בננות - בלוגים / / הכל מת ואין לי תכנית
שחר-מריו מרדכי
  • שחר-מריו מרדכי

    שחר-מריו מרדכי, משורר.   מהגר מצפון הארץ לתל אביב. ללא סל קליטה. מסתדר. מנחה ארועי שירה. הנחה גם בטלוויזיה הישראלית את תכנית הספרות "על המדף". לרייטינג של התכנית אפשר לקרוא "הישרדות", מסתבר. אנליסט ויועץ פוליטי לשגריר בריטניה בישראל. יש מנדט, מתבהר. בעל תואר ראשון בתקשורת ובמדע המדינה ותואר שני במדע המדינה באוניברסיטת חיפה. אפילו טיפח דור סטודנטיאלי, כשלִמֵּד ארבע שנים אודות המערכת הפוליטית הישראלית. התוצאות לא משהו, מתחוור. שיריו, תרגומיו ומאמרי ביקורת פרי עטו נדפסו בכתבי עת שונים, בהם: גג, דקה, הו!, הליקון, זוטא, מטעם, משיב הרוח, עיתון 77, עמדה ושבו, כמו גם במוסף לתרבות וספרות של הארץ, במוסף ספרים של הארץ, במוספי מעריב ומקור ראשון ובאתר המקוון של ידיעות אחרונות, Ynet.   מקום הראשון בתחרות הארצית "שירה על הדרך" לשנת 2010 . ספר שירים, "תולדות העתיד", ראה אור בשנת 2010 בהוצאת אבן חושן.

הכל מת ואין לי תכנית

 

 

בית שמאי/ שחר-מריו מרדכי

 

הַכָּל מֵת

וְאֵין לִי תּכְנִית סְפֵּצִיפִית לָחָיִים.

אֲנִי חוֹזֵר הַבַּיְתָה מֵהָעָבוֹדָה,

מִתְהָלֵךְ בְּתַחְתוֹנִים,

מְגָרֵד בַּמִּפְשָׂעָה,

מַרְתִיחַ מָיִם לְקָפֶה.

הַשְּׁכֵנָה שֶׁלִי, זאת שֶׁאֲנִי דּוֹפֵק

אֶצְלָה בַּדֶּלֶת, כְּשֶׁנִּגְמָר לִי הֶחָלָב

תּוֹלָה בִּי מַבַּט

וַאֲנִי מַסְפִּיק חָכָם לִרְאוֹת שֶׁמִּדְבָּר כָּבַשׁ אֶת בֵּית שָׁמַי,

שֶׁהַשְּׁכֵנָה שֶׁלִי מִתְאָהֶבֶת, וְלא יוֹדַעַת אֵיךְ

לְהַצִּיל אוֹתִי מִתַּמְהִיל עוֹצְמַת הַגּוּף וְחוּלְשַׁת הַנֶּפֶשׁ

וּמִן הַכֶּשֶׁל הָחָרִיף שֶׁל הַנֶּפֶשׁ, שֶׁבְּעֶטְיוֹ אֲנִי מָנוּע מִמִּפְגָּשִׁים עִם הַבְּרִיוֹת

(אִם כִּי כְּשֶׁנִּכְפֶּה עָלַי מִפְגָּשׁ, אֲנִי תָּמִיד עוֹזֵב בַּזְּמַן כְּדֵי לִקְרוֹס בַּבָּיִת).

אֲנִי רוֹצֶה לְסַפֵּר לָה שֶׁאֲנִי נוֹשֵׂא בְּתוֹכִי חָיִים, וְאֵין לָהֵם

מְיָּלֵד

שֶׁיְּמַפֶּה לִי דֶרֶךְ וִיאַפְשֵׁר לִי שֵׁינָה רְצִיפָה, וּתְעוּזָה
לוֹמַר אֶת מַה שֶׁאֲנִי אוֹמֵר עַכְשָׁו 

וְאֵינִי רוֹצֶה שֶׁיִּוָּדַע לְאִישׁ: אִם

אֲנִי לִי מִי לִי?

 

 

 

 

130 תגובות

  1. יעל גלוברמן

    שחר. שחר. שחר. שחר.

    אבל השיר יפה, יפה

    • יעל. יעל. יעל. יעל.

      זה רק מצברוח אפל. את יודעת על מה אני מדבר, נכון?
      לא הכל אישי לעכשיו. אם היינו יכולים לשאול את פאונד, הוא היה מסכים.

      ואיזה יופי שאת כאן.

      • יעל גלוברמן

        פאונד הרעיד כמה וכמה ערוגות, זה נכון. וגם בְּשדות מהסוג הגרוע (תדרי רדיו ששלח להרעיד שדות קרב ושדות קטל. לא רק פטל)
        ואתה גם צודק שרוב הזמן הוא גם ניסה להרעיד. השאלה היא אם האמין שזה משנה. ישנה.

        ואני שמחה שזה האני הזה שמדבר פה. שזו האמת הזאת: של השיר ולא…
        (בלאו הכי רק ככה יש סכוי שאיזה קנה עשב ירעד קצת, לפעמים, לרגעים, כשמישהו יכנס בעוד שנים אולי לאיזו ספריה. אמֵן)

        • יעל, תענוג לקרוא אותך. גם כשאת כותבת תגובה, וגם ממרחק הזמן, אני לא שוכח איך גרמת לי להרגיש. על אחת כמה וכמה שירתך.

          אני רוצה לאחל לך חג שמח באהבה גדולה. זה מה שאני יכול לכתוב.

  2. שיר יפה המתאר כיצד מדבר רוחני כובש את שמיו של הדובר בשיר.אמנם יש בו חיים ,אך אין מי שיחלץ אותם מתוכו. הוא מחפש מפה לאושר שתרגיע ותיישן את לילותיו. יפה תארת את הספלין הצחיח הזה בשירך(כדברי שארל בודלר) לכותרת השיר משמעות כפולה בית שמי- השמיים הכלואים בתוך מתחמו הצר של הבית ומתארים חיים ללא מעוף ללא כנפיים, ובית שמאי הכוונה להחמרה ולדינים הכל חמור סבר בחייו של הדובר כאילו מחמירים עימו את הדין או שמא הוא זה המחמיר עם עצמו הולך ושוקע בתוך אדישותו וגוזר על עצמו חיים נטולי חיות .ונכון תהית אם אני לי מי לי רק יציאת האדם מדלת אמותיו במובן היותר רוחני תוכל להביא ארוכה לאומללתו, דיאלוג טוב של אני – אתה. אני שמחה שחזרת אלינו שחר מריו היקר.

    • השיר טוב.
      לא מבינה למי ולמה טואג מסבירה אותו.
      מלל כזה מזיק ומכביד על השיר.

    • חנה, בינגו!
      תודה. את מקסימה.

      • מור, תודה. נעים לשמוע שהשיר טוב.

        בקשר לתגובתה של חנה, תחשבי שהיא כתבה אותה בשביל היוצר. יתכן שהקוראים והקוראות (רובם, לפחות) לא זקוקים ל"ניתוח" כזה, אבל תחשבי איזה כיף ליוצר, שמגלה שיש קורא שמבין אותו.

        וברוכה הבאה לבלוגי.

    • חנה חותמת על כל מילה שלך נשמה יקרה, ואם לא עכשיו אימתי?

      שיר מדברי מדבר.
      חג- שמח שחר.

      • כן! חג שמח וכשר, אביטל.

        (כמה הופתעתי לגלות אותך לפני כמה שבועות באקראי. לעיתים אני משתאה נוכח הפער בין מציאות נגלית למציאות נתפסת).

        אביב של התחדשות וחירות לך.

  3. מירי פליישר

    יפה הייאוש שלך ומוכר .מאחלת לך התאהבות חוזרת בעצמך כי אם…

  4. שחר, אהבתי את הטון של חלקו הראשון של השיר, עם הגלישה מ"דופק" ל"אצלי בדלת". דייטה בחלקו השני עד הסיום החזק, אפשר שאינה שלא במקומה.

    • 🙂
      אני אוהב את ההתנסחות העדינה שלך.
      אתה דיאטן לא רע בכלל, אמיר, ואם יש לך זמן לתת לי עצה, אשמח לשמוע.
      ובכל מקרה, כבר נתת לי כיוון.
      תודה.

      • והנה הצעה ראשונה לדייטה:

        הַכָּל מֵת

        וְאֵין לִי תּכְנִית סְפֵּצִיפִית לָחָיִים.

        אֲנִי חוֹזֵר הַבַּיְתָה מֵהָעָבוֹדָה,

        מִתְהָלֵךְ בְּתַחְתוֹנִים,

        מְגָרֵד בַּמִּפְשָׂעָה,

        מַרְתִיחַ מָיִם לְקָפֶה.

        הַשְּׁכֵנָה שֶׁלִי, זאת שֶׁאֲנִי דּוֹפֵק

        אֶצְלָה בַּדֶּלֶת, כְּשֶׁנִּגְמָר לִי הֶחָלָב

        תּוֹלָה בִּי מַבַּט.

        כְּבַר קָרָאתִּי אֶת הַמַּבַּט הַזֶּה

        ואֲנִי מַסְפִּיק חָכָם לִרְאוֹת שֶׁמִּדְבָּר כָּבַשׁ אֶת בֵּית שָׁמַי,

        שֶׁהַשְּׁכֵנָה שֶׁלִי מִתְאָהֶבֶת, וְלא יוֹדַעַת אֵיךְ

        לְהַצִּיל אוֹתִי מִתַּמְהִיל עוֹצְמַת הַגּוּף וְחוּלְשַׁת הַנֶּפֶשׁ

        וּמִן הַכֶּשֶׁל הָחָרִיף שֶׁבְּעֶטְיוֹ אֲנִי מָנוּע מִמִּפְגָּשִׁים עִם הַבְּרִיוֹת

        (אִם כִּי כְּשֶׁנִּכְפֶּה עָלַי מִפְגָּשׁ, אֲנִי תָּמִיד עוֹזֵב בַּזְּמַן כְּדֵי לִקְרוֹס בַּבָּיִת).

        אֲנִי רוֹצֶה לְסַפֵּר לָה שֶׁאֲנִי נוֹשֵׂא בְּתוֹכִי חָיִים, וְאֵין לָהֵם

        מְיָּלֵד

        שֶׁיְּמַפֶּה לִי דֶרֶךְ לִהְיוֹת מְאוּשָׁר וּבָרוּךְ

        וְיָכוֹל לָסֵּבֶל;

        שֶׁיְּאַפְשֵׁר לִי שֵׁינָה רְצִיפָה, וּתְעוּזָה לוֹמַר אֶת מַה שֶׁאֲנִי אוֹמֵר עַכְשָׁו

        וְאֵינִי רוֹצֶה שֶׁיִּוָּדַע לְאִישׁ: שֶׁאִם

        אֲנִי לִי מִי לִי?

          • השאלה לי, שלא כאלמוני למטה, כמובן אינה קנטור אלא שאלה שטעמה עמה להמשך הדיבור.

          • אמיר, תודה.

            אני יודע ששאלתך נקייה מקנטור. כמו שכתבתי ("בגיל 17", כמובן) – "אני מספיק חכם לראות" מי לי ידיד ומי לי צר.

            אז לשאלתך: בליל אמש חשבתי על דבריך (אם כי במהירות. זה כ"כ ניכר?), והגעתי למסקנה שהצדק עמך, ושיש צורך במלאכת גיזום בלב השיר כדי לזקק את האמירה. אז גזמתי צ'יק צ'אק. מה, לא טוב?

            האם אני מבין שאתה חושב שמלאכת הגיזום צריכה להיראות אחרת?
            האר את עיניי. אני רוצה לשמוע. אם תוכל לסייע לי בזיקוק האמירה כאן כפי שסייעת לי ב"הגוף", יהיה לי הדבר מתנת אביב יפה.

          • אופס, אמיר. עכשיו אני מבין (אני חושב) את שאלתך.

            השיר נכתב ביולי 2007. חזרתי אליו במרץ 2009 (לפני זמן קצר), עבדתי עליו ממרחק הזמן, והעליתי לבלוג. דווקא רציתי להעלות שיר אחר, לפסח. אבל התחשק לי לדוג תובנות לגבי השיר הזה.

            איך זה מקדם את המשך הדיבור?

          • אכתוב לך בפרטי.

        • הנחבא אל הכלים

          יופי של גרסה.
          אך יש לשיר חסרון אחד גדול: אתה כתבת אותו ולא אני.
          יעל ישראל צודקת, יש בשיר (ביחוד בתחילתו) אלמנט של רוק.

          צופה בך מרחוק.

          הנחבא.

          • 🙂
            תודה.

            מסתובבים כאן כמה נחבאים אל הכלים.
            אלה שמטרתם להוציאך מהכלים (יש להם מטרה ואמצעי. אך אבוי. התוצאה הפוכה), ואלה שמטרתם לתת לך כלים.

            אתה, נחבא אל הכלים – משכמך ומעלה.
            הם – משכמם ומטה. בעיקר מטה.

            תודה לך, איש חביב.
            אני חושב שיש לי מושג מי אתה, ולכן אני יודע כמה חביב אתה.

  5. "אני נושא בתוכי חיים ואין להם מילד" כמה מקורי ואמיתי, אבל יש, הרי השיר נולד מהמפגש ביו המדבר לשמים שבך

    • את צודקת, חני.
      זו תמצית הפרדוקס של חיי.
      ולכתיבה ערך תרפויטי לא מבוטל (בעבורי) לקטוף תובנות (כמו תפוחים מעץ) ולהצטייד בידיעה כדי להמשיך במסלול בהיר ונכון. את רואה? בכל זאת יש לי תכנית לחיים.
      🙂

      ותודה. אני בטוח שיש מי שיזלזל במה שיש לי לומר עכשיו (אבל אני שם זין על כאלה): המילים שלך עושות לי טוב. טוב מאד.

  6. חן קלינמן

    שחריו יקירי,
    מילים ללא חכמות כתבת כאן, ממש שיר בתחתונים… אבל מה, אני הייתי שמח בשכנות כמו שלך, בוודאי במצבי רוח ודרך שכאלה. מקווה שאתה בטוב, חן 🙂

    • חי"קי היקר,
      אתה ודאי מכיר את הליקוטים ("ליקוטי אמרים"), מהם למדתי שיש דירה בעליונים ויש דירה בתחתונים. אז זו דירת התחתונים.
      🙂

      שרק נעלה בסולמות, ידידי.

      • חן קלינמן

        שחריו, מכיר בטח מכיר, למה כל העולם הזה ולשם מה? – "רצה הקב"ה לעשות לו דירה בתחתונים…", מעין קידושין מלמטה 🙂

  7. שיר טוב שחר, צובט לי בשבילך וצובט לי בשביל השכנה. הגברת הטיפולית, סביר שתחטוף אותה בסופו של דבר חזק. אבל שמע, יש ניסים לא? חייבים להיות ניסים כמו אהבה נכונה, ישועה בזמן ובמקום הנכון. שמור על עצמך שחר.

  8. שחר יפה יפה מיפוי אובדן הדרך עד שזה מובן שישנה דיכוטומיה בין הידיעה מה מצוי ומה רצוי. בהצלחה בביצוע..:)
    אתה כותב מקסים.

  9. איריס קובליו

    שיר יפה שחרמריו. הייתי מסיימת אותו ב"ואין להם מיילד". נחמד לראות אותך כאן שוב, למרות אבדן הדרך או אובדן הערך

  10. סיגל בן יאיר

    בנדרס אמורה, מוכשר שכמותך. את ביצת היאוש הזו אני מכירה. כתוב נהדר. עכשיו נותר לתפוס רק בציצית הראש.

  11. רונית בר-לביא

    אתה נושא בתוכך חיים ואין להם מיילד.
    זה מוכר עד כאב.
    אולי נחלת כל הברואים, עד שאנחנו לומדים ליילד.

    אם אני לי מי לי ?
    כשהאני תופס עצמו כחסר,
    הוא "אין-אני", ולכן המשפט הזה יכול להקביל לאימרה המקורית.

    אפשר המון להזדהות, קצת פחות עם עניין השכנה.
    אולי שכינה.

    • תודה, רונית. אנחנו מבינים זה את זו היטב.

      באשר להלל הזקן, יש לזכור שאמר:
      "אם אין אני לי, מי לי; וכשאני לעצמי, מה אני; ואם לא עכשיו, אימתיי?"

      השאלה איך מפרשים את זה?

      אם אני לא אדאג לעצמי – מי יעשה זאת במקומי? אבל כשאני דואג רק לעצמי ולא לטובת אחרים – מה ערכי? ואם איני עושה את חובתי עכשיו – מתי אעשה אותה? (אין לדחות דברים.)

      כשהדובר בשיר אומר "אם אני לי מי לי" הוא, אני חושב, לוקח את זה למקום אחר. אצלו, אולי, זו כבר אמירה ששואבת את המטען שלה מרוח בית שמאי, שנטמעה בו. אולי ארחיב בהמשך.

      ובכל זאת, המשפט הזה של הלל העסיק אותי כ"כ הרבה זמן, כך שהגעתי לכל מיני תובנות (וזיוני שכל) פילוסופיים. וגם התובנה המסקרנת שלך האירה אצלי.

      שכנה יש לכולם. שכינה? למעטים.
      שתשרה עלינו, יקירתי.

  12. חנוך גיסר

    אם אפשר היה לעשות "העתק + הדבק" ישירות לנשמה, שחרמריו – הייתי עושה זאת בחפץ לב, כי קלעת בול למטרה.
    ככה בדיוק אני כעת,
    רק שלא ידעתי איך לנסח זאת
    ואתה עשית זאת במקומי!

  13. אחלה שיר בנאדם
    לדעתי דווקא השורה האחרונה מעט חלשה מדי בשביל לשאת על גבה את השיר היפה הזה, אבל (לעניות דעתי) אתה הולך ומשתבח כל הזמן וזה כיף גדול לראות

    נ.ב. – דבר איתי כשהשכנה מתפנה 🙂

    • רני!

      לפני שאתה עט על השכנה, כדאי שתדע מה היא אמרה לי פעם במעלית:
      "אני נראית לך כמו במה"?
      והשבתי: לא.
      והשיבה: "אז אתה מתבקש לרדת ממני. אין לי כח לשחקנים".

      🙂

      ושים לב לתגובה של יעל ישראל ממש מתחתיך.
      אתה זמר ומלחין. תעלה לבמה, יא שחקן, ותשיר אותי.
      🙂

  14. יעל ישראל

    איזה שיר ש"ם!!!!! ווי ווי איזה שיר!!!! ואגב, נראה לי שניתן להלחין אותו, ולעשות ממנט להיט ענק. בחיי.

  15. דפנה שחורי-

    שחר, שיר חזק
    רטוריקה ווידויית חזקה שמושכת אותך ואת הקורא בין שביליה המרים

    וזה נורא מעניין היכולת הוירטואוזית שלך לשלוט בסגנונות שונים מנשגב ועד חולין

    גם החותמת הקלאסית של השיר – גם כמו אגרוף

    • אילו היית בן שבע עשרה,הייתי אומר שזה מצויין,ושתגיע רחוק.

      • ואוו, איזה יופי של מחמאה.
        כתבתי את זה בגיל 17, והחלטתי לפרסם את זה רק עכשיו. איזה כיף לדעת שהגעתי רחוק.

        תודה, נשמה!
        :-)))))

        (נ.ב: צריך להתאמץ יותר כדי לעצבן אותי).

        • לי שום כוונה לעצבן אותך.אני יותר מדיי עצוב לשם כך.עלה בדעתך לפרסם את שיריך ב'לאשה' או 'את'? קהל קוראים
          נרחב מצפה לך שם.
          מכל מקום,המרחק בין רגש אותנטי לשירה טובה הוא עצום ורב.אולי ז ה
          מעצבן,לא אני.

          • אין (כמה הולם אותך שמך),

            אתה צודק. "המרחק בין רגש אותנטי לשירה טובה הוא עצום ורב", כפי שאתה כותב.
            ולכן
            אתה "יותר מדיי עצוב לשם כך", כפי שאתה כותב. (הניסוח העִלֵג במקור. כפי ש א ת ה כותב).

            אבל אל דאגה. אני מוכן לקבל אותך לסדנת שירה (אולי בבית "לאשה"?) כדי לסייע לך לצמצם את הפער המכמיר כ"כ בשירתך.

            ואגב, שלח לי את הכתובת למשלוח חומרים למערכת "לאשה" ו"את". אשמח להרחיב את מעגל קוראיי (שהרי לא כדאי לך לזלזל באיש, אלא אם הוא מציג עצמו כ"אין").

            🙂

    • דפנה, איזו תגובה נהדרת.
      בסוף אעז להעלות עוד שירי רטוריקה וידויית כאלו.

      תודה!

