בננות - בלוגים / / מאחדות לזוגיות דפנה שם טוב
דפנה שם טוב
  • dafnashemtov

מאחדות לזוגיות דפנה שם טוב

מאחדות לזוגיות – על קשר בין תהליך גיבוש העצמי ובין יצירת קשר זוגי

הקשר הראשוני שיש לכל אחד מאתנו הוא הקשר עם אימא שלנו. ניתן לזהות אצל אנשים רבים בבגרותם דפוסים דומים בין הקשר שהיה להם כתינוקות עם אימא שלהם ובין הקשר הזוגי שלהם. דפוסים אלו הם לא מודעים ברובם והם עמוקים מאוד / דפנה שם טוב מסבירה

כך למשל תינוק אשר היה רגיל לבכות הרבה בשביל לזכות בתשומת לב מאימא שלו יוכל לגדול להיות אדם אשר בקש הזוגי מעצים בעיות או קושי על מנת לזכות בתשומת לב מבן או בת הזוג. לרוב תהליך גיבוש העצמי של כל סובייקט מתרחש בינקות המוקדמות ותהליך זה יכול להשפיע רבות ולתת את אותותיו בבגרות.

כאשר תהליך ההיפרדות מהאם או תהליך גיבוש העצמי לא הושלם או כאשר יש בו עקבות שונים אז הזוגיות עצמה תהיה בעלת מאפיינים דומים. מטפלת זוגית  תוכל לאפשר לנו לזהות במהלך תהליך טיפול של פסיכותרפיה את דפוסי ההתנהגות הלא מודעים שלנו ואת המקור שלהם בקשר עם דמויות ההורים שלנו ודימוי האם הפנימית שלנו כך שנוכל לקחת עליהם אחריות ולשנות את הזוגיות שלנו באופן חיובי ומטיב. תהליכים אלו כוללים פעמים רבות הדחקה ושינוי אופן הקבלה של תהליכי קבלת החלטות בזוגיות מתוך בטחון עצמי ולא מתוך תלות או קושי.

דפנה שם טוב מומחית בתחום

דפנה שם טוב מומחית בתחום

תהליכי ספרציה בינקות והקשר שלהן לניהול קשר זוגי מפרה ובריא

תהליכי הספרציה הראשונים שכל אדם עובר הם בינקות. הספרציה הראשונה שלנו היא בלידה כאשר אנחנו נפרדים מגוף האם ויוצאים לעולם. תהליכים אלו לא תואמים לזמן הכרונולוגי של הספרציה הנפשית שלנו המתרחשת רק בגיל מאוחר יותר של מספר חודשים ובשנת החיים הראשונה. אחד מהפסיכואנליטיקאים המובילים והמשפיעים ביותר דולנד ו. וינקוט הגדיר את האם והתינוק בחודשי החיים הראשונים של התינוק כיחידה אחת.

דפנה שם טוב אומרת כי בגיל זה על האם להיות פנויה באופן מלא לצרכי התינוק ולאפשר לו לגלות את עצמו ואת העולם כפי שהוא בורא אותו מתוכו. כאשר קשר ראשוני זה סובל מהפרעות כמו אי פיניות של האם או חרדות שלה התינוק יגדל להיות מבוגר עם חרדות והגנות שונות. מטפלת זוגית תדע להאיר את עיניו של כל אחד מבני הזוג הבאים אליה לטיפול למנגנוני ההגנה האישיים שלהם ולאופן שבו הם מפריעים לניהול קשר זוגי מפרה ובריא בו כל אחד מבני הזוג הוא בעל אישיות מגובשת ולא תלויה.

הבחירה ללכת למטפלת זוגית לשם הפיכת ההתנהגות שלנו למודעת יותר תאפשר לנו לקחת אחריות על תהליכים של השלכה אשר מדלדלים את העצמי שלנו וחושפים אותנו ליותר חרדות בעלות אופי מאיים. חיזוק העצמי בטיפול זוגי נעשה בשני מישורים ברורים – חיזוק העצמי הנפרד של כל אחד מבני הזוג וחיזוק הזהות הזוגית האחידה של שני בני הזוג גם יחד.

נמשיך בעוד פוסטים מפי דפנה שם טוב על תחומי הנפש, טיפול אישי וזוגי נפשי

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לdafnashemtov