מוזר מידי היה לי הפורים הזה.
ואולי מוזר היא לא המילה.
במילה מוזר יש משהו מעניין, יש חיים.
היה כלום.
כן, ככה נכון יותר.
כן, זו האמת.
שמחה מאד על הכמויות הלא ייאמנו של גשם, בירושלים לא הפסיק
לרדת במשך חמישה ימים, נכון לכרגע לפחות. זלעפות.
הרגשתי כאילו אומרים שם למעלה, שבני האדם יחכו רגע עם הצרכים והתענוגות שלהם.
עכשיו זמן ש-מיים.
עוד תחפושת, פחות תחפושת, וכל ענייני האגו והחברה והלראות ולהיראות (כאילו שיש איפה כאן),
שמענו וראינו כבר מה אתם יודעים לעשות עם חג-השמחה הזה שלכם.
ובאמת, שאפשר השנה לוותר, ולתת לשמיים ליהנות.
לפעמים אנחנו בני האדם נקראים לזוז קצת הצידה ולתת לעולם קצת לקרות.
שמחתי השנה לוותר על תחושת הבגידה העצמית שמגיעה אליי תמיד לקראת פורים.
זו שרוטנת.
שוב להתעטף שכבות, שוב להתרחק,
היתה מתמרמרת עליי נפשי, שוב להסתיר. כמה אפשר ?
וחשבתי על כך שההתחפשות יכולה לשמש לגילוי דווקא ולא להסתרה.
הרי כל מהלך חיינו משמש לנו לגילוי עצמי.
עד היום בערב עוד חשבתי שאצטרף אליו. כי מה, ממש להתעלם ?
מה קרה לי ?
ולא שאני מהחוגגים ומהנהנתנים, בדיוק ההיפך.
ובדיוק משום כך, מתסכל הויתור עוד יותר לפעמים.
הרחובות היום היו כמעט ריקים.
אנשים ברחו מהחוץ.
ומי שניסה להתחפש, הפך תוך שנייה לכלב מדובלל וברח ביללות הביתה או לבית הקפה הסמוך.
בבית הקפה הסמוך ישבתי עם ערימות דפים שהולכות ומתהווות לכדי משהו אחד שלם.
שתי המלצריות/ברמניות לבשו פיאות אפרו וקראו לעצמן "לטישה ולטישה".
הבעלים המוכר והחביב נכנס. הוא היה מחופש לסנאי בתחפושת לילדים בני 8,
שקנה בכפר הצעצועים. הוא נאלץ לחתוך את המקום לרגליים, וכך הלבישהּ על עצמו.
ראש סנאי חום הזדקר מעל לראשו, משני צידי מותניו נתלו שני רגלי סנאי של קצה התחפושת.
רטיבות שררה בכל.
חזרתי לדפים.
זה מה שיש.
רונית, רק בירושלים אלהים עובד שעות נוספות בפורים. בתל אביב הוא מזלעף מדי פעם, אבל יודע שהחגיגות הן עניין ממש חשוב.
אמיר, אתה בטח גם יודע שחגיגות הן לא ערבות לשמחה.
לפעמים ההיפך הגמור …
עוד לא עמדתי לגמרי על טבעו של ההבדל בין שם לכאן, אבל נדמה שה"תיקון" מואץ במיוחד כאן …
ולגבי מסיבות, אולי זו רק אני:
אבל מסיבות "רגילות" עם אלכוהול והזרקות וכדורים והעמדות פנים, נראות לי הדבר הקרוב ביותר לגיהנום. רע לי שם.
דווקא בירושלים כשכבר יש מסיבה, היא מזכירה מסיבת כפר מפעם, בפורים יש לנו "בוגי" עם אלפי משתתפים, מסיבה תמימה וענקית עם המון טוב לב ויורמיות. נשים מתחפשות לפיות מתוקות ולמלכות אסתר וגברים לקאובויים וכאלה:)
זה להבדיל מהמסיבה של בצלאל שהיא אחת השוות בארץ.
במסיבות אחרות בטבע כאן, יורים באויר וצולים תרנגולות וגברים צדים למענך ואת מסמיקה מהמחווה.
היש יפה מזה ?
מלבד זאת, אני נשארתי בבית השנה …
יורים באויר, פחחחחח
איפה את חושבת שאת חיה, גבירתי הנאוה ?
חזרת, מאמי ? 🙂
לגבי היורים באויר: נשבעת.
בפיקניק מוזר מלפני כמה שבועות בו התקיימו חלק מהדברים הכפריים שדיברתי עליהם, נשמעו יריות באוויר.
מקרוב מאד אלינו.
זה היה נורא מפחיד, עד שהבנו שמדובר בשעשוע של כמה בני כפר נבערים 🙂
אהבתי מאוד את "זמן שמיים" שתארת
אכן הגיע הזמן לזמן שמים ,ואהבתי את הגיגיך על רקע הגשם היורד חשתי דרכם את האווירה והלך הרוח
חנה, תודה.
יש לנו הרבה מן המשותף.
בימים כאלה כמו שתיארתי, אני מרגישה את שותפות הגורל עם שאר הטבע.
נפלא רוניתי. אהבתי- זמן שמיים. אז בעניין הזה- טוב לגור בירושלים, על או מתחת לשמיים
תודה, איריס.
לא רק בירושלים יש גשם.
לרוב דווקא לא כאן, אלא יותר בתל אביב ובטח בצפון.
הפעם כאן היה מבול.
היי רונית
כיף לקרא את מחשבותייך.
כן, יש משהו חומק, שאני מנסה לעצןר אותו במילים… ככה הרגשתי מה שכתבת איך את הופכת חיים… לאנרגיית מילים
להתראות טובה
מה שיותר עמוק יותר כחול
מי כתב/ה "מה שיותר עמוק יותר כחול"?
כן, טובה,
כשאין מספיק חיים….
הופכים אותם לאנרגיית מילים.
חוק שימור האנרגיה 🙂
כמה נכון רונית, לפעמים צריך לזוז הצידה ולתת לטבע לעשות את שלו, זה מה שגם אני הרגשתי הפורים הזה, לא עוד "מוכרחים להיות שמח" כתוב נפלא הפוסט שלך ומענינים הקשורים והמחשבות
נכון, חני, ותודה.
גם לא היתה ברירה אחרת מלבד לזוז הצידה.
אם לא זזת הצידה, היית נרטב תוך דקה ונעשה חולה 🙂
זמן ש-מיים, איזה ביטוי יפה.(מצחיקות הלטישה ולטישה האלה).
לטישה ולטישה עשו לי את היום, יעל.
וגם הבעלים הצעיר שהתחפש לסנאי.
הוא נשבע להם בחנות שהתחפושת לא לעצמו, אלא לאחיין שלו ..
והמוכר אמר לו: "בטח, אני מכיר אתכם, כל הסטודנטים לבצלאל האמנים קונים כאן היום תחפושות של ילדים בזול לעצמם".
בכל תחפושת יש גלוי של דבר נסתר, של כמיהה, של רצונות חבויים, של פחדים
אני גם חושבת כך, לוסי.
וכנראה בגלל זה לרובנו יחס כל כך מורכב להתחפשות ולפורים בכלל.
היום נגענו בזה בקבוצת המדיטציה שלי,
ונראה שאנשים ממש מתענים סביב החג ונפגשים עם דברים מאד עמוקים אצלם, או יותר נכון: מנסים לפגוש דברים עמוקים, ובדרך כפשרה שמים איזו מסיכה על הפנים או משהו מיידי כזה, מוותרים על החקירה המענה, או פשוט מתעלמים מהחג המעיק.
כמובן שיש גם את האמצע שנהנה מפורים, אבל אני לא רוצה לדבר עליהם :))
בין השורות עולה, רונית, שלא רע כל כך לבלות לעתים עם הדפים ועם 'לטישה ולטישה'.
ובקבלה: שמיים = שם-מים.
בהצלחה עם הספר המתהווה.
הי תלמה.
אני מכירה את "שם מים" ואוהבת.
השנה דווקא התבאסתי שאני מפספסת את החג, למרות שלא בדיוק הבנתי מה אני מפספסת.
אני אף פעם לא ממש נהניתי מפורים.
לרקוד כייף לי ולשמוח באופן אמיתי.
להתחפש פחות, להעמיד פנים, עוד פחות, ושלא נדבר על עשן סיגריות ואלכוהול בכמויות שכבר לא מזכירות שמחה, אלא בריחה….
עם הדפים היה לי לבד מאד השנה, אבל זה מה שהיה.
וזה נגמר וחזרו האנשים..
ושמח לי על הגשם וכמויות המים.
מזדהה עם תחושת הכלום. וגם אני לא אוהבת להתחפש. אבל הייתה מסיבה בגן והדר הייתה ארנבונת חמודה.
גם את, לי ?
גם לך זה עושה ככה ?
ואפילו לירית אצלך השורה "אבל הייתה מסיבה בגן והדר הייתה ארנבונת חמודה."
מזדהה רונית, העניין של מוכרחים להיות שמח מכניס אותי מיד ללחץ ולעצב, ובשנים האחרונות פורים הוא חג די מבאס בשבילי במיוחד אחרי כמה אירועים של מימוש הנאמר במגילה הלכה למעשה, בבחינת: "יאללה בואו נעשה שמח ונחסל כמה מאויבנו"
ואם אני שומע נכון, שיש משהו כתוב כמעט מוגמר באמתחתך – זו סיבה לשמחה
כן,
מוישלה, ה"מוכרחים להיות שמח" משפט קשה.
ולפני כמה ימים באמת קראתי את המגילה אות אות, אחרי שנים שלא, בעצם מאז גן הילדים לא ממש זכרתי מה כתוב שם,
והשתוממתי על אוסף המאורעות הילדותיים שקרו שם, מישהי לא הגיעה לנשף לכן היא מודחת ממלוכה,
ההוא לא השתחווה להוא, כבודו נפגע,
ולכן צריך להשמיד עם שלם,
ואז העם השלם ההוא משמיד ומכה במאות ואלפים מהקורבנות הנגדיים.
מאד בוגר.
ו-תודה 🙂
רונית, נהניתי ממה שכתבת. השפה זורמת, טבעית, אותנטית, כאילו כל אחד מאיתנו יכול לכתוב כך.אבל רובנו, כידוע, מתחפשים גם בכתיבתנו.
כשהייתי מורה הייתי מתחפש כל שנה עבור תלמידיי, ועכשיו עבור נכדיי, וזה כיף.
תודה, עקיבא.
כן, גם הכתיבה יכולה לכסות-לגלות, להיות תחפושת או גילוי,
למעשה כל משפט או מילה בכתוב יכולים להיות גילוי או כיסוי, גם בתוך אותו קטע עצמו.
וכשיש עבור מי להתחפש – אולי זה יותר קל לבצע.