  16. שחר, קראתי שוב, ומאתמול הפריעה לי הסיומת, אני הייתי מסיימת במשפט החזק הזה שתופס הכל במהודק:

    שֶׁיְּאַפְשֵׁר לִי שֵׁינָה רְצִיפָה, וּתְעוּזָה לוֹמַר אֶת מַה שֶׁאֲנִי אוֹמֵר עַכְשָׁו

    וְאֵינִי רוֹצֶה שֶׁיִּוָּדַע לְאִישׁ.

    השורה האחרונה מחלישה, לטעמי.
    אני מקווה שזה בסדר שאני מציעה את מה שאני מציעה, זה לגיטימי אצלי בבלוג, אני מעלה לפעמים דברים לא אפויים לחלוטין ומדברת עליהם, ושמתי לב שגם אתה עושה את זה פה ושם.
    אם אתה לא רוצה ממני יותר הצעות, רק תגיד.

    • אני רואה שקצת שינית, אני קוראת עכשיו תגובות, הייתי שוקלת להוריד את שורה ארבע וחמש לפני הסוף.
      אני אומרת את זה כי זה שיר טוב וחזק, רק כמה מילים לנכש והשיר יזהר במיטבו.
      ושוב, מכיוון שיש לנו היסטוריה מפוארת בבננות בלוגס, רק תגיד, אולי אני לא צריכה להגיב לך כאן, לא יודעת. אני אישית לא יודעת לסחוב כעסים, אבל אני זו אני ולא אתה.

      • יודית, תודה.

        זה נפלא שאת מציעה. תרגישי חופשי לעשות זאת בכל עת.גם ביקורת ישירה ונוקבת – כל עוד היא נאמרת ברוח טובה, אני אשמח. אני נכון לקבל כל ביקורת.

        אם נגעת בסוגיה הזאת, אז כן. "יש לנו היסטוריה מפוארת" כאן. שמעי, כבר אמרתי לך, קצת צולקתי ממך בעבר. הדיאלוג ביננו לא היה נעים לי. אבל כמו שאמרתי לך אז, גם עכשיו אני אומר: את משוררת טובה ומסקרנת מאד. ואם לא נתחבר ברמה האישית-תקשורתית, לא יקרה אסון. אי אפשר למצוא מסילות ללב כולם.

        אז הנה כמה דברים שיש לי לומר לך:
        מזל טוב על הספר. זו את מדברת. וקולך נשמע. התמוגגתי.

        שנית, מזל טוב לרגל שובך לבלוגייה. וברכות על כותרת הבלוג שלך: "זמן הרוך". נהדר! אני בעד.

        שלישית, אני אכן מעלה לפעמים "דברים לא אפויים", כהגדרתך. זו מעבדה נהדרת לליבון סוגיות ליריות, לשדרוג וזיקוק. הצעותייך מתקבלות בברכה. יש משהו במה שאת אומרת לגבי שורות 4 ו – 5 לפני הסוף. עלי לשקול זאת. לגבי השורה החותמת, זה היה ציר חשוב בהגיון הפנימי-פילוסופי של השיר – המעבר מבית שמאי לבית הלל קצת אחר.

        עלי לשקול זאת.
        ובכל מקרה, תודה!

        • תודה על הברכות שחר, אילו ברכות מקסימות.
          שמחה שהספר דבר אליך.
          כן, זה לא מקרי ששם הבלוג המחודש הוא זמן הרוך.
          לגבי הסדנא, אני באה מפורומי כתיבה, מ 2003 למעשה הייתי בפורומי כתיבה ברשת, מקומות קשוחים, יכול להיות שקבלתי שם כמה נורמות נפסדות, בעוונותי. אם פגעתי מצטערת, אין לי מושג אפילו מתי פגעתי בך.
          כתבתי לך גם מייל בעניין אבל הבנתי שהמיילים לא עובדים בבננות, פשוט שאלתי אותך ישירות אם אתה רוצה בתגובותי או שלא, אז הבנתי ממך כאן שכן. אחלה.
          ואם לא מצאתי מסילות אליך, הייתי רוצה שתדע שאתה כן מצאת מסילות אלי, למעשה אני מגיבה רק במקומות שנוגעים בי, אם אין לי מה להגיד אני שותקת.

  17. דפנה שחורי-

    שחר, בקריאה חוזרת של התיקונים והגיזומים, אני דווקא בעד להשאיר אותו כמות שהוא-ז"א ממש כפי שפרסמת לראשונה כי כך הוא מושלם בעיני

    דפנה

    • דפנה, שוב תודה.
      לא קל לגזום.
      אבל גזמתי. בינתיים נשמטו להן שלוש שורות וכמה מילים.

      הגרסה המלאה עדיין שמורה אצלי במחשב. עוד אשקול את זה.

  18. חזק ומתאר מדויק מצב חיים שחוזר אצלנו כל כמה זמן.
    המשפטים:" אֲנִי תָּמִיד עוֹזֵב בַּזְּמַן כְּדֵי לִקְרוֹס בַּבָּיִת", "שֶׁאֲנִי נוֹשֵׂא בְּתוֹכִי חָיִים, וְאֵין לָהֵם מְיָּלֵד", נהדרים במיקודם.
    השורה האחרונה אולי מסבירנית מה שכבר משתמע.
    שיר יפה מאוד.

    • איציק אביב הגיע (פסח בא), יקירי!

      איך אני מופתע לשמוע (כל פעם מחדש) שגיהינום פרטי (זמני, זמני!) הוא כ"כ קולקטיבי.
      🙂
      תודה.

  19. תַּלְמָה פרויד

    ברוך השב, מריו. מקווה שיחזרו לך הדרך והערך. אהבתי את המשחק של 'בית שמאי' ו'בית שָמַי' והגלישה לבית הלל בסוף, עם טוויסט קטן: 'אם אני לי מי לי'. מקווה שלא תגזום…:)

    • תלמה,

      בינתיים כבר גזמתי את "אבדן הדרך ואבדן הערך" (סליחה), אבל הדרך והערך כאן. רק האבדן הלך לאיבוד.
      🙂

      מקווה שאת עדיין אוהבת.

      ותודה!

  20. חני שטרנברג

    אוהבת את השיר. לפעמים מרגישים בדיוק ככה. ואל תשכח את ההמשך:
    "ואם לא עכשיו אימתיי? וכשאני לעצמי מה אני?" חג שמח 🙂

  21. הכול חי ויש לי תוכנית. יש להוציא את ספר שיריו של שחר-מריו מרדכי. מהר ככל האפשר באיזושהי מסגרת. שחר-מריו, אני מצטרף לקולות העולים מן הפוסט הזה. שיר יפה שלך, כן ומתפתח מאוד יפה עד לסופו. אני אוהב את דרך תיאור המצב בו, ויש לי הרגשה כאילו השיר מחביא ממני איזשהו סוד באשר לחיי הדובר, ואני אוהב את זה.

  22. באמת, באיזה גיל כתבת את השיר, שחר מריו? סקרנים. בלי עלבונות. סתם סקרנים.

  23. הי שחר, למרות שלא חסרה לי שינה רציפה והשכנה לא מתאהבת בי אני מתחברת אל השיר מהכותרת ועד לסופו התחתיתי. מוזר איך אנשים אוהבי חיים יכולים באותה עת להיות כל כך מתים בפנים. נפלא שאתה מצליח לתת מילים מבית שמיך. בי קיימת התנגדות לכתוב מהאופל הפנימי כדי לא לתת לו להרים את הראש מעבר למה שבו הוא כבר הצליח לנגוס.
    לגבי השורות שאתה מקבל לגביהן עצות רציתי להגיב, ברור שאין לי באופן אישי עצות כי לדעתי מה שאדם כותב זה מה שהוא כותב, ואחר כך מרוב עצות הוא עלול לאבד את מה שהוא רצה לכתוב, וזאת כבר רק בשביל שהאחר יגיד לו שהשיר טוב.
    אז אני לא מכירה את האנשים שכאן מגיבים לך עם כל מיני תוריד, תוסיף, ולמעשה, רק אמיר אור אמין בעיניי בתור מי שבאמת כדאי להוועץ בתוקף הידע הרב שבו, ומתוך קשקשנותי הרבה בחלון התגובה כוונתי היא טובה רק לומר, שלא יבלבלו אותך כל התגובות, כי אתה שואל פתוח ותמים, וזה בדיוק מה שמביא אנשים להתחיל להיות יועצים ופשוט לדעתי לא כולם באמת מועילים או צודקים.
    חג שמח.

    • תוהה ומוטעה

      סיגל, מיום ליום את נשמעת יותר כמו אמיר. מוטציה אמירית. ההיית או חלמנו חלום?

      • כמה חבל פתאום שאין לי בלוג משלי, היית יכולה להיות לי טרולית פרטית.
        בכל מקרה אני מבינה שאחרי שאני כותבת את צמד המילים "כוונה טובה" זה מקפיץ כוונה רעה בנשמה של מישהו. ועוד אני מבינה שדברייך התוהים היו נסיון להגיד משהו לא נחמד ופוגעני, אבל כנראה שברוב נחמדותי מצאתי את עצמי מוחמאת ומתמוגגת.
        אז תודה.

      • כמה חבל פתאום שאין לי בלוג משלי, היית יכולה להיות לי טרולית פרטית.
        בכל מקרה אני מבינה שאחרי שאני כותבת את צמד המילים "כוונה טובה" זה מקפיץ כוונה רעה בנשמה של מישהו. ועוד אני מבינה שדברייך התוהים היו נסיון להגיד משהו לא נחמד ופוגעני, אבל כנראה שברוב נחמדותי מצאתי את עצמי מוחמאת ומתמוגגת.
        אז תודה.

      • כמה חבל פתאום שאין לי בלוג משלי, היית יכולה להיות לי טרולית פרטית.
        בכל מקרה אני מבינה שאחרי שאני כותבת את צמד המילים "כוונה טובה" זה מקפיץ כוונה רעה בנשמה של מישהו. ועוד אני מבינה שדברייך התוהים היו נסיון להגיד משהו לא נחמד ופוגעני, אבל כנראה שברוב נחמדותי מצאתי את עצמי מוחמאת ומתמוגגת.
        אז תודה.

      • כמה חבל פתאום שאין לי בלוג משלי, היית יכולה להיות לי טרולית פרטית.
        בכל מקרה אני מבינה שאחרי שאני כותבת את צמד המילים "כוונה טובה" זה מקפיץ כוונה רעה בנשמה של מישהו. ועוד אני מבינה שדברייך התוהים היו נסיון להגיד משהו לא נחמד ופוגעני, אבל כנראה שברוב נחמדותי מצאתי את עצמי מוחמאת ומתמוגגת.
        אז תודה.

        • אוי ואבוי שחר ואיזה יופי. יופי שכתבנו כמעט באותו הזמן ואוי ואבוי שהמחשב שלי מכפיל תגובות. ותודה על התגובה שבה זכיתי להכיר מילים חדשות משיר של רגי משעול.
          אם תגובה זו תוכפל הרי שמאחלת שיהיה חג שמח לך המון פעמים.

        • אוי ואבוי שחר ואיזה יופי. יופי שכתבנו כמעט באותו הזמן ואוי ואבוי שהמחשב שלי מכפיל תגובות. ותודה על התגובה שבה זכיתי להכיר מילים חדשות משיר של רגי משעול.
          אם תגובה זו תוכפל הרי שמאחלת שיהיה חג שמח לך המון פעמים.

        • אוי ואבוי שחר ואיזה יופי. יופי שכתבנו כמעט באותו הזמן ואוי ואבוי שהמחשב שלי מכפיל תגובות. ותודה על התגובה שבה זכיתי להכיר מילים חדשות משיר של רגי משעול.
          אם תגובה זו תוכפל הרי שמאחלת שיהיה חג שמח לך המון פעמים.

        • אוי ואבוי שחר ואיזה יופי. יופי שכתבנו כמעט באותו הזמן ואוי ואבוי שהמחשב שלי מכפיל תגובות. ותודה על התגובה שבה זכיתי להכיר מילים חדשות משיר של רגי משעול.
          אם תגובה זו תוכפל הרי שמאחלת שיהיה חג שמח לך המון פעמים.

    • סיגל, תודה על תגובה מפורטת. הזכרת לי שורה נפלאה של אגי משעול: "אני הרבה יותר מתה ממה שאני נראית". (מתוך "וידוי"). דברת על האופל הפנימי. זה "המרתף האפל של הלב". אבל הכתיבה משם יכולה גם להוריד את ראשו של האופל, לא בהכרח להרימו. זה כוחה התרפויטי של השירה.

      ותודה על העצה. ניכר שמעומק הלב. ומן החלק המואר שבו.

      חג שמח.

  24. השיר שלך מצא חן בעיני מאוד – האם זה המצברוח שנוגע בנו לפעמים לפני החג… וגם אם לא, בטח יעבור,
    חג שמח
    עדנה

  25. לא חשוב המה
    חשוב האיך
    ואיך, לא מי יודע מה.

    • כן חשוב המה וכן חשוב האיך, אבל יותר מכול חשוב הקשר בין המה לאיך. לשחר-מריו יש הקשר הזה ולכן הוא משורר. רני.

      • שחריקו, שמחה שחזרת למטע הבננות
        משורר כמוך ראוי שיושמע ,כי אמירותיך נבונות.
        תראה שזכית לכל כך הרבה תגובות טובות
        ולאיזו קבלת פנים אוהדת ופרגון אמיתי.
        תומכת ברני שספר שירים שלך חשוב וראוי להוולד
        כי כדבריך אתה נושא בתוכך חיים וצריך למיילד שימפה לך דרך להיות מאושר ושר.
        אתה לך ואנחנו בעדך.
        אביב זמן להתחלות חדשות.
        שלחתי לך אימייל מצגת על 100 שנה לתל אביב
        ובו אמירה על משוררי תל אביב עם הגב לחיפה.

  26. טובה גרטנר

    היי שחר
    הכל מת
    ואם אין אני לי מי לי
    הקצוות של השיר נותנות חיים לשיר.
    אפשר למות… ליראות אחרים מתים
    אבל הבערה בלב של מי אני -מתגברת
    והסוד שאתה לא רוצה לגלות, תאמין לי כולם יודעים, ולכן גם אוהבים אותך.
    להתראות וחג שמח
    טובה

  27. זה מצחיק – ביום חמישי האחרון נסעתי בקו 92 וראיתי אותך חוזר מהעבודה בשדרות רוטשילד, כלומר,ראיתי איש עם חולצה לבנה ומכנסיים שחורים ותיק כבד על הכתף, נראית לי כמו ילד שגדל פתאום, תוך לילה, והוא הולך ומתבונן בעניין ביושבים בבתי הקפה בשדרה וחשבתי לעצמי, הנה שחר כותב שיר. ועכשיו השיר היפה הזה…

    • ענת, יקירתי! איזה כיף לשמוע ממך. ולדעת שמבטך ליווה אותי, ולא ידעתי. (ואני חשבתי שרק האבק ליווה אותי, ולא היה לי מלווה אחר, כמאמר רביקוביץ).

      גם לי יוצא "לצוד" אנשים מוכרים ברחוב בזמן הנסיעה באוטובוס. בקו 92 עוד לא נסעתי. לאן זה לוקח?

      חג שמח!

  28. שיר נוטף כישרון וייאוש. אולי הנחמה היא שרובינו לא לבד בעסק האפל הזה. לא חושב שיש לנו ברירה אחרת חוץ מי להעניק לאחרים את החיבתנו, ולא לחסוך, אחרת אבודים כולנו. ואל תאבד לנו!

  29. שחריקו טוב שבאת
    חושך לגרש !!!
    יש שורות בשיר שנצמדות לגרון
    שיהיה חג שמח

    • ריקי,
      נראה לי שהחושך בא לגרש אותי.
      🙂
      ויש עלוקות שנצמדות לגרון.
      :-)))

      אבל את כאן. וזה עושה לי טוב, טוב, טוב.
      חג שמח! נשיקות וחיבוק גדול.

      • שחר עולה שכמוך
        מה פה קורה פה ?!!!
        לא יאמן
        אינשאללה שיאכלו …חמץ הקנאים 🙂
        חיבוק בחזרה ושיאכלו ח…מץ

  30. חג שמח שחר מריו יקירי!
    שיר יפה. ומעבדת שירה פתחת לנו פה.
    מתגעגע, יוסי.

    • לשחרולה מריולה

      לא ברור לי: הלא חצי מצוות הבלוגריסטיות כאן נתלה לך בשער החזה
      ומנשקך מנשיקות פיהן,מדפונולה ועדולה עד ענת לוינולה העוקבת אחר
      המשורר בסתר.מה לך מהשכנה? ולמה תסתובב בלבניך? במצב הנוכחי עדיף בלי.
      ולשכנה,ובעיקר לשירה,אין שום קשר לעניין.הרבה היו חותמים על גורלך,גורל גראפומאן אהוב נשים.
      קדימה,תחתום גם אתה

      • תמהיל עוצמת הגוף וחולשת הנפש!
        הגראפומאן מלשין על עצמו ללא הרף.

      • הקנאה משפריצה לך מהעיניים , מגיב אנונימי פחדן!!!!

      • נשאר לי קצת שיער בחזה גם בשבילך. רוצה להיתלות? מה יש? נסה קצת אילנות גבוהים.

        ודווקא עדולה לא הגיבה לי. לא עקבת היטב. קרא שוב (אם זה לא יצר עוד את עיניך הצרות ממילא).

        וכל גורל עדיף על גורלך שלך.
        החלמה מהירה, חומד.

        • קנאה בהצלחת שח'מ אצל בנות המין היפה-אני מאשר בכל לב אם לא למעלה מזה.
          באשר ליכולת הפואטית של העלם – כאן הכל נסרח,כמאמר ביאליק על התורה של נוח ב'מאחורי הגדר'
          להיתלות בשיער החזה של שח"מ? אבוי,לא גילי ולא מיני יאפשרו.

          ועדיין עומד על דעתי: לשכנה אין קשר לעניין,אלא אם כן הביעה עניין וכו'
          וכיוצא וגומר.
          ובא על החתום: אנונימי אכול קנאה

          • למאשר הלא מאושר, שלום.

            אקרא לך "שקוריפין" – הגדול שבכלבי שקוריפינשטשיכא (אם אתה נחבא "מאחורי הגדר"). הרי אתה "הכלב הסמוי מן העין: עומד קשור בשלשלת ברזל בתוך החצר מֵעֵבר לגדר". ועוד הוסיף ביאליק: "ישמרכם אלהים מלעמוד במחיצתו של כלב מר ונמהר זה… נביחתו נביחה רתחנית ולבו רע עליו תמיד… כשיש צורך בדבר – הוא מסתתר במלונתו, שוכב מקופל, מערים ושותק – ופתאֹם: חֲטָף! כאִלּוּ צץ מן הקרקע!"

            וכמו שאתה עומד על דעתך, אעמוד על דעתך גם אני (שהרי דעתך ראויה למדרך רגל), והפלא ופלא, אפילו שקוריפין כמוך רואה נכוחה. לשכנה באמת אין קשר לעניין. השיר פותח דלת לעולמו של הדובר, לא לעולמה של השכנה. כמו שאצל ביאליק שקוריפין לא חשוב אלא נח והוויית עולמו.

            אבל, "אנונימי אכול קנאה", אם צמא אתה לאהבת נשים (כאותם נשיאים, כאותה הרוח, וגשם אין) ויש לך עניין בשכנה, קפוץ לבניין. יש שמונה קומות, שני פיקודי מעליות וקרוב ל – 70 דירות. אם גילך ומינך יאפשרו, תמצאנה.

            אם עוד יעמוד לך על דעתך.

          • כמה שאתה צודק!
            יש רק בעייה קטנה בכל זה,והיא השירה
            וזו,כמאמר ביאליק על פלוני שיש לו את כל המעלות חוץ מדבר אחד,לא עלתה
            בידך.

            ובאשר לכל היתר -הסכמתי נתונה לך,לגבי השכנה,לגביך,ולגבי עצמי,
            שכוחי אינו עומד לי ונגזר עלי לקרוא
            גראפומאנים מלוקקים מסוגך עד ביאת המשיח,חלף נהיה אחרי שכנות נאות בבניין
            בן שמונה קומות.

            אני משוכנע,שכיועץ מדיני לשגרירות,
            אתה מצליח לאין שיעור.

            אוי,השכנות המתוקות המאכלסות את פנימיותך!
            אילו רק היה לך הכוח להחיותן במילים!
            מצטרך להסתפק בהשגתן הגשמית,הפיזית,מה שאין לאל ידי,שכו אינני מה שמכונה כאן בבלוג,'כוסון'
            כמוך.

            היה בריא ופנה למלאכה במרץ.

    • חג שמח גם לך, יוסי!
      מעבדת שירה? נפתחה פה מעבדת נפץ.
      אבל איך אתה אומר, יקירי?
      שיתפוצצו.

      :-)))

      מתגעגע יותר!

  31. אוי שחר
    אם אתה לך – עולם ומלואו לך. והשיר כה יפה. ומה עדיף – חולשת הגוף ועוצמת הנפש או ההיפך? מי יציל את מי?
    חג שמח, יקירי.

    (שמתי לב שכוחות האופל השתלטו גם על הבלוג שלך… נו, נהיית מהמקובלים :*)))

    • לשירה מבקרת שירה

      שום כוחות אופל,מבקרת יקרה שלי,
      רק כתיבה קלושה וגראפומאנית.

      את מתעקשת שאיזה שד השתלט על בחורנו הטוב ומכוונו לכתוב שורות צולעות ומיני
      הכרזות נלעגות= על כך קשה לביקורת השירה להתווכח.

      להפיח כזבים בשירה זה קל,בביקורת קצת יותר קשה.

      חוץ מזה באמת הכל מת וישועה – אין

    • חג שמח, שירה.

      מי יציל את מי, את שואלת? מה זה משנה? אביתר אומר שיש לנו סיכוי להינצל.

      אני יודע.

  32. קודם כל בולט תרחיש ויזואלי, מאוד מוחשי, כמו תסריט; תשישות הנפש והגוף מדבקת את הקורא, הוא הולך ונופל כגבעול עם השורות. השכנה מעצימה את הבובאה המדברית. אפשר, כאופציה, לנפות שורות 13-14,ולסיים על פי הגרסה השנייה שלך ב"שימפה לי דרך להיות מאושר וברוך ויכול לסבל". עכשיו, ממש עכשיו, אפשר להניח את הראש על הכר ולחבק את המלים ולמות בשקט מתוק.
    ואתה אמרת לי פעם שאני לא רואה. זה היית אתה, מריו?
    ועם זאת, טוב שהיית ב- 29.3 (בלי כפייה:))שמחתי לראותך, ומי יתן ולא הלכת לקרוס בביתך.

    • לבנה, אני לא יודע איך אני כואב אותך. אבל אני יודע איך אני אוהב אותך.

      🙂

      מזל טוב על הזכייה בפרס אקו"ם. טוב שהתלמידים שלך צופים בטלוויזיה כדי לבשר לך על הזכייה. אני מניח שטלפון מאקו"ם עוד לא הגיע. חחח…

      אבל צדקתי. לא רק שלא רואה. גם לא שומעת.
      :-)))

      ה – 29.3 היה קסם. ואפילו לא ידעתי שאני מגיע להופעה של שלמה ארצי ומאיר בנאי ושולי רנד ועלמה זוהר ו…אסף אבידן! היה מעולה.

      ולא, לא קרסתי.

    • גראפומאנית לחרזן קלוש יביעו אומר.

      עדיף שיסרקו את הגוף במסרקות ברזל,
      מויכוח פואטי בין חרזנים מחוסרי כשרון.

      אוי,השכנה! הופיעי נא בחדרו של החרזן
      בלבנים מפתים והצילי את כולנו!

      אני מאחל לך,שח"מ היקר,עיסוק פורה בשכנה.

      • שחר מריו, אצלך הכוח לגלח את האידיוט/ית העילג/ת והפתטי/ת שלעיל שמאוהב/ת בך ברמות חולניות,
        נוכחות מיותרת שלו/שלה בבלוג הזה. למחוק! למחוק!

        • לאלמוני/ת הטוב/ה, תודה.
          אכן, יש לי הכח לגלחו. אבל אני מתנגד למחיקת תגובות. האלמוני, שנביחתו רתחנית ורעה, טוען (אם כי לא בהכרח חושב) שאני גרפומאן וחרזן קלוש (היכן יש בשיר הזה חריזה?)

          אך טענתו לגיטימית וראוי לה שתישמע.
          ישפטו הקוראים ביני לבינו, ויחליטו אם הצדק עימו או שמא מניעים אחרים לו.

          ראה/ראי כמה "הוא מלשין על עצמו". אילו דברים עוקצים אותו? הוא מונה את "עוצמת הגוף", "השכנה", "הלבנים" וגם "בלוגרסיטיות", כלשונו, שמגיבות כאן. וכל-כך למה? כי "גילו ומינו" לא מאפשרים לו את כל זאת.
          קשים עליו חייו, והוא חייב – במררתו כי רבה – להשתלח.
          הוא מבקש לרצוח נפש ולרשת חיי צעירים ממנו (הימנו, בלשונו). ילוקו שקוריפינים (כלבים) את דמו. הירצח וגם יירש? לא. לא יהי לו עוד כרם נבות.

          • הכל יכול להיות נכון,ואפילו יש מידה של אמת.

            הקנאה,השקורפיניות,הריר הזב הצהוב של
            הזיקנה הזב על שכנה עולת ימים(הכל יחסי!)
            הכרם,החרם,הכוח והיעדרו.

            נשארה רק השירה,וזו אינה מכירה בדבר מכל אלה.

            יש רק כרם אחד בודד שלא נטרת,ולא
            תיטור: כרם השירה.

            הצעירות תחלוף כברק,הכוח,הסקסאפיל,
            אפילו השכנה יועם ברק זהבה וצעירות
            עורה.

            נשארת השירה.אילו היית משורר,ודאי
            שהיית מבין זאת הבן היטב.

            או בנביחת שקורפין צרודה: אתה אינך משורר (אבל אולי תהיה,אחרי שיעברו הצעירות,הסקסאפיל,השכינה של השכנה
            שבעולם – בינתים,אין סימנים בשטח -)
            עד כאן.קבל זאת איך שאתה רוצה,או כמאמר ברנר לברדיצ'בסקי,סלח לאדם מבוהל שהתדפק על דלתך (ודעתך).

            ודרך אגב,אני לא משורר,ולא מקנא
            בחרוזיך\אי חרוזיך.היינו הך!

          • או לא,הרי מישהו,ובאמת לא חשוב מי,
            שקורפין או מישהו אחר,צריך לומר את האמת!

            ודרך אגב,אתה יכול למחוק.אפילו לי עצמי קשה עם האמת.תתנחם באמיתות של רבים אחרים כאן,רק אל תבדוק יותר מדאי מה מידת האמת באמיתות הנ'ל,
            מדפנולה ועד שחרולה ואידך זיל גמור

          • חמוד, ברנר אמר גם: "סלקא דעתך? מליצות לעת זקנה? לא נאה!" על-כן צא "מן המֵצר", כי התעטפה נפשך "שכול וכשלון". ועוד כמאמר ברנר (עליך?): "לפני כמה שנים…חלה במחלת רוח אדם עלוב ומכוער אחד, שבשיחותיו…הרבה להטעים את הצורך ביחס טוב לבני אדם". את הסייפא החמצת, קשישא. עשה כמצוות ברנר.

