בננות - בלוגים / / פסטיבל הסרטים ה יהודי במיאמי מציג את הסרט "השבט האבוד של הספרדיטאס"
ירון אביטוב
  • ירון אביטוב

    ירון אביטוב. סופר, עורך ספרים ואנתולוגיות, מבקר ספרות, עיתונאי, תסריטאי ובמאי של סרטים תיעודיים, טייל ומדריך טיולים באמריקה הלטינית ובדרום אמריקה. יליד חיפה, התגורר בעבר בירושלים, בהמשך בתל-אביב ושוהה כעת בחו"ל. פרסם אחד-עשר ספרים: שני רומנים, נובלה אחת, חמישה קבצי סיפורים, שני ספרי תיעוד ומדריך טיולים. פרסים ספרותיים: פרס ארתור רופין למחקר במדעי החברה( 1993), פרס קרן ירושלים לספרות יפה (1994), פרס מענק מטעם קרן עמו"ס (1998), ופרס ראש הממשלה לספרות לשנת תשס"ה (2005)

פסטיבל הסרטים ה יהודי במיאמי מציג את הסרט "השבט האבוד של הספרדיטאס"

 

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"טבלה רגילה";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

פסטיבל הסרטים היהודי במיאמי יציג את

הסרט "השבט האבוד של הספרדיטאס"

 

פסטיבל הסרטים היהודי במיאמי, שנפתח בסוף השבוע בהשתתפות 25 סרטים, שישה מהם מישראל, בחר להציג השנה גם את סרטי התיעודי, "השבט האבוד של הספרדיטאס" (73 דקות), העוסק בתולדות האנוסים באמריקה הלטינית. זוהי גרסה חדשה של סרט שעלה לראשונה לאקרנים ב-2010 והוצג כבר במספר מדינות בדרום אמריקה ועורר דיונים רבים בתקשורת ומחוצה לה.

הסרט יוקרן במסגרת הפסטיבל ביום שני, ה-23 בינואר בשעה 18.15. בתום הקרנתו, יתקיים דיון בהשתתפותי כאורח מיוחד של הפסטיבל ובהשתתפות הרב האמריקני הידוע, הרב טרי בוקמן. ישראלים החיים במיאמי מוזמנים.

הסרט יוצג פעם נוספת במיאמי ביום שישי ה-27 בינואר בשעה 19.15 בערב ב"בית עם".

בראיון מקדים לעיתון אמריקני ציינתי, שאני שמח שגם בארצות הברית זוכה הסרט להכרה והוחלט להכלילו בפסטיבל. מנהלת הפסטיבל, אלן וודנר, אף ציינה לטובה את הסרט במאמר שפורסם בארצות הברית.  הסרט, שהופק בתקציב קטן, זכה להתעניינות רבה בארצות שבהן כבר הוצג, וזאת בזכות העדויות החשובות שמובאות בו על מנהגים יהודיים במשפחות קתוליות באמריקה הלטינית. הסרט, המוהל עבר והווה, מספר על חייהם הכפולים של האנוסים וצאצאיהם בין הנצרות ליהדות. בסרט משתתפים מרואיינים רבים, בהם היסטוריונים, חוקרים, רופאים רבנים וכמרים, קתולים המודעים לשורשים היהודיים של בני משפחותיהם ולטינים הנמנים עם צאצאי האנוסים החולמים על היום שבו הרבנות תכיר בהם.

הפקת הסרט היתה כרוכה בקשיים רבים, כיוון שרבים מנסים להסתיר את העבר היהודי או לא ששים להיחשף למצלמה. הקשיים היו גם תקציביים, כיוון שמוסדות יהודיים או ישראליים למרבה הצער לא מגלים עניין לסייע במימון סרטי מחקר כאלה.

ארצות הברית תהיה המדינה השישית שבה יוצג הסרט, שטרם הוצג בישראל.

ובינתיים, סיימתי את הפקתו של סרט המשך שפרטים עליו יפורסמו בקרוב. סרט זה מצטרף לסרטי תעודה נוספים שביימתי ולפרויקט ספרותי הכולל חמישה ספרים של ספרות ישראלית שפרסמתי כבר כעורך וכמחבר בשפה הספרדית באמריקה הלטינית, ביניהם ארבע אנתולוגיות של ספרות ישראלית. כמו כן יזמתי פרויקט אחר של תרגום ספרות אקוודורית לשפה העברית. שלושה מהספרים הללו ראו אור בעברית בהוצאת כרמל ועם הקדמה שכתבתי.

בעניין אחר: ישראלים המבקרים באקוודור מוזמנים ליצור איתי קשר באמצעות הדוא"ל, וכל זאת במידה והם מעוניינים בטיול קצר או ארוך יותר בהדרכתי במחוזות האנוסים באקוודור ומחוצה לה. אני מציע גם הדרכה למטיילים באקוודור לקבוצות או ליחידים, וכן בניית מסלולים והצעות למלונות בדרגות שונות ושירותי תיירות, וכל זאת בעלויות נמוכות בהרבה מאשר בחבילות תיור המוצעות בדרך כלל לתיירים וללא עמלות.

מי שרוצה לשלם פחות וליהנות יותר – מוזמן ליצור קשר איתי.

 avitovy@yahoo.com

 

 

 

 

 

 

 

תגובה אחת

  1. כל הכבוד ירון והסרט חשוב מחכה להקרנתו בארץ
    אתה עושה שליחות חשובה לעם שלך ולתרבותו
    יישר כוח!

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לירון אביטוב