בננות - בלוגים / / על-אודות איתי
ירון אביטוב
  • ירון אביטוב

    ירון אביטוב. סופר, עורך ספרים ואנתולוגיות, מבקר ספרות, עיתונאי, תסריטאי ובמאי של סרטים תיעודיים, טייל ומדריך טיולים באמריקה הלטינית ובדרום אמריקה. יליד חיפה, התגורר בעבר בירושלים, בהמשך בתל-אביב ושוהה כעת בחו"ל. פרסם אחד-עשר ספרים: שני רומנים, נובלה אחת, חמישה קבצי סיפורים, שני ספרי תיעוד ומדריך טיולים. פרסים ספרותיים: פרס ארתור רופין למחקר במדעי החברה( 1993), פרס קרן ירושלים לספרות יפה (1994), פרס מענק מטעם קרן עמו"ס (1998), ופרס ראש הממשלה לספרות לשנת תשס"ה (2005)

על-אודות איתי

 

ברצוני לברך כאן על הצטרפותו לאתר בננות של הסופר הצעיר, המוכשר והרגיש איתי בן אליעזר, שהיה לי את העונג המיוחד לערוך את רומן הביכורים שלו "על אודות יהונתן" (כרמל) שזכה בפרס לספרי ביכורים. בן אליעזר הוא כותב רגיש שכל קורא רגיש יאהב.

ברצוני לפרסם כאן את דש העטיפה שניסחתי לספר:

"על אודות יונתן" הוא ספר ביכורים בעל עוצמה רגשית מיוחדת. איתי בן-אליעזר מצליח לתאר, ובאמינות רבה, את עולמו של נער מתבגר, על שלל תסביכיו ומשבריו. מדובר בסיפור חניכה, העוסק בנער בן להורים גרושים ובמערכת יחסיו הסבוכה עם הוריו, ועם בעלה השני של אמו, על רקע עקירתם הכפויה לניו ג'רסי.

בחייו של הנער ערן חלים כמה משברים בעת ובעונה אחת: הוריו מתגרשים, הוא נתלש מסביבת ילדותו האהובה בתל-אביב, ונאלץ לעקור יחד עם אמו לניו-ג'רסי בעקבות אביו החורג, אמן מיוסר בשם דני, שציוריו האפלים מסתיימים בטרגדיה. קשיי ההתאקלמות של ערן בניו-ג'רסי מחריפים מאוד לאחר מות אביו החורג, הדיכאון הקשה שאליו נקלעת אמו, הדחייה שהוא חווה מצד נערה יפאנית שבה הוא מתאהב, ובעיקר סוד משפחתי מן העבר שהוא חושף במחברותיו של הצייר – סוד שלוקח אותו למסע חיפוש עצמי בעקבות זהותו שלו, ושעליו הוא אינו יכול לדבר עם איש, ומשאירו למעשה בודד בעולם. עצב אקזיסצנטיאליסטי מציף את תודעתו, אך גם ממלא את עולמו בתובנות חדשות לגבי עצמו (כעדותו: "נועדתי לחיי געגועים").

ערן חש, שאין עוד סיבה מבחינתו להישאר במקום, שלא רצה לגור בו מלכתחילה, והוא חולם על היום שבו יחזור לתל-אביב וישאיר מאחריו את ה"תפוח הגדול".

"אודות יונתן" עוסק בשאלות של עקירה והלם תרבות, יחסים בתוך המשפחה, אמנות ואהבה, ובעיקר בשאלות של זהות. הרומן כתוב ברהיטות, ודמויותיו המרכזיות והמשניות שביניהן מתבלטות אלה של האמן המיוסר דני ומוכר התקליטים הססגוני ג'ימי – מעוצבות בתנופה. קול חדש, מינורי ורגיש, שמן הראוי להקשיב לו ולא להניח לו להיעלם מן המדפים.

 

תגובה אחת

  1. טובה גרטנר

    היי ירון
    כל כך יפה, אנסה לחפש ולרכוש.
    אתה כותב מאוד יפה על הספר, עושה חשק לקרא.
    להתראות טובה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לירון אביטוב