בננות - בלוגים / / פערים שלא נמחקים
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

פערים שלא נמחקים

 

 

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
HE

MicrosoftInternetExplorer4

חשבתי לא לכתוב על זה, והנה אני כותבת על זה. מה לעשות, אלה חיים אישים אבל גם עניין חברתי.

 

הבת שלי מאורסת לבחור חרדי ממוצא תימני מראה אנו באנו, ברסלבר בנוסף, ופתאום ראיתי שמה לעשות שהרבה דברים דעות, התנהגויות לא פסו מן העולם.

תגובות…שקיבלנו.

אנשים שמקורבים אליו מהציבור החרדי שלא מבינים מה לו ולאשכנזייה הזאת ועוד חוזרת בתשובה..

אנשים מהציבור החרדי שחושבים את ההפך בדיוק. למה אשכנזיה חייבת להתחתן עם גבר עם השקפת עולם כה שונה? ובסתר ליבם הם בטח תוהים לגבי בעיות של רישום הילדים העתידים ב"ה .

 

אפילו משפחתי שהפנימה יפה מאד את חזרתנו בתשובה ופתאום מגלה קושי לקבל את הדור השלישי, ביתי היא הנכדה הראשונה במשפחתנו, נסיכה קצת מפונקת ובכל זאת מסתתרת בתוכה לוחמת!  שמשתדכת עם חרדי( בסתר ליבם קיו לפחות חוזר בתשובה, או אינטלקטואל עם כיפת אגורה) ועוד בחור ממשפחה מרובת ילדים עם פאות מתנפנפות שאין בו שמץ של מערביות והאמינו לי שזה רווח נקי.

 

וכולם כל המהססים, והמפקפקים הם אנשים מקסימים אני אוהבת אותם מאד, אך הרי אנו מיני מיקרוקוסמוס. לכן אני כותבת את זה.

 

בעבר, כל פעם שהיו מדברים איתי על פער עדתי הייתי מבטלת מעט את העניין, אבל זה לא לחלוטין חלף או נטש אלא רק לבש צורה שונה. כנראה שאכן  אנו האשכנזים אוהבים  את המזרחים כשהם נראים כמונו, מתאימים את עצמם לעולם המושגים שלנו, ספרדים מערבים שעדיין מערבבים פיתה בסחוג, מכינים אוכל משובח,  תוסיפו קצת מוסיקה מזרחית ברקע, שיודעים מהי הכנסת אורחים ושפה ושם ידליקו נר לצדיק אבל רגע עד פה…לא יותר מזה.

והנה בחור, שהוא הזיווג מהשורש אחרת מאיפה הוא הופיע…שמספר לנו שלסבתו חטפו תינוקת, ומתבל את ההיסטוריה של משפחתו באוסף סיפורים מצמררים ועוד חודש הוא יהיה חלק מאיתנו, מעורר הרבה חששות, אם כי הבת שלי טוענת שברגע שיגלו את הנתינה הענקית שניחן בה, החשד יצטמצם לאפס.

נכון שאם לא הייתה לו השכלה תורנית רחבה מאד, אלא תואר אקדמאי,דירה,  אז גם הפאות היו מתקבלות בסלחנות.  דרך אגב הבחור מתפרנס. לא רוצה לספר עליו יותר זה בכל זאת עניין אישי.

 

כאלה הפכנו להיות. אני שמביטה מהצד לא טוענת שגם בי לא חלפו הרהורים, אבל אני כה מודעת לחסרונות האשכנזיות שבי, שיש חלופות שנראות לי יותר הולמות  .

 

בנוסף נמאס לי מהויכוחים על שוויון בנטל, שאולי לא קשורים לפה, אבל מלווים אותי לכל מקום, ובצל כל זה ביתי קפצה למים סוערים. איזו כלה אמיצה זו אני גאה בה. עשיתי משהו טוב איתה והדבקות הזה של ללכת אחרי הארוס באש ובמים מי ייתן שתדבק בך בת לעולמי עד.  

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-style-parent:"";
line-height:115%;
font-size:11.0pt;"Calibri","sans-serif";
mso-fareast-"Times New Roman";}

 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת