בננות - בלוגים / / שיחות עם נהג מונית
אביה בן דוד
  • אביה בן דוד

    אביה בן דוד, כותבת. פרסמה את ספר השירה ''אהבה, שטנה וסמים קלים'', את הנובלה ''עט, עפרון ורעל'' ואת ספר השירה ''לפתח חטאת רובץ'' (בהוצאת ''סיטרא אחרא). עובדת כעורכת 'את', מעריב

שיחות עם נהג מונית

 

שיחות עם נהג מונית.

משהו בנהגי מוניות מוציא ממני את הסוקרטס הקטנה החבויה בי היטב. אמת, לרוב אני מוצאת עצמי שם בכיסא האחורי מנסה לוודא שילדותי היקרות לא יבצעו מעשים אשר אין מהם חזרה ( החל במריחת ממתקים על ריפודי העור הכעורים ועד קפיצה נועזת מהמכונית הנוסעת לעבר הנצח הצמיגי ) אך קורה ואני חוזרת בלילה מעניין זה או אחר (לו זה היה רומנטי כפי שזה נשמע ) ואז אני מתחילה. זה תמיד אחד משני נושאים. האחד הוא לנסות להלהיט את הרוחות שלהם על כך שאין תחבורה ציבורית נורמאלית בעיר ( נהגי מוניות ירוויחו מכך-יותר נוסעים ופחות תנועה ). לא אשקר.  יש לי פנטזיה שלאחר אחת מהשיחות האלו הנהג ימצא עצמו נוסע אל עבר ביתו של חולדאי, יחטוף אותו ויכריח אותו לחפור את התשתית לרכבת קלה במו ידיו. הנושא השני הוא פוליטיקה. ידיד אמריקאי שעבד כברמן סיפר לי פעם על איסור מפורש של כל בעלי הפאבים לכל העובדים לדבר על דת ופוליטיקה מחשש לפגוע באנשים. כאן לפגוע ברגשותיהם של אנשים זו הדרך היחידה לשרוד כל יציאה החוצה. ( מי מאיתנו לא שמעה מגבר זה או אחר את המשפט "רק אלימות הם מבינים" בהקשר לפוליטיקה וחשבה לעצמה "רגע, על מי הם מדברים עכשיו? " ) . לקראת הבחירות ההולכות וקרבות, כך נראה, נזכרתי בפרץ. בהתרגשות המסוימת שהיתה בקרב אנשים מסוימים ( כולל אני , מודה ) על כך שסוף סוף יש נציג מזרחי בראש מפלגת העבודה. ולא רק זה, אלא גם אחד שמדבר על צמצום הפער החברתי. מרוב שיחות על המצב הביטחוני אנשים שוכחים הרבה פעמים איך מבצעים בהם חוקן כלכלי. למרות הוידוי האחרון – על כך שהיו לי מחשבות אלקטוראליות בנוגע לפרץ, אני חושבת שכל מי שאפילו התלבט לרגע בסוגיה, מן הראוי שירד למחתרת. במחשבה שנייה. נראה שהם קיבלו את העונש המגיע להם. בטח התחושה שקיבלו תומכי פרץ שהוא קיבל את תיק הבטחון דומה לתחושה של גברים המביטים במשחק כדורגל ברגע בו הקבוצה שלהם חוטפת את הגול שיהפוך את ההפסד של הקבוצה למביך ברמה בה חבריהם יוכלו להזכיר להם ולצחוק עליהם לעד והם ייאלצו להצטדק לנצח. אז כך אני גם מלהיטה את רוח נהגי המוניות, מתוך תקווה סמויה, ראלית פחות מהקודמת אני מניחה, שהם יחטפו את כל הכנסת וישאירו אותה היכן שהו (שמעתי שמסוכן בנתניה בימינו, או למשל , בספארי ברמת גן – הבנתי שפילים וקרנפים עשויים להיות אגרסיביים כלפי מבקרים לא קרויים , או בדירה ממודרת, עוד לא החלטתי). כאשר עברנו ליד תחנה מרכזית ישנה הנהג הביט בגועל בקוקסינלים (יקירי) ואמר שזוהי תועבה. מתוך שלוות הנפש של מבט המונית שלי אמרתי "מה יותר גרוע בעיניך  קוקסינלים או אולמרט" . לאחר שכל הדרך התלהמנו יחד כנגד זה. הוא עצר וחשב, וענה "את לא מבינה, פוליטיקה משחיתה אנשים זה יקרה לכל אחד" . ירדתי מהמונית בתחושת דיכאון לא הגיונית. השורה ההגיונית ביותר שיכולתי לגייס כדי לענות לו היתה  "אם אתה מרגיש ככה לגבי הפוטנציאל של אנשים כנראה שכל המערכת הפוליטית שגויה מהיסוד". לבחירות הבאה למי שלא מתכננת לנסוע לירושלים ולרגום את נציג הציבור השנוא עליה בפסולת תעשייתית, פסולת בניין או עובדים זרים ( תלוי בחטא המסוים שלהם ) אני מציעה לנצל את יום החופש ולהפגין חופש בחירה בין בית קפה לקולנוע.     

 

 

23 תגובות

  1. מה עם הגהה? קצת… הגהה.

  2. מה עם הגהה? קצת… הגהה.

  3. בעצם זה שהעמדת את הנהג בין שתי ברירות שיתפת פעולה עם הלך המחשבה שלו. ראה אור עכשיו ספר שירה של בחור שרצה להפוך לטרנסד"נדרית (בסוף ויתר) ובערב השקה של הספר שלו נשאה דברים נורה גרינברג שאמרה שמלכתחילה המסרים הם הטרוסקסואליים וזה מה שמכניסים לראש של כולם מילדות.

    מה שמזכיר לי, ישבתי עם יחזקאל, מעיין ויואב אחרי הערב של אילן, ויחזקאל סיפר שמה שהם עושים בתמר זה לדבר על פוליטיקה. אני לא הבנתי. חשבתי שהם מדברים על פוליטיקה (אולמרט). לא הבנתי שהם מדברים על פוליטיקה.

  4. אני חושב שהמשפט "ישבתי עם יחזקאל מעיין ויואב" הוא מהמשפטים הדוחים בשפה העברית!

  5. נכון ! ושניהם יפים ( אבל אני יותר אוהבת את של אביה בגלל האלימות )

  6. היי אביה
    מה לעשות? עם המציאות לא מתווכחים
    להתראות טובה

  7. חגית גרוסמן

    אביה היקרה, את כותבת בחסד. זה יעודך!!

  8. מה זה כל ענייני ההגהה האנאליים האלו? כל הכתבנים והכתבניות המתוסכלים מכך שאינם מקבלים מספיק תשומת לב צריכים לאסוף את עצמם בידיים ולנסות לנתב את האנרגיה הזו למקומות מועילים. בניית כבישים אולי.

  9. קטע משעמם ומלא פרדיגמות
    שיחות עם נהגי מוניות יכולות להיות הרבה יותר מעניינות
    מה? כל אחד יכול להעלות פה את הגיגיו?
    העיקר לכתוב?

  10. מי שכתבה את התגובה האחרונה לא מבינה את הרעיון של פוסט. או שהיא חושבת שכל אחד כזה אמור להיות מהוקצע. השאלה היא למה היא מרגישה צורך בפיקוח על ביטוי , מונופול על מילים, ובאיזה בית קפה היא ישובה

  11. אכן . מתחת לאיזו אבן צצים כל הדמגוגים הקטנים ?

  12. אני גבעת טינופת. מצצו את הזוהמה שלי

  13. אחרי כל התגובות האלו מתחילה לצודד בצנזורה שככה יהיה לי טוב

  14. גם לי יש זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי זמן פנוי

  15. אישה חכמה.

  16. ע"פ אורך המכתב שכתבת נראה לי שמסכן נהג מונית שנופל בחלקו לקחת אותך.הוא יתפלל שהנסיעה כבר תסתיים כדי שתפסיקי לבלבל לו את המוח.

© כל הזכויות שמורות לאביה בן דוד