בננות - בלוגים / / שני שירים מתוך "מהגרת"
קצת לפני שהבוקר נגמר
  • גל קוסטוריצה

    משוררת, סופרת, עורכת, מדריכת פילאטיס. ילידת באר שבע, 1968. מתבוננת. אוהבת מוזיקה, חתולים ויין.

שני שירים מתוך "מהגרת"

 

 

בשבוע שעבר ראה אור ספר השירה הראשון שלי "מהגרת" – מסע בן חמש שנים שכתב את עצמו בעקבות המעבר מתל אביב – העיר שאותה אני אוהבת, לירושלים – שם מצאתי את אהבתי.

"מהגרת", כמו "הגירה", הוא ספר שכתוב תוך כדי תנועה – תנועה מהמבט הסוקר, למבט פנימה, חזרה למבט שיכול לראות את האחר; תנועה בין שתי ערים שאחת מהן מכונה "פילגש המים" [בשיר "קו 13"] – עיר של טיילת וים, והאחרת מכונה "העיר השחורה" [בשיר "נסיעת חול, אפריל"] ועליה נאמר "לא כל עיר היא כרך" [בשיר "מהגרת"]; תנועה בין הקושי לייצר קשר משמעותי ["גבר שמסוגל לשכב גם עם טוסטר", בשיר "הגדרה אופרציונלית"] לבין בירור נדבכי הביוגרפיה [בשיר "אבל אבא ישן", לדוגמה] והיכולת הנבנית "להתנהל במעלה ההר" ["קו 13"], להיאסף אל האהבה.


"מהגרת" בנוי משיר פתיחה שמבטיח: "זמן לא רב, דברים הרבה", ומשבעה שערים, כשבעת ימי הבריאה, שמספרים את סיפור התנועה, סיפור הבנייה: פרספקטיבה; שותפות מותנית; דיוקן, אפור; פנַי הם מחיר אהבתנו; נסיעת חֹל; עכשיו, כְּשֶׁרוֹפֶה היום לַעֲרֹב; לא כל שורה חייבת להיות שיר.
 
כריכת הספר – עבודת הקולאז' והציור של האמן איתן זקצר – מעבירה אף היא מהלך רוחו: עקירת השלם ובנייה של שלם חדש העשוי קרעים קרעים, נדבך על גבי נדבך של דמויות בתנועה, חצים, תיל וגם בית.
 
"מהגרת" זכה לציון לשבח של ועדת השיפוט לפרס מלין למשורר בראשית דרכו (2012). עד כה פורסמו מתוכו כתריסר שירים. המשוררת לורן מילק, זוכת פרס אס"י לשנת 2012 על אסופת השירים "פרפר פרלין" [ספרא, 2013], מביאה בבלוג "מכתבים ללורן" שניים משירי "מהגרת" שלא פורסמו עד כה: 

"אמא" [מתוך השער הפותח "פרספקטיבה"] – כאן
"אימפריאליזם" [מתוך השער "שותפות מותנית"] – כאן

עוד על הספר "מהגרת" אפשר לקרוא כאן

שירים נוספים מהספר אפשר לקרוא בסופ"ש שירה 17 [כאן] ובמשורר באור [כאן] – שניהם באתר של נילי דגן.

 

 

5 תגובות

  1. היי גל יקירה, כמה נעמה לי פגישתנו קוראת בשיריך היפים וקראתי גם סיפוריך הקצרים המהווים בחלקם מצע לספר, אכן את מטיבה לתאר הוויה אורבאנית עם מבט פנימה וחוצה בו זמנית קסם מיוחד בשיריך ובסיפוריך והקריאה בהם קולחת
    בהצלחה לך ושבת המלכה

    • גל קוסטוריצה

      חנה היקרה,

      בראייתך הרגישה הנחת את האצבע על ההמשכיות שקיימת בין "שותפות מותנית" לבין "מהגרת".

      זה היה שבוע מרגש ונפלא.

      תודה רבה לך, חנה.
      שבת שלום.

  2. בהצלחה עם הספר ועם השירים!

  3. Your site is very good, I liked the information. Grateful. 27754568

  4. I was suggested this web site by my cousin. I'm not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my problem. You are incredible! Thanks!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל