בננות - בלוגים / / לילית שלי
הבלוג של מירי
  • מירי פליישר

    אמנית חומר ופורצלן  וכותבת. 5 תערוכות יחיד והרבה אחרות קבוצתיות. אמא לשלושה צעירים גדולים, אשה לבעל, מורה לתלמידים, סבתא לנכדים :) מאמרים  ב"מארב"  וב"ערב רב" מגזינים מקוונים על אמנות וחברה. מאמרים על אמנות ואמנות הקרמיקה. דימויים שהתפרסמו בכמה מגזינים לשירה "נתיבים" לאחרונה בלוג עבודות  מעודכן     http://mirifleisher.blogspot.com /  טלפון להתקשרות:  03-5494799 כתובת אי מייל:   בית: רחוב יהושוע טהון 8, רמת השרון 47268

לילית שלי

 

 

 

ובבודדת

בהשראת התבליט הבבלי הזה אותו פגשתי במוזאון הבריטי(קומה שלישית אגף שמאלי אחרי המצרי 
אם אני לא טועה)

 

ועליה כתבתי כאן
http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=36&itemID=878

אחר כך עבדתי על תערוכתי  שתפרוץ ב5 ביוני (ממש לא מלחמה) בבית האמנים באלחריזי  תל אביב ,אם תרצה האלה הממונה על האמנים, אחר כך החלטנו אוצרתי היקרה ואנוכי שלילית שלי לא מתאימה לשם והיא ,אם יסתדר לי הלוחזמנים תהיה הבאה להתייחסות ,וזה כבר גם תלוי באורך הנשימה שלי, שהוא כידוע למקורבי קצר, שהרי אני מעלה יצירה מהתערוכה הבאה שעוד לא יצאה לאור ומהתערוכה הקרובה -כלום!
ואם תשאלו למה  היא נראית כך ? אענה הכל מופיע בכותרת : זאת לילית שלי , אחת מפניה הרבות והשאר בהמשך. עוד נכונו לה אצלי פנים רבות ואני כבר מתה לתת לה אותם!
ואם תשאלו החומרים ? אענה פורצלן ואם תשאלו למה? אענה כי הוא חומר עדין ויפה ואצילי ורגיש וקשה לשליטה כמו הנפש הקרויה לילית .  
גודל כל תבליט : גובה 35 ס"מ רוחב 20 ס"מ

 

 

 

 

53 תגובות

  1. ואני אומרת – מירי לשלטון!

    מדהים ומהמם (במובן הישן והחדש כאחד)

    כל כך הרבה רגישות תעוזה ויופי יש בעבודות שלך.

  2. מירי

    הליליות נפלאות ומטילות אימה בטופריהן, במיוחד זו הימנית עם הדם. וראשן הזכרי, משילוב כזה אי אפשר להימלט. הראש הפאלי הזכיר כאילו משוחח עם הציור של רנה מגריט ראש של גבר עם אברי מין נשיים, ובעניין זה השאלה על הגודל היא דו משמעית,

    • מירי פליישר

      מוישלה 🙂
      אחפש את הציור הזה של מגריט . צייר אהוב עלי בטח הציור נמצא בתת מודע.

      כן האישה הפאלית ועם זאת כל כך נשית לא?

      • מירי,
        נשיות מאד – מאד, כמעט בא לשיר: מי יש לו לילית כזו, לילית יפה כל כך… (על משקל "מי יש לו ריבה כזו…)
        אבל הניגוד הזה בין היופי הנשי המפתה לטפרים כשל עוף דורס והראש הפאלי יוצר הזרה מרתקת, ואת האמירה האמנותית היפה שלך, ומשקף לגמרי את המשמעות העמוקה של מושג "הלילית"

        • מירי פליישר

          חשבתי לי לאחרונה עד כמה נחמד שפה בבלוגייה משתתפים א/נשי אמנות וספרות . ההתבוננות והקריאה של הסוגים השונים של יוצרים/ות משלימה מאוד ועושה את המפגש פה לחגיגת ריקודים וירטואלית.
          לנו השירים , וכל השאר
          לכם היצירות הויזואליות
          תודה בכל אופן מוישלה על התייחסותך!

  3. רונית בר-לביא

    מלא משמעויות.

    ובימנית יש דם בקצות הכנפיים-ציפורניים, נכון ?
    והוא זב מקצות הראש-איברמין עד לקצות הציפורניים-כנפיים בצד ימין של הדמות.

    כמה שסוחבת עליה לילית אחת.
    אשה ופאלוס שלם וציפור קדמונית,
    וידיים פשוטות וציפורניים מטופחות שהולכות ודומות לטפרי ציפורים.

    מפחיד קצת ..
    וגם מסתורי.

    • מירי פליישר

      תודה רונית . האדום קרה בטעות אבל מכיון שכבר היה שם הסכמתי לו.

      • רונית בר-לביא

        אה, באמת ?

        זה התחבר לי להייחסות שלך ביצירות אחרות שלך לדם המחזור ולCYCLE הנשי.

        גם לי למשל נשפך בטעות יותר מידי תמצית רום לעוגה, אבל זרמתי עם זה …
        🙂

      • מירי, האדום לא בטעות, זה היה חייב לקרות, וטוב שנתת לזה לזרום…
        אגב, אני חושב שהלילית שלך "חזקה" יותר מהמקור

        • מירי פליישר

          מוישלה מבחינה פיסולית ? קטונתי
          אבל מבחינה רעיונית . התבליט הבבלי שרד רק מפני שהתאים לתפישה הגברית השלטת . אם כי בימים הקדומים כפי ששמעתי מש. שפרה שם באזור הפרת והחידקל היה יותר שויון לנשים.
          עכשיו אנחנו מדברות על מהפכה כבר הרבה מאוד שנים . והיא ,המהפכה, שינתה לדעתי בכלל בחברה לגבי תפיסת האחר.
          מה שרציתי ל"גיד זה שתודה ואני רוצה באמת שיהיה בהן בליליות שלי כוח מהפכני שאולי בעבר לא היה שורד את מכבשי התרבות למינהם.

          • מירי, קשה לי לדעת מבחינה פיסולית, כי לא ראיתי את המקור אל רק את התמונות. אבל כן מבחינה רעיונית.
            אני לגמרי עם הליליות במובן הזה שתיארת.

          • מירי פליישר

            ! מוישלה

        • אסתי ג. חיים

          מירי, איזו לילית רב משמעית ומורכבת. הלילית שלך חזקה פי כמה מהלילית העתיקה. יש בה את האבסורד של הקיום הנשי כלילית, עם הראש הפאלי שנמצא תחת קסדתה של הלילית העתיקה. מדהים אותי מה את מצליחה להוציא מפורצלן.

  4. שולמית אפפל

    לי מירי לא משנה הגודל.
    זה גדול!

  5. נפלא בעיני.

  6. עבודה מלאכית, טהורה ועל אנושית. מקסים!

    • מיכל ברגמן

      מאוד מעניינת הפרשנות שלך – מעלה אצלי הרבה מחשבות.
      ואישית את הורגת אותי מסקרנות עם התערוכה. נו???

      • מירי פליישר

        תודה מיכל!
        האוצרת אסרה עלי לגלות ובצדק
        ואני מתה לגלות כי אצלי לשמור סוד זה עונש.

    • מירי פליישר

      תודה שירי !
      תמיד מפליא אותי מחדש שאנשים-אוהבי-אמנות יכולים לראות בעבודה מחומר קרמי אמנות. שנים הסתובב המיתוס שאת החמר המתגלם ביצירות לא סופרים.
      כמו שטען פעם גדעון עפרת באחד מספריו:
      בעיית בקרמיקה בישראל היא הקרמיקאים!
      ועד להשלמת ההכרה אני אמנית קרמיקה לא "סתם" קרמיקאית!(אחוות האחרים לילית וכו")

      • שירי רבר

        היי מירי,

        כל דבר שיוצרים הוא אמנות בעיניי. גם אוכל.

        אספר לך סיפור מצחיק-
        לפני כמה ימים הלכתי ברחוב בבת ים וראיתי פיצוץ בצנרת. מי הביוב נשפכו אל הרחוב.
        יום למחרת, שוב הבחנתי בפיצוץ וחשבתי לעצמי: איך הם לא מתקנים את הדבר הזה?
        וכך גם יום אחרי.
        ביום השלישי כבר לא יכולתי ושאלתי את בעלת דוכן הטוטו ליד מה קורה עם הפיצוץ הזה? למה לא באים לסדר אותו מהעירייה?
        היא הצביעה על שלט.
        התקרבתי אל השלט ושם היה כתוב "פיצוץ בצנרת" עם פרטי "היצירה האמנותית". לא יכולתי שלא להפסיק לצחוק! הפיצוץ הזה היה בעצם מיצג!
        חשבתי לעצמי: אלוהים אדירים, היום גם חרא של כלב ברחוב יכול לסמל משהו ולהיות עבודת אמנות.

        בקיצור, מבלי להשוות בכלל, את לדעתי אמנית לכל דבר.

        שבת שלום!

        • מירי פליישר

          שירי דוקא מוצא חן בעיני הפיצוץ בצנרת . שמעתי עליו .
          בכלל בת ים הופכת לעיר מעניינת

  7. מירי, איזו לילית (כפול 3) מרשימה.
    וגם משעשעת בחיבור בין הנקבי לזכרי.

    עם כל הכבוד לתבליט (ויש כבוד), מה שאת עשית הרבה יותר מושך את העין ומסקרן. בהצלחה בתערוכה!

    לא לוֹ היתה לילית, לא לי היה לֵילָהּ.

  8. איציק אביב

    ליליות מרשימות.

    והצוואר והראש שלהם שלהם למעלה לא יכול אלא להזכיר אותנו הבנים.

  9. מירי היקרה, את פשוט גאונה, מקסימה. עבודה ראויה לשבח. זה מהמם.

  10. האם ראשה של לילית הוא מה שאני חושבת שהוא?
    פין זכרי?
    אם כך זאת ממש לא לילית…

    • כמובן שהעבודה מדהימה מירי
      ראי תגובתי הקודמת על משקל הפמיניסטיות
      …….

      • מירי פליישר

        אורנה שאלה מצויינת מבחינה פמיניסטית אבל זו אמנות ואמנות היא לא חדמימדית וראי פין זה כמטפורה,השאלה למשהו אחר. קודם כל ניכוס . שזו פעולה פמיניסטית נוגדת ניכוס גברי ועוד.
        כמובן שהקבוצה הזו היא חלק משפה שעוד צריכה להתפתח שפה אישית שלי וזה- לגמרי פילוסופי פמיניסטי להציע אמצעי ביטוי אחרים . תסמכי עלי בסוף שתינו נאמין בפמיניזם של לילית שלי. סבלנות-שנה שנתיים…

  11. בתור ויקטוריאנית אני חייבת לציין שנדהמתי קמעה
    יצירתית ביותר את
    איזה רעיונות יש לך, מירי"נקה

  12. מפתיע, מדהים. השילוש, חסר הפנים
    של האלה הזאת מתחבר למיסטריות בנורא ובמענג של מין חסר פנים, מדביר.

    • מירי פליישר

      מיסטריות אמיר?
      פרש והסבר
      חיכיתי לתגובתך
      לא נרשם לי שהגבת
      תודה!

      • לא נרשם שהגבתי? לא מבין.
        המיסטריות ביוון היו טקסים סודיים שראשיתם בפולחני פריון וטבע, עם האלה המשולשת (אופן של אין-פנים) בהתגלמויותיה השונות, הטובות והרעות. ואחר כך – טקסים שנועדו להכנה והגנה אחרי המוות. כאלה היו המיסטריות של אלאוסיס, והמיסטריות של הכבירים בסמותראקי.
        ככלל, פסלים איתיפאליים היו פסלים מגוננים (למשל בפתח הבית) או פסלי פריון ומיניות.

        • מירי פליישר

          אמיר
          אני לא תמיד מקבלת הודעה באי מייל שהגיבו לי , מה שמחייב מעקב צמוד.

          תודה . אחפש פרטים בויקיפדיה. זאת היתה כמובן הכוונה. אני מאמינה בתהליכים של הטמעת תרבות , עשיית אמנות ואחר כך חיפוש עקבות חוזר למה הוליד את זה וגם מה נעשה באופן לא הכרתי. כשאני מבררת את אזור המילים מתבררת גם הדרך לעשייה הלאה.
          בנושא זה שאני בתחילתו פתחתי צוהר
          ואשמח להרחבות למינהן.

  13. היי מירי באיחור קל פגשתי את התמונות שלךץ(נהייתי איטית משהו)
    מאוד יפה, אני אוהבת שזה סידרה זה נותן לזה המון כח, בהרגשה שלי כל הנושא של לילית זה תערוכה בפני עצמה. נושא מרתק.
    להתראות טובה

  14. הי מירי, אהבתי את השורשים והכנפיים המבטאים בעיניי תנועה למעלה ולמטה עם החיבור בין הגבר לאישה שהם אחד ולא מהצד, והצמיחה המשותפת שלהם מתוך חבורי הגוף. בעיניי,לילית שלך מאוד מינית ורוחנית כאחת ,ודווקא נמשכתי יותר ללבן המואר מאשר לאדום.
    זוהי ממש יצירה מופלאה ,שאלי מדברת יותר מהתבליט הבבלי ,ובתור "לא מבינה באמנות" שאני, היא מפעילה בי המון וזאת הצלחה שהיא כולה שלך.

    • מירי פליישר

      תודה סיגל יקרה על תגובתך החמה
      היו לי ספקות כי אלה עבודות חדשות,לגבי האמירה הפמיניסטית שלהן.
      עכשיו עם תגובתך הוקל לי כי אכן הלבן הפורצלני חשוב וגם המיזוג.
      אני מחפשת עכשיו אישור בכתבים ומאמרים של פילוסופיות פמיניסטיות ,למרות שלמדתי אותן לא מעט . ומקווה שמשהו מתפיסת עולמן ניטמע. בין השאר לילית המודחת כסמל.

  15. יעל גלוברמן

    מירי, זאת עבודה יפהפיה.
    אבל חשוב לי לכתוב לך, שאני שמחה שהיא לא עומדת לבד.
    מבחינתי, ואני יודעת שגם מבחינתך (כתבת פה שכך, וגם התחלתי להכיר אותך קצת מהמגעים בבלוג והמפגש החטוף בהליקון ) – לילית היא רבת-פָּנים. אילו בחרת להראות פנים אחרות שלה, הייתי יכולה לחכות לגילוי-הפָּנים הבא ביותר סבלנות…
    ואני אנסה לכתוב לך למה:
    פֹּה היא בשבילי …. בתנועה.
    ככה היא (בעיני) כשהיא "עוצמת עינים"… וזזה.
    מ ב צ ע ת את ההחלטה שהחליטה כשהיו לה פָּנים, ועינים, ומבָּט, של אשה.

