בננות - בלוגים / / דפנה שם טוב // הדחפים המניעים את חיינו
דפנה שם טוב
  • dafnashemtov

דפנה שם טוב // הדחפים המניעים את חיינו

הדחפים המניעים את חיינו – דפנה שם טוב

מעבר לחוויה, על המורכבות של הדחפים שלנו והאופן בו הם מניעים אותנו

לכל אדם יש דחפים. המקור של הדחפים הוא בלא מודע שלנו.

הדחפים יכולים להיות שונים מאדם לאדם, אך יש דחפים שמשותפים לכל בני האנוש. דחפים אלו הם:

-דחפי מיןדפנה שם טוב דחפים

– דחפי הישרדות (רעב, רצון בקורת גג)

– דחפים הקשורים לרצון לא להיות לבד ולהיות חלק מקבוצה או להיות בקשר עם אדם אחר

דפנה שם טוב מסבירה

הדחפים המניעים את חיינו הם דחפי המין וההישרדות. עוד מניע אותנו הרצון לא להיות לבד או הרצון להיות חלק מקשר זוגי. ניתן לקשור את הדחף להיות חלק מ… לדחפי ההישרדות שכן אף אדם לא יכול לשרוד לבד לחלוטין ללא חברה.

בשונה מהרגשות שלנו הדחפים הם קדומים יותר והם קשורים לטבע שלנו כאנשים. דחפים אלו לא ניתנים לשינוי או למחיקה ועלינו ללמוד למתן או לנתב אותם לאפיקים של בנייה ובריאות. הדחפים קשורים קשר ישיר לאופן בו יש לנו בוחן מציאות תקין. כאשר הדחפים שלנו מאיימים על הלא מודע שלנו (למשל כאשר יש לנו דחפים שמקורם בסתמי והאני העליון שלנו לא מאשר אותם) בוחן המציאות של האני שלנו יהיה לא תקין וינסה לגשר בין הדחף העמוק ובין הביקורת או השיפוט העצמי שיש לנו שלא מאשר אותו.

על ידי הבאה של התוכן הלא מודע של הדחפים לכדי מודעות עצמית בתהליך של טיפול באמצעות שיחות ניתן להשיג רגיעה בלחץ שאנחנו חשים וליהנות מבוחן מציאות טוב יותר – כי כאשר החרדה פוחתת אנחנו עושים פחות שימוש במנגנוני ההגנה שלנו ויכולים לקחת חלק פעיל ובריא יותר בחברה. הבאת התוכן הלא מודע של הדחפים למודעות תתרום גם ליצירה של תקשורת מוצלחת שלנו עם האנשים בסביבה שלנו.

על דחיית סיפוקים, זוגיות ותקשורת בריאה ובוגרת

בכל מה שקשור לנושא של דחפים חשוב לדבר על הנושא של דחיית סיפוקים. לאנשים רבים יש קושי בדחיית הסיפוקים שלהם וכאשר הם מרגישים דחף בלתי נשלט לעשות דבר מה הם פשוט עושים אותו. דחיית סיפוקים ושליטה בדחף היא מרכיב חשוב מאוד בכל מה שקשור לנושא של תקשורת בוגרת ולנושא של הקשבה אמפטית. כאשר יש לנו יכולת לדחות סיפוקים אז יש לנו יותר משאבים רגשיים להקדיש לקשב אמפטי לאנשים אחרים ולצורת תקשורת בוגרת. תקשורת בוגרת היא תקשורת שלא מופרעת על ידי חרדה או השלכה של חרדה על אנשים איתם אנחנו מצויים בשיח.

מטפלת זוגית או מטפלת פרטנית מקצועית, כמו דפנה שם טוב למשל, חייבת שיהיה לה יכולת גבוה לקשב אמפטי ותקשורת בוגרת. בתהליך הטיפול לומדים במספר רבדים שונים איך ליצור בעצמנו גם תקשורת בגורת ויכולת קשב אמפטית. לרוב כאשר אנחנו חווים את צורת התקשורת הבוגרת ואת הקשב האמפטי של הפסיכולוגית שלנו אנחנו יכולים להפנים את מודל ההתנהגות הזה ולפעול באופן דומה בקשרים אחרים שיש לנו בחיים מחוץ לחדר הטיפול.

הבאת הדחפים למודעות ודחיית סיפוקים יכולים לסייע לנו לא רק ביצירת קשב אמפטי ותקשורת בוגרת אלא גם בהתמודדות טובה יותר עם טיפול בכעסים שאנחנו חווים שהם פעמים רבות תוצאה של תסכול של דחף שלא קיבל מימוש או מענה (באופן מודע או לא מודע).

נרחיב בעוד מידע בפוסטים העתידים שנעלה כאן

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לdafnashemtov