בננות - בלוגים / / מה נשים רוצות?
אביה בן דוד
  • אביה בן דוד

    אביה בן דוד, כותבת. פרסמה את ספר השירה ''אהבה, שטנה וסמים קלים'', את הנובלה ''עט, עפרון ורעל'' ואת ספר השירה ''לפתח חטאת רובץ'' (בהוצאת ''סיטרא אחרא). עובדת כעורכת 'את', מעריב

מה נשים רוצות?

למה נשים מסוימות מקבלות את מה שהן רוצות ואחרות לא . ( לפי ארבעת פרשי האפוקליפסה )

לפני שהפרש השלישי של האפוקליפסה יגיע על סוסו השחור, מחזיק מאזניים ונושא מגיפה רציתי להגיד משהו על למה נשים לפעמים לא מקבלות מה שהן רוצות . נקודה זו חשובה בעיני משום שהיא מעסיקה נשים בצורה שהשאלה הפכה לכוח כלכלי משמעותי. מעבר לאופנה ושלוחותיה, אותה אפשר לפעמים לתאר כשליחה שחורת סוס המפיצה רגשות אשם ( רק אם היא גרועה כמובן ) אני מתכוונת לספרים כמו "למה גברים אוהבים ביצ"יות "  והסיקוול למה גברים אוהבות ביצ"יות שתיים. כמי שכונתה ביצ"ית לא פעם ולא בצדק אני רוצה להבהיר. גברים לא אוהבים ביצ"יות. אם היינו בארץ דוברת אנגלית הייתי משתמשת במשחק המילים bitch  ו to bitch  . האחד מתייחס לכלבה ממין נקבה והשנייה ללהתלונן. לצערנו כחלק ממערכת החינוך מלמדים גברים לא להתלונן. בפפואה ניו גיניאה טקס ההתבגרות כולל דקירת הלשון בחץ, תקיעת במבוקים חדים באף ועוד. על מנת להיות גבר בכל חברה כמעט (ומשמעות הביטוי של "לקחת את זה כמו גבר ") פירושו לא להתלונן. אין זה אומר ששולחים גברים לנסות ולא להרגיש אלא לא להיות נתונים לחסדי רגשותיהם על מנת שיפתחו עמידות. אין צורך להוסיף שבנוסף לעמידות תיאורטית זו הם מפתחים סובלימציה רצינית. לנשים מותר להתלונן. כך הן גם לומדות ( אבקש סליחה כבר בשלב זה על ההכללות הגסות ) את הכוח של השפה. על מנת לגרום לדברים לקרות נשים יודעות שהן צריכות לפעמים להתלונן. כוחה של התלונה היא גם כוח של שפה כאמור, להביא לפעולה. וגם להמנע מסובלימציה. מול גברים לתלונה יש משמעות כפולה. הם מזהים אותה ופוחדים ממנה, כמי שלא יכולים לבצע אותה . הם מעריצים ומקנאים ביכולת להביע אך גם שונאים בשל חוסר היכולת לעמוד בתנאים המוכתבים להם. כדי להשיג מה שרוצים חשוב לדעת איך להתלונן. להיות "כלבה" ולהשיג מה שאת רוצה פירושו לא להתמסר לשפה. לא להאמין לשפה אוטומטית. מילים הן נושאות מגיפה. על מנת להשיג מה שאת רוצה צריך להבין את הכוח של מילים והבעות. מורת רוח צריכה להיות מנוסחת היטב ומכוונת היטיב. כאשר את מתמסרת לחלוטין למילים מבלי לזרוע כוונה את מנטרלת את הכוח שיש להן. כך גם לגבי מחוות. נשים ישיגו את מה שהן רוצות דרך תלונה מדויקת שתנער ראשית את כל מה שאת לא רוצה .  

הפרש הראשון המסמל כיבוש ללא כוח הזרוע יגיע על סוס לבן . למילים יש פוליטיקה משלהן . שירה נופלת כמו דיבור כאשר אנו מתמסרות למילים בשם הכנות. הכנות אינה מסמלת אמת בסיסית לרוב אלא ראשוניות של רגש. רגשות מעובדים למחצה הם מקור למפלה. הסכנה הגדולה בהתמסרות היא יצירת מציאות פנימית שאינה תואמת את זו החיצונית. כך לא נישרף באש התשוקה אלא נכלה את זמנינו בתהייה למה דברים לא קורים כפי שהם אמורים לקרות לדעתנו. להתעלות מעל המילים המסמלות את התחושות שלנו או להיות מוכנה לרדת לעומק גיהנום כדי לחלץ משם מילים יציל אותנו מאותו השבי. הכלא של המילים הקטנות. החשיבות של מילים נעשית אמיתית רק כאשר מפסיקים לייחס להם חשיבות כמסמלות את הרגשות שלנו. מילים אינן בעלות ברית כמו שאינן מוחשיות. אי אפשר להלחם בהם באמת. אפשר לא להאמין להן, להחזיק ולזרוק אותם. אנו יודעות למה אנשים מתכוונים לא לפי המילים שלהם. מילים הן עלבון לשתיקה בעולם אחר. התמסרות לתשוקה חייבת לקלוע לרצון אמיתי. התמסרות ככלל משתקת את היכולת לנווט. על מנת להשיג מה שאת רוצה צריך להתמסר בחוכמה, לעולם לא למילים, לרגשות, או לרעיונות כמו אהבה, כוח ועוד .

הפרש השני על סוס אדום מחזיק חרב ומסמל מלחמה. אנשים שמשתמשים בתשוקה של מילים כדי להשיג מה שהם רוצים נחשבים מרושעים. תשוקה מנוגדת כמעט מכוח הגדרתה למוסר. אומרים " באהבה ומלחמה אין חוקים " כלומר באהבה ומלחמה אין מוסר. עם תשמרי על המוסר שלך קרוב ליסודות הומניטאריים ורחוק מחוקים רבים יותר הסיכויים שתדעי מה את רוצה ושתהיי מסוגלת להשיג אותו. כל שכן לגבי חוקים לא כתובים. אנשים מסוגלים בקלות לתת עצמם לדרמות זולות. עניין אחד הוא לשעשע את עצמך, עניין אחר הוא להאמין לאותו שעשוע. לשכב עם חבר לשעבר של חברה שלך, כמו ללבוש חולצה עם מחשוף לפגישה עם מנהל הבנק לא חוטא לדבר מלבד לקטנוניות. את שניהם עושים מתוך רצון. מי ששוכבת עם חבר לשעבר של חברה שלה כדי להתנקם בחברה ולא כי היא פשוט רוצה אותו כבר בגיהינום (וצריכה לחכות לפוסט אחר או לאחרית הימים) . כל עוד מדובר באנשים מבוגרים המסכימים על חוקי משחק מסוים הכל מותר. כדי לדעת מה את רוצה, לפני שאת משיגה אותו, את צריכה להיות מודעת לטווח הרחב של מה מותר לך ומה את יכולה להשיג . רצון תמיד חופף אפשרות .

הפרש הרביעי על סוס חיוור מסמל את המוות. מוות הוא סוף האפשרות. טנהא , המושג הבודהיסטי המתאר תשוקה הכולאת אותנו, שמקורו בבורות הוא משהו שיש להפטר ממנו. כאשר הרצונות שלך יהיו מבוססות על בורות לא תהיי מסוגלת להשיג מה שאת רוצה . אימוץ מאפיינים של ביצ"ית לא יעזרו. גם לא לנסות ולא להתקשר אליו, או כל התנהגות המבוססת על משחקיות שאין בה הנאה אלא רק אסטרטגיה.

הערות (אישיות )

גילוי נאות : כמובן וגם אני איני משיגה תמיד את מה שאני רוצה . אך אני מרוצה למדי מן המאזן. כלומר, הוא אינו טורד אותי .

יקיר בן משה הידד לשיריך .

אדמיאל קוסמן – אינני מחבבת אותך בפורמט של בלוגרית, מלבד התמונות

סיגל בן יאיר – יופייך משתווה לשירייך

שהרה בלאו – יש משהו מדויק גם אם לא מוקפד בסיפורים הקטנים. נגעת לליבי

ותודה על ההערות מהפוסט הקודם לסמויה. לנולי שסיכמה את העניין יפה  ולשירה ארד שהיתה עשויה להיות הלקוחה היחידה כמעט של פואמה היקרה שאיננה.

 

       

 

10 תגובות

  1. מזל טוב! עכשיו את חופשיה לארוז את כל החליפות המחוייטות שלך (גם את זו שלבשת בשישי בתמר) ולנסוע לחופשה ארוכה ל…דנמרק.
    בהצלחה עם החנות הבאה "קליאופטרה".

  2. נראה שעוד נשים יודעות אחרי הכל מה הן רוצות . אביה , תעשי לי תאומות .

  3. מצטערת שפואמה נסגרה,
    היו לי עוד תוכניות להגיע..
    מקווה שעוד יהיו חנויות כאלה שאוכל לבוא אליהן, לשתות כוס קפה, רק שלקוחות כמוני, שיש להן ערב פנוי בחודש הן משענת קנה רצוץ.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאביה בן דוד