בננות - בלוגים / / כשמשה היתה אשה
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

כשמשה היתה אשה

דמות היסטורית עומדת במרכז הסרט "הארייט– הדרך לחופש" מאת הבמאית קייסי למונס. סיפורה המטלטל של הארייטטאבמן, אשה אפרו-אמריקאית, שהיא אחת הגיבורות המפורסמות בהיסטוריה של אמריקה. טאבמן שהביאה לשחרור מאות עבדים, אשה אמיצה ללא ספק, פעלה בשנות החמישים של המאה ה – 19, והצלחותיה להבריח עבדים מאחוזות ומטעים תוך חירוף נפש, שינו את המהלך של ההיסטוריה והביאו בהמשך לשינוי חוקי גזע, ולשחרור מעבדות.

הדמות של הארייט (סינת'יהאריבו המצוינת), מעבר לסיפור ההיסטורי, היא דמות מעוררת השראה של אשה שלא הלכה בדרך אותה יעדו לה, היא אשהאמיצה, שסחפה אחריה רבים, היא אשה שחורה בתקופה שלשחורים לא היה מעמד, וגם נשים נחשבו לנחותות מול הגברים. הארייט, גם אספה מודיעין, ארגנה פעילים/ות והובילה מבצע צבאי בתקופת מלחמת האזרחים של ארצות הברית. הסרט, עשוי היטב, דרמה משובחת ובעיקר חשובה. לכו לצפות!

במאית: קייסי לֶמֹונְס
שחקנים: סינת’יהאֵריבֹו, גָ’אנֶל מֹונֵה, ג’ו אַלְווין
120דק’, אנגלית; תרגום לעברית

https://www.youtube.com/watch?v=lXp0V5vYDys

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן