בננות - בלוגים / / שיכר, שיכר אשתה היום
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

שיכר, שיכר אשתה היום

שירו של אלכסנדר פן, התגלגל בלשוני שעה ששמנו פעמנו ליקנעם עילית, לביתו של יעקב מורד ואשתו אתי. הזוג ואחד מביניהם, קיבלו את פנינו בשמחה, והערב נסוב סביב סיפורו הייחודי של יעקב שמשלב את יהדות עיראק וחלומו של ילד שגדל במעברה. חלום שהחל בגיל 12 כשבטיול שנתי ביקר יחד עם חברי כיתתו ביקב הכרמל, שם הבין שלכשיגדל הוא רוצה להיות בעל יקב ויינן.

שנים עברו ויעקב מורד הפך לשם דבר בתחום של יינות בוטיק. היקב שייסד עם אשתו אתי היה היקב הראשון ביקנעם שהתמחה בהכנת שיכר וליקרים מפירות וצמחי תבלין. מורד הופיע בטלוויזיה, בעיתונים, המקום הפך גם למרכז מבקרים והחיים נראו יפים.

ברבות השנים, קשיים בירוקרטיים וכלכליים יחד עם מלחמת לבנון השנייה, גרמו לכך שהעסק נשאר ויעקב יצא לדרך חדשה, הוא כתב ספר נפלא על חייו, הוא מרצה ברחבי הארץ ומלמד קורסים להכנת שיכר וליקר ביתיים.

הערב היה מהנה, היין טעים והכנת הליקר לוותה בצחוקים, כשיעקב קורא מתוך הספר חלקים מרגשים. רינת בין, מיתוג ושיווק היא זו שהוציאה לפועל את הערב הנפלא הזה ומלווה את יעקב לאורך כל הדרך.

ממליצה בחום

 

הנה לינק לספר  https://www.yacov-morad.com/יעקב מורד

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן