בננות - בלוגים / / עכשיו תורנו
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

עכשיו תורנו

הצגה חדשה שמועלית בימים אלו בתיאטרון תמונע ומעוררת עניין רב, היא ההצגה 'מהפכניות' מאת דליה שימקו ויוספה אבן שושן.

המחזה שמבוסס על הספר 'לכל הרוחות! שוב שכחנו את הגב' פרויד' מאת מבקרת הספרות פרנסואז קסאנקיס, מפגיש שלושה זוגות, ומתאר את הדינמיקה בין כל זוג.

מי מאיתנו לא תהתה לגבי בנות הזוג של אנשים ששינו את ההיסטוריה? לחיות לצד פיגורה כזו היא בוודאי משימה לא קלה, כל שכן בתקופה שבה נשים מילאו תפקידים של אשת איש ומטפלת במשק הבית והילדים. אך מה חשבו אותן נשים? כיצד תפסו את תפקידן? בתקופות שבהן נשים נחשבו כנחותות, מעניין לשמוע את מרתה משוחחת עם בעלה זיגמונד על מיניות ופסיכואנליזה ולחשוב כמה תרמה האשה הצנועה הזו לתיאוריות שכולנו נשענות/ים עליהן.

ההצגה מגוללת את הדינמיקות בין הנשים לבעליהן, מאירה זרקור על כאביהן האישיים והויתורים שעשו כמו ז'ני אשתו של מרקס ששוב ושוב כואבת את העוני הנוראי אליו הוביל בעלה מרקס. היא שהורגלה בילדותה ונערותה לחיי פאר, חיה בבגרותה חיי דלות ורעב, עם בן זוג שהרעיונות בדבר חברה צודקת היו חשובים יותר ממשפחתו.

בהצגה משחקים אסתי זקהיים, דליה שימקו, אייל שכטר, שלום שמואלוב, שירה קוריאל ואלחי לויט, ארסנל שחקנים/ות מכובד ורציני, בהצגה סוחפת, בימוי ומשחק מרשימים.

בנקל ניתן להתחבר לדמויות, להבין את המניעים שלהן, ולהזדהות עימן.

רוצו לראות!

 

מחזה מאת: יוספה אבן שושן ודליה שימקו // בימוי: דליה שימקו // דיאלוגים: יוספה אבן שושן // תפאורה: שמעון קסטיאל // תלבושות: דלית ענבר // מוסיקה: איסר שולמן // תנועה: עומר שמר // תאורה: נדב ברנע // עוזרת במאית: רויטל תמיר
תודות: ג'רמי פוגל, בית ביכורי העתים

כרטיסים:

80 שקלים. לרכישה באתר תמונע:

https://www.tmu-na.org.il/?CategoryID=220&ArticleID=4546

 

מהפכניות

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן