בננות - בלוגים / / על ערפדים ועל אנשים
יוסי וקסמן
  • יוסי וקסמן

    נולד ביפו, גדל בירושלים ושירת במודיעין שדה בסיני. לאחר שהשתחרר מצה"ל למד פילוסופיה ותולדות האמנות באוניברסיטה העברית, והוא בוגר המחלקות לעיצוב גרפי וּוידיאו-ארט באקדמיה בצלאל. היום הוא מתגורר עם בן-זוגו, אבי קדמי, בכפר האמנים עין הוד, ומטפח את ביתו ואת שלושת הכלבים שלו, סופי, גולי ומימי. הוא בעל משרד לעיצוב בארץ ובחו"ל. ספרו ליבשן זכה בפרס אקו"ם ליצירה המוגשת בעילום שם. וקסמן זכה גם במענק מאת הקרן לקולנוע ישראלי לפיתוח תסריט על-פי ספרו ליבשן. יוסי וקסמן בלקסיקון הספרות העברית החדשה. יוסי וקסמן באתר הרשמי של אמני עין הוד יוסי וקסמן בוויקיפדיה

על ערפדים ועל אנשים

יש אנשים הנוטים להתעלף מפחד ואימה כאשר הם רואים, או באים במגע עם טיפת דם; ויש אנשים המשתגעים משמחה ומאושר, כאשר הם רואים, או אפילו רק מריחים, טיפונת דם. אלה האחרונים הם הערפדים.

 

הערפדים ניזונים אך ורק מדם אדם. הם חייבים למצוץ מדי פעם בפעם ליטר או שניים של דם על מנת להתקיים, וחלומו של כל ערפד הוא להיות מנוי בבנק הדם, משוחרר מכל דאגות הפרנסה והקיום.

 

בדרך כלל הערפדים אינם אוהבים להיות ערפדים; הם מקנאים באנשים הרגילים, אשר יכולים להתקיים ממאכלים רגילים והם תמיד מצטערים על כך שאינם יכולים להסתפק בפודינג וניל או באיזה צלי עוף מפולפל.

 

ערפדים עניים גרים בבתי-קברות רגילים. הם ישנים במשך היום בתוך ארונות הקבורה שלהם, ועם זריחת הירח הם קמים מקבריהם ויוצאים לשחר לטרף. ערפדים עשירים אינם גרים בבתי-קברות פשוטים; יש להם וילות וארמונות מפוארים. הם חובבי אמנות מושבעים והם אוהבים לאסוף יצירות אמנות וחפצי חן שונים.

לערפדים מן המעמד הבינוני יש בדרך כלל בתים קטנים ופשוטים. גם הם חובבי אמנות מושבעים, אך בניגוד לאחיהם מן המעמד הגבוה, הם נאלצים לאסוף רפרודוקציות וחיקויים. במשך היום הם ישנים בתוך המקרר שלהם.

ערפדים עשירים, מן המעמד הגבוה, לעולם (!) לא יתחתנו עם ערפדים עניים מן המעמד הנמוך…

 

 

רשימת הפרקים, למעוניינות:

 

ביתו של הערפד – או- על ערפדים ועל מעמדות חברתיים

מלבושיהם של הערפדים – או – על ערפדים ועל מראות

הערפד ורופא השיניים – או – על פחדים ועל נוירוזות

ולאד דרקולה הראשון – או – מועדון מעריצי הרוזן

ספר המתכונים השלם של הרוזן

כיצד להישמר מערפדים – או – על ערפדים ועל ריחות שונים

שינוי צורתו של הערפד – או – על ערפדים ועל עטלפים

 

 

מתוך "ספר הערפדים השלם", הוצאת כנרת, 1995

תגובה אחת

  1. אפשר לקבל את הפרק "ספר המתכונים השלם של הרוזן?" אני זקוקה למתכון לסעודה המפסקת.

© כל הזכויות שמורות ליוסי וקסמן