בננות - בלוגים / / והפעם נדבר על בחירות
בראש של נערה מיוחדת
  • שני ורוחמה וייס-גולדמן

    שני ורוחמה וייס-גולדמן. שני בת 17 ורוחמה בת 49. אנחנו אם ובת. רוחמה – פרופ' לתלמוד ומשוררת, שני – תלמידת תיכון בחינוך המיוחד; אוהבת לאפות, אוהבת מוזיקה, אוהבת לרקוד ולבלות עם חברים. הבלוג 'בראש של נערה מיוחדת' שייך כל כולו לשני והיא כותבת אותו על מנת לספר לכם איך זה להיות נערה מיוחדת, איך אפשר להתחבר עם נערים ונערות מיוחדים ואם הם זקוקים לעזרה – איך אפשר לעזור להם. כל המילים בבלוג הן של שני. אני, אמא שלה, רק מקלידה ומעט עורכת. ואנחנו מקוות שתיהנו ממנו, תגיבו ותחלקו אתנו מעט ממה שקורה 'בראש שלכם'

והפעם נדבר על בחירות

אני כותבת את הפוסט הזה ביום של  הבחירות למפלגות ואני רוצה לכתוב לכם כמה מחשבות שיש לי על בחירות.

מה זה לבחור?

נגיד, סתם, לבחור בין עשר עוגות טעימות. איך אני עושה את זה? אני חושבת מה אני הכי אוהבת ובוחרת דבר אחד. או לבחור בין סרטים שרוצים לראות, או להחליט במה אני רוצה לעבוד, או לבחור נציג של התלמידים למועצת התלמידים.

זה קשה לבחור בהתחלה אבל אחר כך זה נהיה קל. זה קל כשיודעים מה יותר אוהבים.

איך יודעים מה יותר אוהבים?

איך אני אסביר לכם את זה? אני מרגישה בלב, או מה הבטן באמת רוצה. מה הגוף רוצה. כל אחד צריך פשוט לשאול את הגוף ואת הלב מה הם באמת רוצים, ואז לעשות.

ההתרגשות שלי בקלפי

בדרך לקלפי חשבתי עם אמא שלי מה באמת חשוב לי ולמי כדאי להצביע. ליד הקלפי חיכינו שגם אח שלי יגיע ואז אמא שלי צילמה אותי ליד הקלפי. אני אמרתי שאני אחכה בצד עד שאמא תצביע, ואמא שלי נכנסה להצביע. פתאום המועצה של הקלפי אמרו: "אנחנו מסכימים להכניס את בתך לתוך הפרגוד להצביע בקלפי" ואז אני שמחתי מאוד, אפילו התרגשתי והכנסתי את הפתק של המפלגה (שאני כבר לא זוכרת איך קוראים לה) אבל היא דואגת לדברים שחשובים לי.

IMG_2102

מה חשוב לי בבחירות האלה?

חשוב לי שיהיה שלום בעולם, וגם שישמרו על איכות הסביבה וגם על החיות שבסכנת הכחדה. גם חשוב לי שיבנו מספיק בתים אבל שלא יהרסו את הטבע.

אני רוצה לספר על עוד דבר שחשוב לי מאוד! וגם שזה מספר קצת מה שקרה לא מזמן במטוס ודברנו על זה בבית הספר בשיעור אקטואליה.

הייתה אשה אחת במטוס שבהתחלה רצו למכור לה שוקולד והיא אמרה: "לא תודה" ואז הדיילים הלכו ואז היא צלצלה לשירות ורצתה שוקולד, ואז אמרו: "סליחה גברת אין לנו שוקולד" ואז היא התחילה לקלל ולומר מילים לא יפות שאני לא אכתוב.

ואני אמרתי בכיתה שאם המטוס נמצא באמצע הטיסה, אני חושבת שצריך לנחות בשדה תעופה הכי קרוב שיש ולעצור אנשים שמקללים במטוס, או אם מישהו שיכור, או מתפרע.

אני קצת חוששת לכתוב דברים נגד האשה הזאת, כי אני פוחדת שמישהו יכתוב בתגובה שזה לא יפה שאני מדברת על האשה הזאת, אבל בכל זאת החלטתי להיות אמיצה ולכתוב מה שאני חושבת על מה שסיפרו לי בבית הספר.

אז לדעתי מי שאני בוחרת בו לכנסת צריך לדאוג שאנשים לא יתנהגו כך בפראות, ושאנחנו לא נפחד מהם.

בחירות בשביל אנשים עם צרכים מיוחדים

מי שעם צרכים מיוחדים, למשל אני, כשאני אהיה מבוגרת מספיק יהיה לי מסובך להחליט למי להצביע, וגם  קשה לי יותר לדעת מה עושים בבחירות. לא ידעתי למשל מה הקלפי הנכון שצריך ללכת אליו. אני אפילו לא קוראת עיתונים ואני לא יודעת לאיזו מפלגה כדאי לי להצביע.

אז איך כדאי לעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים להצביע בבחירות?

זה מאוד מסובך כי צריך לדעת הרבה דברים לקראת הבחירות. נגיד שהיה מישהו עם צרכים מיוחדים שהוא היה בן והוא ביקש מבן אחר בלי צרכים מיוחדים שיעזור לו לדעת לאן הוא צריך להגיע והוא היה עוזר לו. (אני כותבת שבן יבקש מבן כי אמא שלי הסבירה לי שכשלא מכירים אנשים – בנות צריכות לבקש עזרה מבנות. שזה יותר בטוח, אז אני חושבת שכך זה כך גם עם בנים)

הכי טוב אם האיש האחר היה רק ממליץ למי להצביע אבל לא מחליט בשבילו, רק נותן לו עצה. אני הייתי מעדיפה שיתנו לי קצת המלצות אבל שאני אבחר לבד.

 

האם אני מחכה לגיל שמונה עשרה כדי להצביע?

כן. אבל בעצם אני כבר הצבעתי היום …

IMG_2103

להתראות בפוסט הבא

שני.

10 תגובות

  1. שני וייס-גולדמן

    שני שלי יקרה

    הפוסט הזה יפה כמו קודמו. אני אוהבת אותך מאוד וגאה גם בדעות שלך בנושא הבחירות

    • רוחמה וייס

      שני – את התגובה הזו אני כמובן כתבתי ובטעות השתמשתי בכתובת שלך

  2. שני היקרה,
    מה שכתבת על הבחירות גרם לי לחשוב. מצד אחד אני רוצה שכל בני האדם יהיו טובים זה לזה ואל החיות. מצד שני, אני מאד אוהבת שוקולד. מצד שלישי, כשאני מאד רוצה שוקולד ולא מוצאת שוקולד, לפעמים קשה לי להתאפק ואני פחות טובה אל האנשים סביבי. אז בשבילי הבחירות זה לא רק ביום של הבחירות. בהרבה רגעים בחיים אני בוחרת מה יותר חשוב. מה דעתך?
    תודה, אירית.

  3. הי שני,
    הגעתי לקרוא את המייל שלך אחרי שהוא התפרסם בפייסבוק באיזה מקום.
    את כותבת מקסים וממש מעניין לקרוא איך הבחירות נראות דרך העיניים שלך.
    אני מאחלת לך המון הצלחה בהמשך ותמשיכי לכתוב!
    אני מחכה כבר לקרוא את הפוסט הבא שלך!

  4. שני יקרה
    קראתי את שני הפוסטים המעניינים מאוד. אני חושבת שבחירה היא משהו מאוד חשוב שיש לחנך אליו ולאפשר אותו. זה לא פשוט. הרבה יותר נוח וקל כשאומרים לך מה לעשות, או שאתה אומר לאחרים מה לעשות. אבל אז התוצאות הרבה פחות מוצלחות 🙁
    אני אמא לשלושה ילדים מקסימים ומורה בחטיבת ביניים, ואני משתדלת לתת לילדים אפשרות לבחור. עם זאת, יש עוד הרבה עבודה…הפוסט שלך גרם לי שוב לחשוב על האפשרויות וההזדמנויות הרבות שיש לי לעשות זאת. אשתדל לנצל אותן יותר 🙂
    תודה!

  5. שני יקרה!
    כל הכבוד על הבלוג מעורר המחשבה!המהות של כולנו במהלך החיים שלנו היא לבחור…וכדאי כמו שאת אומרת שהבחירה תהיה מהלב/המחשבה וגם מהגוף,הלואי שגם "יסכימו" בניהם במרבית הבחירות שלנו.
    חשוב מאד שנשמע ונדע מה יעזור לחבר'ה המיוחדים כדי להנגיש לכם את הבחירות וזכויות נוספות שלכם כאזרחים שווי זכויות.המשיכי לכתוב ולשתף!
    חודש טוב!
    גילי

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשני ורוחמה וייס-גולדמן