    אני חוששת שפֹּה (אם זו העבודה היחידה שנושאת את הכותרת) היא מופקעת מהיותה אשה, לעומק, אשה עם כוח – לא א ש ה ז י כ ר י ת!
    אשה מאוד, מאוד נשית – שגם כוחה "נשי," אבל לא במובן שהדת או המיזוגניה הדביקו למושג הזה . חשוב שתשאר נשית, אחרת המרד, ההתרסה, הבריחה מגן עדן (היא לא גורשה, את זוכרת. היא ברחה, וכשאלהים שלח אליה מלאך שישדל אותה לחזור, סרבה) – כל זה מופקע מהיותו תכונה ואפילו פעולה "נשית" ומציג פשוט אשה שיצאה מהמחנה. המחנה זה אנחנו, נשים. היא שלנו, יש בנו נשים כמוה. לפחות עם חלק מתכונותיה.
    חשוב שיהיה ברור שהיא כן מייצגת משהו בנו, ולא מין פריק, "האשה הזיכרית".

    היא אשה חזקה, מאוד.
    ועם חולשת חזקות מאוד, אני חושבת. זה תמיד בא ביחד, לא.

    אז. כשהיא מקבלת ראש שהוא פין, זה נפלא כסמל – אבל אני לא רוצה להסתכל ר ק בפן הזה שלה. (פן –פין…) לא.
    כי אם זה עומד לבד, זה קצת כאילו שאין לה פָּנים של אשה. שאין לה בכלל פנים. שפעולת המרד שלה מחקה אותם. זה אפילו כאילו יש עליה… רעלה!!!! וזאת, למרות שנתת לה כראש איבר מין זיכרי, ושמפתה להבין אותו כַּמרד הגדול ביותר, ההתרסה האולטימטיבית (= זיִן על החלוקה המסורתית של תכונות נשים וגברים, כשהכוח לסרב ולחוש תחושות אקטיביות עזות ולציית לעצמך מנושל מהרשימה הנשית ומנוכס לרשימה הגברית)

    אם זו עבודה אחת בסידרה של פָּנֶיה של לילית , זה נפלא בעיני.
    השילוב הזה של כל איברי המין בגוף אחד, שזה היה כוחה, לסגל לעצמה גם את "התנועה" (והתנוחה!) שנחשבה ונחשבת לפעמי עדיין – גברית.
    וכל זה – בחומר נשי כפורצלן. וטוב יותר, "חומר עדין ויפה ואצילי ורגיש וקשה לשליטה כמו הנפש הקרויה לילית," כפי שאת כותבת.

    אני מחכה בקוצר רוח ובהתרגשות להמשך הפיענוח שלך את לילית. ליצירה הבאה. לפנים הבאות.
    תודה על חוויה חזקה מאוד!

    • הי יעל ותודה מקרב לב!חשוב היה לי שתראי תבליטים אלה כי הם באמת בדרך וידעתי שתביני לעומק את מטרותי עם זו הלילית. אני רואה בך ברת סמכא בנושא בגלל השירים שכתבת . היא יקרה לך ולי. שמחה עם הערותייך ואקח אותן לתשומת ליבי. כבר עכשיו רשמתי לי את ההדגשה שלך לגבי לילית רבת הפנים . התכוונתי במילא . בתיאוריה של הפמיניזם לא זוכרת של מי מודגש שהאשה צריכה להשתחרר מהסטריאוטיפים המעטים שיועדו לה-טובה,מלאך,רעה,שטן וזהו ולספר את סיפורה. זאת אעשה אי"ה
      HERSTORY ולא רק HISTORY

    • הי יעל ותודה מקרב לב!חשוב היה לי שתראי תבליטים אלה כי הם באמת בדרך וידעתי שתביני לעומק את מטרותי עם זו הלילית. אני רואה בך ברת סמכא בנושא בגלל השירים שכתבת . היא יקרה לך ולי. שמחה עם הערותייך ואקח אותן לתשומת ליבי. כבר עכשיו רשמתי לי את ההדגשה שלך לגבי לילית רבת הפנים . התכוונתי במילא . בתיאוריה של הפמיניזם לא זוכרת של מי מודגש שהאשה צריכה להשתחרר מהסטריאוטיפים המעטים שיועדו לה-טובה,מלאך,רעה,שטן וזהו ולספר את סיפורה. זאת אעשה אי"ה
      HERSTORY ולא רק HISTORY

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למירי פליישר