ציטוט מתוך הצהרת כוונות של העמותה למאבק בתקיפה פסיכיאטרית בפורום שלה :
2. עמדת העמותה ביחס לטענות על שמיעת קולות היא זו: מדובר בשפה בינלאומית שאנשים מכל קצוות תבל מדברים אותה ומבינים ומפענחים זה את דברי האחר אפילו אם הם מעולם לא נפגשו וחיים בארצות רחוקות זו מזו. שפה זו נתפסת כחריגה, סוטה, דוחה, מאיימת (you name it) ע"י החברה הסובבת וזו מוכנה לשתף פעולה עם מנגנון הדיכוי הפסיכיאטרי כדי להעלים, להשתיק או "לחנך מחדש" את הדוברים בשפה זו. כלומר השאלה הפוליטית היחידה כאן היא ההכרה או אי ההכרה המוסדית בשפה. דוגמא להכרה מוסדית בשפה חריגה,
דוחה היא שפת החירשים-אילמים.
דוחה היא שפת החירשים-אילמים.
תגובה שלי בפורום:
לא ברור
אני מצטרף לטענה שסעיף 2 אינו ברור , המילה אני למשל מתייחסת לכל אחד באותו האופן , ומה המשמעות של כך ? כיצד יכלה להתייחס לכל אדם באופן שונה? ובכלל האם האני וכל אחד יכולים להתקיים בד בבד ?
המובן של מילה אינו יותר מהאופן שבו משתמשים בה . אנו משתמשים במושגים אנו שולטים בשפה .
האם שומעי הקולות משתמשים במושגים שאנו אינם משתמשים בהם ולכן שולטים בשפה ?
אבל אם כך אין צורך בהוכחה נסיונית לכך שאנשים שבאים ממקומות שונים מבינים אלה את אלה בלי שנפגשו .
הם פשוט שולטים בשפה וכך נוצרת ביניהם תקשורת . אבל בשפת המתמטיקה אין מקום לניב כזה
כי בה לכל טענה יש תוקף מסויים שנקבע ביחס לתוקף של שאר הטענות , התוקף הוא קבוע ובלתי משתנה ברמת קשיחות מסוימת,כשם שההסבר במילון של מילה הוא קבוע ובלתי משתנה ברמת קשיחות מסויימת , כלומר גם לה יש תוקף קשיח , אבל יש ביניהם איזה חוצץ בלתי נראה ,בלתי מוגדר , מחוץ לשפה שמקבע אותם ומעניק להם משמעות , כלומר מבדיל בין השפות , משום שצורה או צליל אינם אלא התפשטות של המרחב שיש בתוכם חלל
ואינם מכילים דבר , שפה היא בעצם מוסיקה. בתוך החלל הזה מתערטלים להם הלא מוגדרים . בוודאי התבטאותי מוטעית ומטעה כי אין לי תובנות מוכחות בנושאים שדנתי בהם .
כך הבנתי בכל אופן את סעיף 2 .
המובן של מילה אינו יותר מהאופן שבו משתמשים בה . אנו משתמשים במושגים אנו שולטים בשפה .
האם שומעי הקולות משתמשים במושגים שאנו אינם משתמשים בהם ולכן שולטים בשפה ?
אבל אם כך אין צורך בהוכחה נסיונית לכך שאנשים שבאים ממקומות שונים מבינים אלה את אלה בלי שנפגשו .
הם פשוט שולטים בשפה וכך נוצרת ביניהם תקשורת . אבל בשפת המתמטיקה אין מקום לניב כזה
כי בה לכל טענה יש תוקף מסויים שנקבע ביחס לתוקף של שאר הטענות , התוקף הוא קבוע ובלתי משתנה ברמת קשיחות מסוימת,כשם שההסבר במילון של מילה הוא קבוע ובלתי משתנה ברמת קשיחות מסויימת , כלומר גם לה יש תוקף קשיח , אבל יש ביניהם איזה חוצץ בלתי נראה ,בלתי מוגדר , מחוץ לשפה שמקבע אותם ומעניק להם משמעות , כלומר מבדיל בין השפות , משום שצורה או צליל אינם אלא התפשטות של המרחב שיש בתוכם חלל
ואינם מכילים דבר , שפה היא בעצם מוסיקה. בתוך החלל הזה מתערטלים להם הלא מוגדרים . בוודאי התבטאותי מוטעית ומטעה כי אין לי תובנות מוכחות בנושאים שדנתי בהם .
כך הבנתי בכל אופן את סעיף 2 .
בברכה,
שגיא.
ברוך הבא, שגיא.
תודה
שגיא
אולי כדאי שתצרף קישור לפורום המדובר
בפשטות אומר שכל עוד הקולות אינם מצווים לפגוע, כל עוד אינם "משגעים" את השומע אין צורך בהתערבות.
איני רוצה לשמש דובר שלהם
יש באתר שלהם גם כתבות מעיתון העמותה
ומאמרים .
הפורום לא כל כך מעניין .
הכתובת – http://www.iaapa.org.il