בננות - בלוגים / / כשהנפש נופלת למשכב
תשובת הלב
  • אביטל קשת

    אביטל ז'נט קשת כותבת כותבת אם לא כותבת חושבת שהיה עליה לכתוב או שהרעיון חיכה לרגע הנכון בו היה צריך להכתב מאמינה שכתיבה היא שליחות.   

כשהנפש נופלת למשכב

 

 

 

לפני שנים אני עומדת בתחנת אוטובוס וכהרגלי בוחנת את שותפיי למסע. לצידי עמדה בחורה נאה עד מאד,מסתבר שהיא גננת והתחתנה לא מכבר. אמרתי לעצמי יופי לה, צעירה , נאה, עלמה מוצלחת  שעתידה לפניה.

אני בגילה, ובכלל בגילי, נעה ונדה בדרכים כמו לולב, פעם עצמאית, פעם שכירה, נו שוין, איזה מין תיקון מעצבן נתנו לי.

כעבור יומיים ראיתי אותה שוב והקשבתי לשיחה שלה עם רעותה ואז הסתבר לי שהבחורה הזאת, אושפזה בעבר למשך זמן ארוך ביותר במחלקה סגורה לחולי נפש. אימה או אביה נפטרו והיא התמוטטה כליל. כעת השתקמה ומצבה טוב.

  למה אני מספרת את זה? כי לא מזמן יצא לי לפגוש עוד מספר אנשים יקרים שאף הם פצחו בוידוי דומה, אך השביעו אותי לשמור סוד בשל הסטיגמה שיש בדבר.

ועוד נזכרתי בידיד יקר שהיה לנו, שהיה תמיד תומך ומסייע לכל מי שנפשו פגועה, מין רוחניק שקנה לו דירה בצפת, מטעמים רוחנים לא דתיים נטו, ותמיד עודד את כל שבורי הלב, והנה התבשרנו באופן מפתיע כי האיש שם קץ לחייו .

הנפש היא מין דבר מתעתע הכל יכול להראות טוב ואז היא מתפרקת, נחצת , מתפוררת לחלקיקים, מתערבלת ועושה בך כרצונך. אתמול היה בסדר והיום עננים ושברי ברקים.

כלומר, הכרתי אף אנשים שידעתי תמיד שהם פגועים, זקוקים לתמיכה מתמדת, כשרונים אך נתונים למצבי רוח מסוימים. הדברים היו ידועים, היה להם שם. והייתי נכונה לבוא לעזרם.

אך פתאום התוודעתי גם לצד השני . אנשים שהתמוטטו באופן מפתיע בלי לעורר רעש מיוחד, ובהמון כאב. וכיום אינם איתנו יותר.

כלומר, בשורה התחתונה אנו עדיין שבויים במחשבה, שלנו זה לא יקרה, כאשר בעצם כל יום שאנו עדיין במלוא חושינו הפיזים והנפשים, הוא יום שיש להודות עליו לה'.

דבר נוסף ששמעתי מפי אותם אנשים, זה שהאשפוז סייע לרובם והייטיב עם מצבם.

אז אולי עדיף באמת לאותת ,לצעוק ולקבל עזרה לפני שעושים צעד שאין ממנו חזרה. הנפש היא כמו הגוף, את ההבדלים בינהם אנו עושים. וכמו שהגוף יכול ליפול למשכב כך גם הנפש יכולה.  

             שבת- יפה.

 

 

 

6 תגובות

  1. ריגשת
    תודה, אביטל

  2. הכותרת יפה ונוגעת ללב – אבל העברית "לפני שנים אני עומדת"??? למה לא עמדתי? האם ז השפעה של חדשות ערוץ 10 אולי שכל חדשה שקרתה כבר לפני שבועיים הם מדברים בלשון הווה כאילו הכל קורה עכשיו? יש בזה אבסורד מסוים.
    אבל בטח סתם פיזור נפש מצידך – הרי נפשך נפלה למשכב, לא?….

    • דווקא למדתי מעורך מקצועי, שאפשר לערב הווה ועתיד, להתחיל עבר ולהמשיך הווה באותו משפט.

      ולא בנפשי מדובר.

      תודה על הדאגה.

      שבוע- טוב

  3. כתבת יפה ומסכימה. הנפש יכולה לחלות בדיוק כמו הריאות או הלב.
    מי אמר שאין מיגרנה של הנפש?
    ואז למה לא להיעזר בכדורים?
    אני בעד, עשיתי זאת בעבר. גיל מעבר עושה שמות…

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביטל קשת