בננות - בלוגים / / ההופעה הזו היא לא יצירת מופת – היא פלא
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

ההופעה הזו היא לא יצירת מופת – היא פלא

כשהזמינו אותי לצפות בהופעה  Espacio Potencial  בהובלתה של היוצרת והרקדנית אדוה ירמיהו, לא ידעתי למה לצפות. במהלך השנים אני עוקבת אחר יצירות מחול פלמנקו בארץ ובעולם, ונראה שהז'אנר פורח בישראל, אך תמיד שומר על נישה עקבית של תנועה מסורתית, שחוזרת שוב ושוב על עצמה בווריאציות שונות, שאומנם מדגישות את הפרשנות האישית של כל יוצרת אך עדיין דבקות במוסכמות המקובלות של הז'אנר.

היצירה Espacio Potencial שהיא שיתוף פעולה ספרדי-ישראלי הוא משב אוויר מרענן, ומופע ייחודי בנוף המקומי. הוא משלב עוצמה נשית, הרמוניה ואותנטיות שמצליחה לרגש. אדוה ירמיהו, מבכירות רקדניות הפלמנקו וכוריאוגרפית מובילה, זוכת פרסים (עדי אגמון, קרן ירושלים, שרת התרבות) יחד עם יעל טוכפלד, עדי מובדט, עדי עקיבא יצרו מופע המשלב פלמנקו עכשווי ונע בין תנועות והיפוכן בין הסטטי לתנועתי, בין גוף לתודעה, כשעל הכל מנצחת שמלה עם שובל ארוך ורוד.

היצירה הבימתית המרהיבה הזו הופכת ליותר עוצמתית כשהיא מלווה על ידי מוזיקה של Cazas Manual הספרדי, יהודה "שוקי" שווקי הנהדר ששר בדרך עוצמתית ומלאת רגש, ועל הקונטרבס גל מאסטרו ועל כלי הקשה מופקד מעין דוארי.

ממליצה בחום, רוצו לראות!!

 

מועדי הופעות בישראל:

 

13.8 היכל התרבות דרום השרון בשעה: 21:00

הזמנת כרטיסים באתר: https://hechal-ds.smarticket.co.il/Espacio_Potencial

 

23.7 אולם כברי מטה אשר שעה: 21.00

מכירת כרטיסים: https://www.eventer.co.il/ESPACIOPOTENCIALKA

 

26.7 IFF –  פסטיבל הפרינג' הבינלאומי באר-שבע

הזמנת כרטיסים: http://www.thefringe.co.il/

 

16.8- פסטיבל אשדודאנס בית יד לבנים- אשדוד שעה: 19.30

אמן אורח-שי צברי

ashdodance.co.il  מכירת כרטיסים:

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן