרה האמיtit

          את יש לך קלאסה.גם לא מורידה גרביונים בכיכר,גם עומדת בתל ברוך. תגידי איפה אני יביא לך סנדוויצ'ים לדיונות בחוף מנדרין.

  8. יפה מאוד. זה חולני יותר מתמיד. השאלה היא לאן תלך מנקודה זו, ממסכי הפלזמה שמקשטים את השמים. מצד אחד אתה מבקר את תרבות הרייטינג הצעקנית אך מצד שני היא החיטה ממנה אתה מכין את הלחם. אותו דבר עם תרבות הרטרו וההתרפקות על העבר. אז האם תשאר כמו רוי ליכטנשטיין – תעביר כל דבר דרך משקפי פופ סכריני ובכך תסיים מבחינתך את תפקידך – או שמא מחכה לנו משהו חדש מכל הישן הזה, מכל הדברים שאנחנו כבר יודעים?

    • דורון, אתה טרחן!

      • קלרה האמיתית

        קלרה(52) אחותי,אני חולה עליך מאז הסימפוזיון.לגבי הדורון ההוא,אין איזה חוק נגד טרחני מוח באינטרנט???

        • קלרה האמיתית אמיתית (52+52)

          קלרה, את שוב מתחזה לי? אין בושה בעולם? וד"ר רוט הוא שלי!, יצאנו לפני שבועיים. ודורון כאן נתן לי את מס' הטלפון שלו. הבטיח לא לדבר על רוי ליכטנשטיין בדייט. ייקח אותי לקולוסיאום לזכר זירת התענוגות של שנות השבעים. את מוזמנת גם.

          • קלרה האמיתית

            סבבה אגוזים.קחי לך את דורון לצלילות מנוש בליכטנשטיין ותשאירי לי לתקתק את ד"ר רוט בשרותים של הקולוסיאום.
            איטס א דיל?

    • יש משהו בדבריך הנבונים,דורון,לגבי תרבות הרטרו וההתרפקות על העבר.מצד שני אני מסכים לחלוטין עם דבריה
      של קלרה(52) לגבי טרחנותך.

    • רוי ליכטנשטיין

      מעריץ אותך! סוגד לך! חומוס על חשבוני במפגש הסטייק. שדורון הטרחן גם יבוא.

      • אוי רוי,התגובה שלך לפוסט,אייקון פופ ארט שכמוך,עושה את העיסוק הזה בבלוג כל כך משתלם.ידעתי שוורהול נהג לאכול שקשוקה עם חריף במזנון של חני,ליד הצ'לסי הוטל,אבל שאתה,רוי,קרוע על חומוס…
        הציור שלך "וואם"עם המטוס המפציץ היה תלוי אצלי בצד הפנימי של דלת השרותים בשנות לימודי ב"בצלאל"עד ש"ידידה" שלי,שהיתה פציפיסטית הורידה אותו ברוב חוצפתה,זרקה אותו לאסלה ויצרה סתימה
        בצנרת.(300 ש"ח לאינסטלטור!)

        • קלרה האמיtit

          בנות,תעזרו לי,אני מתלבטת מה עדיף:סנדוויץ' בחוף מנדרין עם ד"ר רוט ואנגלמאייר או חפוז בשרותין של הקולוסיאום עם רוי ודורון הטרחן???

          • אני מציעה לך קלרה כפרה: סנדוויץ תוניסאי עם אנגלמאייר ורוי עם חריף,עמבה והרבה טחינה!

  9. זאב אני מקדיש לך את השיר הבא
    http://www.youtube.com/watch?v=IYqBpDDRu1w

    הכל לטובה
    פטר

  10. אני רואה שאחרי כל פעם שאני מבקר אותך העמבה והאנטי-אינטלקוטאליזם מחריפים. זה כמובן מעליב אותי, אך כשאני מסתכל על אותה התחלה של ביקורת תרבותית מצידך, שהובעה לקראת סוף הרשומה הקודמת ("תרייסר הרהורים…"), אני מבין שאני רק מפריע להתפתחות של משהו שכבר מתרחש ממילא. אז אני משנה את האסטרטגיה שלי ולא מטריד אותך עוד בתגובות, בתקווה לתמורה עתידית שתבוא מעצמה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לזאב אנגלמאיר