          • כל מי שלא מהלל ומשבח את שירתך הוא חולה רוח? זו גישה חדשה ומעניינת,הגם לא מפתיעה,כאן בבלוג

          • הציטוט על מחלת הרוח הוא של ברנר מתוך "שכול וכשלון (או ספר ההתלבטות). וכן. רוחך חולה. ודבריך – דמגוגיה זולה. לו עקבת באמת ובתמים, היית מגלה כמה וכמה הערות, שנִתנו לי כאן ואשר הצביעו על ליקויים כאלה ואחרים. וקיבלתי אותן. מה ההבדל? הם "הוטחו" בי בגילוי שם וברוח טובה. מתוך כבוד ורצון לבנות שיח. מילא שאתה עלום-שם (זה עוד בסדר, מבחינתי. מה גם שסגנונך אינו מותיר ספק באשר לזהותך), אבל רוחך רעה ורתחנית, חדורת רצון להשחית, עד כדי השתלחות חוזרת ונשנית. אובססיבית. זו דרכם של מרי נפש. אם ימי עלומיך מאחוריך, מה חטאי ומה פשעי? גם ימי עלומיי (מה שעוד נותר מהם) יחלפו. אם כנות היא נר לרגליך, היה כן עם עצמך, ולבֵּן את מניעיך, מר מבקר. נניח שהיית מבקר בעברך (ומבקרים צעירים, שנשלוך ממעמדך, חותמים צביטה חריפה בבשרך), עדיין אינך מבין בשירה (והבנתך בפרוזה אינה מחפה על כך). ודאי שמותר לך לטעון את אשר טענת (ואף אמרתי שזה לגיטימי, וישפטו הקוראים אם הצדק עמך), אבל עשה זאת בצורה מנומקת. לא כשקוריפין מוג-לב מאחורי הגדר. אתה מתנהג כראובן הירש השיכור, שסופו מר כחזרת. (אתה יודע על מה אני מדבר). השתמש בכלים ביקורתיים מקובלים (ויש לך) והסבר לעולם מדוע השיר (ש"נגזר" עליך לקראו שוב ושוב) אינו ראוי. (אגב, בפוסט העוקב גם השארת את חותמך, אבל שם עקצת שתי מגיבות, לא את השיר. מעניין). והעיקר, צנן את דמך, מר נבּוּט (נקדתי לבל תחשוב ששגיתי באיות).
            🙂
            ותרגיש טוב.

          • רק כבוד הוא לי

            למרות שאני לא הוא

            וגם זקן בעשר שנים (בערך)

            פספסת נסה שוב (לכתוב שירה קודם ולנחש מי אחר כך)

            תרגיש מצויין

          • תודה, אני מתחיל להרגיש מצוין. יכול להיות שגם אתה מתחיל להנות מזה?
            🙂
            אתה מדבר על כבוד. כבוד של איש המבוגר ממני ב – 40 שנה (או 30, תלוי איך מודדים אמינות של אינקוגניטו), שנכנס בעילום שֵם פעם אחר פעם לבלוגי כדי להצהיר שהינוקא אינו משורר? אז כל האנרגיה הזאת שלך מושקעת במשורר כזה גרוע?! איפה היינו? אה…כן. בעניין הכבוד שלך. אז אין ספק שכבודך במקומו מונח. מה חבל שמקומו מאד נמוך.
            🙂
            אתה מדבר על פספוסים? אני, אודה ולא אבוש, מפספס הרבה בחיי. אבל כל פספוסיי כאין וכאפס לעומת פספוסו של הקב"ה, שנסתלקה מעימו השכינה (שכינה, לא שכנה) בעת שנולדת.
            🙂
            ואני מתנצל מעומק הלב שחשבתיך לאחר. אנא, סלח לי. אבל מתוך דאגה לך עלי להזהירך. מסתובב כאן בבלוגייה אדם שמתחזה לך, מחקה אותך באופן מושלם, ומציג עצמו בשם אחר. לטיפולך! להלן חלק מהראיות:
            באחד הפוסטים הנצפים ביותר של בלוגר (לא "בלוגיסט") חביב עלי, ניטש מאבק מכוער למדי בין אחד, שמתחזה לך, לבין משורר ומבקר באחד מעיתוני הארץ שלנו (גם הוא בחור טוב, אגב).

            *אל נא תיבהל, ידידי, אבל גם בפוסט ההוא וגם בפוסט שלי (כאן) החקיין שלך, זה שחתם שָׁם בשמו המלא!, עשה שימוש במילה "בלוגרסיטיות" (במקום בלוגריות. זו טעות שכיחה של בלוגרים בני גילך). איזה צירוף מקרים, הא? אבל זה לא נגמר בזה.

            *בשני הפוסטים הוא מאחל לנמענו "לפנות למלאכה". רגע, זה נעשה יותר מבהיל.

            * בשני המקרים הוא מדבר על כרם וגן ועל נוטריהם! (הוא, כמוך, אוהב את הטיית הפועל הזה).

            * בשני הפוסטים הוא מטיח בנמענו שאינו משורר, אבל מסביר שאולי יהיה כזה בעתיד, אם כי בינתיים אין סימנים בשטח.

            * בשני הפוסטים הוא מתהדר בידיעותיו בכתבי ביאליק וברנר (ברנר אהוב עליו במיוחד).

            * בשני הפוסטים הוא מדבר על חריזה ואי חריזה;

            * ובשני הפוסטים הוא כותב בחיתוך שורות זהה ובסימני פיסוק ללא רווח בינהם. קצת כאוטי. אולי כמו אישיותו.

            יש, אגב, עוד תסמינים מחשידים שכאלה. אך קצרה היריעה. ויש לי פגישת עבודה בקרוב. ובכל זאת, איזה צירוף מקרים מפעים, הא?

            סלח לי שטעיתי בך, שהוא הערים עלי כך. אבל עשה משהו בעניין. עולה כאן חשש כבד לגניבת זהות. או אולי באח תאום אובד, או שכפול שלך מן המילייה, עליו אתה נמנה?

            ונדמה שהוא לקח את שירה של רחל צעד אחד רחוק מדי:
            "פרוש כפיים, ראה מנגד
            שמה – אין בא.
            איש ונבו לו
            על ארץ רבה".

  33. משה יצחקי

    שחר, ציור שירי נפלא של הלך נפש שמאי. פעם שמאי פעם הלל, זו התורה על רגל אחת ואידך זיל גמור:)

  34. איריס קובליו

    אהבתי את הכותרת.
    לפעמים אני מרגישה בדיוק כך.
    הכל גלום בה
    גם שירך היפה

    • איריס, תודה.
      לפעמים. זה נכון. אבל לאחרונה, כך אני שם לב, יש לך תכנית. יש לך תכניות. והן נראות יופי. מלאות חיים והבטחה. בהצלחה!

  35. עינת אלוני

    חני ליבנה הוציאה לי את האותיות מהמקלדת.
    והרי הכתיבה היא קריעה ללדת והמילים הן השלייה ומה שנשאר אצלי

    (הקוראת)

    הן הילד שלך ושלי.

    ככה זה.

  36. נטע אלקיים

    אוהבת את החיים שבך
    רק בן אדם חי
    מגיש טקסט כזה
    על איך שהוא מרגיש
    שהכל מת

    תמיד הכי חשוך לפני עלות השחר:)

    • נטע, אני חולה עלייך. פעם בתקופה את מבליחה אצלי, ולוכדת במדוייק את מה שהרגשתי. זה לא שאני פוסל קריאות פרשניות אחרות; אבל זה, שאת קוראת אותי קרוב לתחושותיי, מרמז שיש לנו אותו בית קולנוע בראש.
      🙂
      יאללה, תביאי פופקורן.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשחר-מריו מרדכי