בננות - בלוגים / / אל תשאלו
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

אל תשאלו

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

איך הולך? בסדר, במובן של ככה ככה. כלומר פרידות מאופקות בעיקר, עם דמעות שעומדות בעיניים ושוברות את הלב אבל בלי חיבוקים שדורשים שחרור, אצבע אחרי אצבע. כלומר, שיפור כביר לעומת העבר והרבה מעבר לציפיות. אני שואלת איך זה? ומגיעה לכמה מסקנות אפשרויות:

1. הילד עצמו – התבגר קצת. בן חמש, בכל זאת.

2. הגננת החדשה – לא רוצה לכנות אותה ממש נוקשה כי היא נוטה גם ללבוש חיוך מובלט. נגיד שיש תחושה שהיא "לגמרי בשליטה" ובעוד הדבר לא מעט מפחיד עבור הורים, נראה לי כי עבור ילדים מדובר במקור לביטחון דווקא.

3. המסגרות הקודמות – אותן בחרנו בפינצטה – קבוצות קטנות, גננות רכות, הון תועפות לעתים קרובות. יש תיאוריה כזאת, כשילד מקבל את מה שדרוש לו עת שהוא זקוק לו, הדבר מסייע לו לעבור בבטחה לשלב הבא בחייו. עכשיו אפשר להישען אחורה ולומר לעצמנו בסיפוק: הנה, הכל היה שווה, ההתרוצצויות, החיפושים, הטרטורים, ההליכה למרחקים, התשלומים, כולם השתלמו בסוף. אלא שזאת בכלל לא הנקודה.

הנקודה היא זאת: מדוע, לכל הרוחות, היינו חייבים לחפש אותן מסגרות מתאימות בכזה מאמץ? לא מגיע לכל ילד מסגרת המתאימה לגילו כמובן מאליו? לכו תראו מה הולך עכשיו בגני הילדים לקטנים – העיריות חורטות על דגל ההשווצה שלהן "חינוך חינם לגיל שלוש" אבל בפועל מדובר בתנאי חינוך שאינם מתאימים לגיל הזה והילדים (וגם הצוות) סובלים, אולי לא כולם אבל רבים מהם. ראיתי את זה במה עיניי. הנה שוב הדמעות.

נ.ב. תזכירו לי, כמה המדינה מוציאה על טיפולי פוריות?

נ.נ.ב. יומיים אחרי פרסום הפוסט הזה — מאמר בThe Marker

בישראל היחס שבין מספר התלמידים בגן למספר הגננות הוא הגרוע ביותר מבין כל מדינות ה-
OECD. בממוצע בגן בישראל לומדים 26.8 תלמידים לגננת – יחס גרוע באופן משמעותי מהממוצע ב-OECD. הנתון שלא יכול להעיד על הצפיפות בגנים, אלא על תשומת הלב שהגננת יכולה להקדיש לכל ילד והוא כולל גם את הגנים הפרטיים, בהם הצפיפות נמוכה יותר, ולכן במציאות בגנים הציבוריים מספר הילדים גדול יותר – על פי תקן משרד החינוך יש לשבץ עד 35 תלמידים לגן.

גם באינדונזיה ובמקסיקו יש פחות תלמידים ביחס למספר הגננות – הנתון במדינות האלו נמוך באופן משמעותי ועומד על 25 תלמידים לגננת, ובצ'ילה לומדים 22.1 תלמידים לכל גננת. בממוצע, במדינות ה-OECD היחס הוא 14.5 תלמידים לגננת ובארה"ב היחס הוא 12.2 תלמידים לגננת בשוודיה היחס נמוך יותר ועומד על 6.2 תלמידים לגננת,ובאיסלנד לכל 5.7 תלמידים יש גננת אחת.

 

ולעוד נתונים מחרידים ראו שם ב:

OECD: צפוף בכיתות ובגנים, חסרים מורים איכותיים וישראל כבר לא מהמשכילות בעולם

מאת: ליאור דטל (09.09.2014)

http://www.haaretz.co.il/tm/1.2428628

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר