בננות - בלוגים / / הפרה ז'קלין – מבט על יחסי אדם-חיה
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

הפרה ז'קלין – מבט על יחסי אדם-חיה

לימודי אדם-חיה, תחום דעת צעיר ורענן, שם דגש על האופן שבו בעלי חיים מצטיירים ומעוצבים בעולמות אנושיים, עולמות אלו נוצרים דרך מערכות היחסים אותן חולקים בני האדם עם החיות. בהינתן מרכזיותם של בעלי החיים בעולמות אנושיים, אין זה מפתיע שחוקרים/ות מתעניינים בשאלות של למה, איך ומה בכל הנוגע ליחסי אדם-חיה: למה חיות מיוצגות ומובנות בצורות שונות בתרבויות וחברות אנושיות ברחבי העולם; כיצד הן מדומיינות, נחוות, ומקבלות משמעות; מה עשויות מערכות יחסים אלה לסמל בכל הנוגע למשמעות של להיות אנושי; ומה יש לשפר במערכות יחסים אלה לטובתם של יחידים וקהילות.

הסרט האלג'יראי-צרפתי "הפרה ז'קלין" (2016) מאת הבמאי מוחמד חמידי. מתאר את קורותיו של פתח ( פטסה בוימד ) איכר אלג'יראי פשוט, המגדל באהבה רבה את פרתו ז'קלין. חלומו לקחת את ז'קלין הפרה, יום אחד לתערוכה חקלאית בפריז מתגשם, והוא מחליט להגיע למרסיי במעבורת ומשם ללכת לתערוכה ברגל יחד עם ז'קלין. בדרך הוא פוגש טיפוסים משעשעים והפתעות משונות שהופכות את המסע שלו למעניין ומרגש.

הסרט הקומדיה, הלכאורה פשוט, מסתיר בתוכו משמעויות חברתיות-פוליטיות אודות אינטרקציות עם בעלי חיים חקלאיים ובני אדם, שאינו עוסק בפחד מהם או הפרודוקטיביות שלהם, כמו גם ביחס לחיות בחברה אגררית מול החברה העירונית. יתרה מזאת, הסרט מטשטש את הגבול בין הפראי למבוית, בין התרבות לטבע, הכפר כקטגוריה מרחבית לבין העיר, בין הטבעיות של החיות לבין הניצול שלהם כסחורות.

הסרט מהנה, מצחיק ומעורר מחשבה על היחסים בין אנשים לחיות. מומלץ בחום

 

הפרה ז'קלין la_vache_0085 SBPR

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן