מוטי מצא קשר בין השיר הקטן של עדולה על המלאך והמשפך לבין דמות ביצירה גדולה של שקספיר אריאל. על כך הוא כתב:
ילדים אינם מלאכים. אבל בחלק מהם עשוי להיות צד מלאכי, המתבטא בשעשוע
ענוג, שאין לו תכלית מעבר לשעשוע. הילד הנצחי גם נתון לחוויית פליאה משתאה מכל דבר הנקרה על דרכו.לעתים הוא גם נתון לפנטסיות אומניפוטנטיות ,כאילו הוא קוסם רבמג שאיננו כפוף לכללי הזמן והמרחב. משהו מכל אלה מצוי באריאל. עוד איכות מכרעת המגדירה אותו היא צורך גדול בחופש – בחופש הגדול.
הרי עוד שירי קיץ (וחפש גדול) של עדולה ועוד שימוש במשפך…
וְאַשְׁקֶה…
חַם לִי , חַם לִי , חַם כָּל-כָּךְ !
מַשְׁפְּכִי הַקָּט אֶקַּח
וְאַשְׁקֶה… אֶת מָה ? אוֹתִי !
כָּכָה לְ הֲ נָ אָ תִ י . .
בַּצִּנּוֹר עָשִׂיתִי קֶשֶׁת!
בַּצִּנּוֹר עָשִׂיתִי גֶּשֶׁם
גֶּשֶׁם גֶּשֶׁם . . . רְסִיסִים !
וְעַכְשָׁו , הַבִּיטוּ : קֶשֶׁת!
זֶה אָכֵן מַרְאֶה מַקְסִים !!!
אֲנִי קוֹסֵם
אָשִׁיר לִי שִׁיר עַל מַיִם …
אָז יִהְיֶה קָרִיר!
אָשִׁיר לִי שִׁיר עַל בַּר-כּוֹכְבָא…
אָז יִהְיֶה לִי שְׁרִיר.
אָשִׁיר לִי שִׁיר עַל שֶׁמֶשׁ …
אָז יִהְיֶה לִי חַם.
אָשִׁיר לִי שִׁיר עַל תְּכֵלֶת…
אָז יִהְיֶה לִי יָם!
לַיָּם דּוֹהֵר…
הַקַּיִץ חַם. אֲנִי חָכָם.
לַיָּם דּוֹהֵר… וּמִתְקָרֵר !
בַּחוֹל יֵשׁ חֹר! החֹר קְטַנְטַן.
מִי גָּר בַּחֹר… אוּלַי סַרְטָן?
בַּבֹּקֶר בַּיָּם
אַחֲרֵי שֶׁהַטְּרַקְטוֹר יִשֵּׁר אֶת הַחוֹל
וְעָשָׂה לִי שָׁטִיחַ אָרֹךְ ,
כַּמָּה נָעִים לִפְשֹׁט הַכֹּל
וְלִדְרֹךְ … וְלִדְרֹךְ … וְלִדְרֹךְ …
עָשִׂיתִי סִירָה
עָשִׂיתִי סִירָה מִנְּיַר מִשְׁבְּצוֹת .
הֵשַׁטְתִּי אוֹתָהּ שֶׁתִּרְאֶה אֲרָצוֹת .
הִיא שָׁטָה וְשָׁטָה… וְשָׁטָה… וְשָׁטָה…
סִירָה, מָתַי תַּחְזְרִי כְּבָר הַבַּיְתָה ?!
כְּתֹנֶת פַּסִּים
אֶקַּח קְצָת אֲדֹם מִיָּם סוּף
וְצָהֹב מִיָּם סִין
וְאֶתְפֹּר לִי
כְּתֹנֶת פַּסִּים.
וְאִם יָם תִּיכוֹן יֵעָלֵב —
אֶרְקֹם פֶּרַח כָּחֹל
עַל הַלֵּב.
מִלִּים שֶׁנְּעִימוֹת בַּפֶּה
צְדָפִים וְקוֹנְכִיּוֹת… צְדָפִים וְקוֹנְכִיּוֹת…
צְדָפִים וְקוֹנְכִיּוֹת…
שְׁחָפִים
וָאֳנִיּוֹת!
מֶרְחָב וָאֳפָקִים … מֶרְחָב וָאֳפָקִים …
מֶרְחָב וָאֳפָקִים …
פְּתָקִים
בַּבַּקְבּוּקִים!
מַפּוֹת אֶל אוֹצָרוֹת… מַפּוֹת אֶל אוֹצָרוֹת…
מַפּוֹת אֶל אוֹצָרוֹת…
כַּדִּים
בִּמְעָרוֹת !
תַּרְשִׁישׁ ,אוֹפִיר וְ כּוּשׁ … תַּרְשִׁישׁ,אוֹפִיר וְ כּוּשׁ …
תַּרְשִׁישׁ אוֹפִיר וְ כּוּשׁ…
מַסְפִּיק עִם
הַקִּשְׁקוּשׁ!!!
מקסים מקסים
דפנה צודקת – פשוט מקסים! מסוג החרוזים שמקומם בקלאסיקה – בשל המועט שאומר כל כך הרבה וכל כך יפה! ואני אפילו לא ידעתי בעוונותי, שעדולה היא…
עדנה, שנים שמרתי את הדבר בסוד.
חשבתי שזה לא כבוד כל כך גדול לכתוב לילדים, אולי כל אחד יכול.
אני ממש לא מסכימה. זה ממש לא קל לכתוב לילדים. הם לא אוכלים כל שטות והם המבקרים הכי אמיתיים.
השירים שלך מקסימים, כרגיל. לא לילדים בלבד.
נהדר!
אני מתיילד עם המילים שלך.
שחר-מריו, גם אתה! ממש מפתיעה אותי האהדה בה מתקבלים השירים. אולי סוף סוף משהו פשוט ותם?
שירים מקסימים. מביעים בשורות ובמלים כה ספורות כה הרבה ממה שיש מעבר למלים…
אורנה, שלום! טוב לשמוע ממך.
סבינה אם לדבר בשפת ה"הכי" – אז אני הכי הכי הכי אוהב את "כתונת הפסים".
הוא באמת הכי טוב. הוא נדפס בפתח ספר הנושא את שמו.
נפלאים! הראשון – לשימוש יומיומי.
ומי אמר שזה רק לילדים? גם לנו מגיע
מירי, אני מופתעת ושמחה .
סבינה
הפוסט מודרניזם מאפשר לנו לבחון בעיניים חדשות דברים ישנים. הגבתי לך במקבץ הבא. מבט חדש על שירי הילדים יכול לראות בהם אמיתות עולם,התבוננות צעירה ותמה עליהן ועוד.
עריכה "מבוגרת" תעשה פה משהו חדש.
תראי באיזו ערנות ואהבה מגיבים פה כולם , זה אמיתי.
תודה, אמיר. ותאמין לי שאני עושה את זה — אי אפשר להסתדר אחרת עם החם של בקעת הירדן כשאני רוצה להיות כל הזמן בחוץ.
נהנה מאד לקרוא את השירים האלה. תודה.
זה כל כך יפה !צלול ונקי.
ניפלא!, שירים של תֹּם וילדות ובגרות. בכל שיר יש לי בדמיון איור חמוד שתואם.
אולי זה עדיף מלקבל את השירים עם איורים!
:), כן, זה משחרר.. והרבה יותר ידידותי לקורא- סומך עליו שיהנה ממוחו היצירתי.