בננות - בלוגים / / חגיגת פלמנקו צועני
המומלצים של נטלי
  • נטלי הכהן

    כתבת תרבות. אוהבת לעדכן בכל מה שחם בעיר, הקרנות סרטים, מופעים, אירועים, פסטיבלים, ועוד. בעברי עיתונאית במגזין "את", פרסמתי שירה, מאמרי דיעה ומסה בכתבי עת מובילים וספרים. בין לבין מנסה להיגמל מההרגל המגונה הזה של להאזין לשיחות עוברים ושבים מחלון חדרי.

חגיגת פלמנקו צועני

פסטיבל ימי הפלמנקו שיתקיים בתאריכים 7-9 באפריל 2016 במרכז סוזן דלל הוא הזדמנות לכל אוהבי הריקוד החושני הזה לשמוע ולצפות במיטב אמני הפלמנקו מהעולם הרחב.

הפלמנקו הוא סגנון מוזיקה צועני שהתפתח באנדלוסיה בדרום ספרד וספג השפעות תרבותיות של העמים השונים שחיו באזור. מקורו בשירת ההורים בהרים ובהמשך נוספה גם הגיטרה, מחיאות הכפיים, הרקיעות ולבסוף הריקוד. הפלמנקו סגנון ריקוד אהוב מאוד בישראל ובעולם, טיפח רקדניות ונגנים רבים ומתאים מאוד לרוח ההווי הישראלית שאוהבת חום ושמחה מתפרצת. חגיגת הפלמנקו היא הרבה בזכות "קרן עדי" על שמה של עדי אגמון ז"ל, רקדנית פלמנקו שעל שמה נוסדה הקרן. הקרן מעניקה מלגה שנתית לרקדנית ישראלית להתמחות בסביליה בספרד, ופועלת לקידום התרבות בתחום הפלמנקו בארץ.

אותי אישית הפלמנקו הוא סגנון הריקוד האהוב ביותר, יש משהו חזק ברקדניות פלמנקו, גאה, כמו גם הצבעוניות והחושניות שיש בסוג ריקוד זה. האביזרים הנלווים כמו צעיף, קסטנייטות, מניפה ושמלות יפות מעניקות נופך מלכותי לכל החוויה הזו. הפלמנקו בעיניי הוא שיר הלל לישן ולחדש, למזרח ולמערב, לנשגב וליומיומי.

המופע אשר יעלה בשלושת הערבים של פסטיבל "ימי הפלמנקו" הוא "ריקוד צועני" BAYLES DE JITANOS של להקת אנטוניו מולינה "השור"  ANTONIO MOLINA     “EL CHORO"אחרי הבכורה בפסטיבל חרז התקבל עכשיו לפסטיבל הבינאלה שמתקיים בסביליה בסתיו.  בצד מולינה עטור השבחים* מככבת הרקדנית הצעירה חמה מוניאו GEMA MONEO , נצר למשפחת אמני פלמנקו ידועים, צוענים מחרז. מוניאו משלבת בריקוד שלה חיוניות ורגש ומשתתפת גם בשירה.

"הריקוד הצועני" מציג את הפלמנקו שנולד מתוך האדמה של אנדלוסיה, בתהליך איטי של אלכימיה מוזיקלית, תרבותית וחברתית. זהו פסיפס מונומנטלי ומעודן המורכב מאוסף אינסופי של צבעים, צורות, ומקורות. הרעיון למופע נולד מתוך חקירת ההסטוריה של הפלמנקו – חשיפה ועיבוד  של הרפרטואר המוזיקלי והכוריאוגרפיה שנוצרו על ידי הצוענים מתחילים המאה ה – 19 ועד היום.  BAILES DE JITANOS מציג בפנינו באמצעות ריקוד סגנונות מוזיקליים אנדלוסיים- צוענים ואחרים: אפריקאים, ספרדים-יהודים, מוריים, מסורתיים, פופולריים; מוזיקה שהיא קדם-פלמנקו ולבסוף את מוזיקת הפלמנקו.
המופע בנוי מקטעים שונים, אותם יצרו מולינה מוניאו והכוריאוגרף רפאל אסטבז. RAFAEL ESTÉVEZ. (פרטים נוספים על המופע וביקורות בהמשך).

 

כרטיסים – סוזן דלל 035105656

באינטרנט- www.suzannedellal.org.il

אתר "קרן עדי" החדש –   www.keren-adi.org

BAYLES DE JITANOS 2 light BAYLES DE JITANOS 3 light

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנטלי הכהן