בננות - בלוגים / / הכתבה אתי בערוץ 10
הבלוג של מיכה שמחון
  • מיכה שמחון

    רחוב השומר 15 חיפה   אחוזה, חיפה נוה שאנן, חיפה בי"ס בארי בי"ס עירוני ג' השומר הצעיר נוער הליכוד נח"ל מלחמת לבנון מר"צ גשור אירופה אוסטרליה ניו זילנד תאילנד  יפן ישראל ירושלים אוניברסיטה אגי הרבה הונגריה תעודת הוראה גימנסיה רחביה מ.א. סוציולוגיה ואנתרופולוגיה יוליה קצת רוסיה בי"ס לצילום מוסררה הודו פלורנטין, תל אביב בי"ס לצילום מוסררה בי"ס גבעת גונן בקטמונים ירושלים סיגלית יד אליהו מכללת ספיר בי"ס לצילום גיאוגרפי  תלמה ילין ובאמצע התחתנתי התגרשתי התחתנתי לתמיד ועכשיו אבא טרי לאימרי מלמד באוניברסיטה העברית תעודת הוראה בסוציולוגיה ופסיכולוגיה מלמד במכון הטכנולוגי בחולון ועכשיו אבא טרי לעלמא

הכתבה אתי בערוץ 10

היום שודרה בערוץ 10 כתבה על חופשת הלידה לגברים. רואיינתי לכתבה כמי שלקח פעמיים חופשת לידה – בלידת שני הילדים שלי. למי שלא ראה את הכתבה בערוץ 10 הנה הלינק:

http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleId=699096&sid=126

אשמח לתגובותיכם.

17 תגובות

  1. כל הכבוד!

    • התגובה הזו של "כל הכבוד" מצביעה בדיוק עד כמה אנחנו עדיין מאחורה מבחינת שיוויון זכויות לאשה ולגבר.

      ועוד במסווה של "נאורות".

      • כלל לא, לצערי הרבה מאוד גברים אפילו לא יחלמו לעשות דבר כזה, אנחנו עדיין חברה סקססיסטית ולא שיוונית, ולכן אם בכל זאת יש כמה גברים שמוכנים לכך, בכל זאת מגיע להם עידוד. מגיע להם, כי הם עדיין מיעוט שבמיעוט.

        • ואולי אם נעודד יותר, אם נראה יותר את התופעה, למשל כמו בכבה כזו, אולי יותר גברים יתחילו לראות את זה כלגיטימי.
          ולגבי נשים, נראה לי שהרבה נשים מעדיפות להישאר בבית, גם כי הן לא בוטחות בגבר שיצליח לעמוד במשימה. כך שהסקססיזם הוא דו צדדי, חרב פיפיות כזו. האשמה מוטלת לא רק על הגברים שבכלל לא רואים בזה אופציה, אלא גם על נשים רבות, שבכלל לא רואןת אופציה בשהגבר יישאר בבית עם התינוק.

          זו עוד סיבה מדוע מגיע "כל הכבוד" גדול לזוגות שיצאו מהשטנץ.

        • תודה על הפרגון יעל.
          אתם שניכם צודקים לדעתי. אני חושב שיש מעט מידי גברים שעושים את זה ומעט מידי נשים שמוכנות לתת לגברים שלהן את חופשת הלידה "שלהן" (לפי לשון החוק!) אבל כמובן שעצם העובדה שעל דבר, שהוא כה טריוויאלי בעיני, אומרים כל הכבוד, מעידה על מצבה הקלוקל של החברה שלנו והחברה האנושית ככלל. מגדר הוא סוג של כלא שאת קירותיו יש לנתץ.

  2. הכל עניין של חיברות, סוציאליזציה. מה יותר טבעי מכך שיש לי ילד ואני אוהב אותו ודואג לו? מה כל כך מסובך בלחתל, להאכיל ולהרדים? למה לגברים זה כאילו קשה ולנשים לא? אני ללא ספק לא הייתי כינור שני לאשתי. לבן שלי היו גזים כל אחה"צ ורק אני הצלחתי למצוא לו תנוחה שתרגיע אותו. ואני לא פחות גברי בגלל זה. זה לגמרי לא סותר את הגבריות שאני מקרין לשלושת ילדיי (שני בנים ובת). סוציאליזציה – זה הכל.

    • אחי היקר – אתה המודל לזה. אתה לקחת חופשת לידה כשהחוק בקושי נחקק והיו בקושי מאתיים גברים שלקחו לפניך. ואתה צודק. זה הכל ענין של חיברות. אנחנו כלואים באיזה מוסד טוטאלי (מגדר) שאומר לנו מה מותר ומה אסור ומה גברי ומה נשי ואסור לנו לסטות מההוראות וההנחיות כי אנו עשויים ליפול מתוך הקטגוריה שלנו החוצה אל הקטגוריה השניה ואז אבוי לנו נהיה סוג של היבריד מגדרי. היום קניתי לאימרי עגלת בובה בצבע ורוד. הוא בחר אותה בעצמו. הילד שלי היה מאושר והלך איתה ברחוב בשמחה מרובה. הוא עוד לא בכלא המגדרי.

  3. כתבה נחמדה!
    לעצם העניין – ברור שגברים יכולים לטפל בילדים גם כן, ונשים יכולות לבצע את כל הדברים שכביכול מיועדים רק לגברים.
    עדיין, יסתכלו על גבר כ"עובד לא מסור" אם יקח חופשת לידה, ועל אישה קצת כמו על ביצ'ית, שהסכימה כל כך מהר להיפרד מהרך הנולד. פחות מחצי אחוז של אנשים שמממשים זכות כזו – אין לנו במה להתפאר כל כך, ולא צעדנו כל כך קדימה!

    • הי רותי
      מעולם לא הסכמתי איתך יותר. החברה שלנו תקועה בקבעונות אין קץ.

  4. הי מיכה, יפה ומרגש לראות אבא בחופשת לידה אבל מבחינתי זה יפה כל עוד זה אצל האחר:)
    קשה לי לדמיין זוג שבו שני הצדדים באמת רוצים להיות ה"אמא" בחווית הגידול, בי זה היה יוצר קריעה עמוקה, כי בעיניי זה משהו שהוא שלי. אם אישתך באמת בסדר עם ההחלטה הזאת אז אחלה.
    (עד היום גם את הפרידה מתינוק כשהוא בן כמה חודשים קשה לי לעכול ולא עשיתי זאת עם ילדיי, אבל שוב, מי שבסדר עם זה אז אחלה).

    • הבעיה הגדולה היא למי שרוצה חופשת לידה יותר ארוכה בלא תשלום וחבל שלא מאפשרים לאחד מההורים להמשיך מעבר לשבועות שבתשלום.
      יש לך ילדים מתוקים, חמסה.
      תמשיכו לגדל אותם ביחד, באהבה.

      ואגב, בעיני קצת מוזר שהורים חשים לאורך זמן מנוכרים לילד שלהם ולהורות שלהם (זה בהחלטיכול ללוות אחרי הלידה)- כשמדובר על שנים על שנים שהניכור הפנימי נמשך, זה נראה לי מעוות, בין אצל גבר בין אצל אישה, והכרתי כאלה.

    • הי סיגל
      את בעצם יוצאת מנקדות הנחה שזה שלך והגבר לוקח לך את החופשה והטיפול. אולי כדאי שתרפי קצת ותשחררי לגבר שלך מקום לידך – להיות אבא מטפל (ולא אמא). למה ברגע שגבר רוצה לטפל בילדיו הוא חייב לשנות את מינו ותפקידו. הוא עדיין אבא! אי אפשר לא לתת לגבר מקום הורי טיפולי אקטיבי ואח"כ להתאונן על כך שהוא בעבודה כל הזמן וכל הנטל והעול נופל על האשה. כדי שהגבר ישתחרר האשה חייבת להשתחרר גם!

      • לבן זוג שהיה מנסה לחשוב שונה ממני בנושא הורות הייתי עונה: "אתה תלד את הילדים שאתה רוצה לטפל בהם ואני אלד את אלו שלי". אני יכולה לשחרר בהרבה מקומות אבל כשנולדו ילדיי לא מצאתי שום דבר יותר מופלא וקסום שביכלתם של החיים לתת לי מאשר לגדל אותם צמוד. אישה ששיחררה את המקום הזה בתוכה, מבחינתי היא הפסידה. הריון, לידה, הנקה, ומסירות הטיפול בתינוק לא מפרידים ולא משחררים מהתחום הטבעי שלהם, הם מתנת חיים של אישה וגבר יכול לקבל חלק מזה רק אם האישה מוכנה לוותר על מתנת החיים שהטבע העניק במיוחד עבורה.
        אבל אני שייכת לעולם הישן. היום נשים רוצות קריירה וגברים רוצים לטפל בילדים. היום נשים נהיות גבריות וגברים נהיים נשיים. זה שינוי שאני מסוגלת לקבל עבור אחרים, אבל לי מספיקה ההתמודדות עם היותי אישה על כל הקשיים והמתנות שבתפקיד אין לי שום חשק לחוות גם את העולם הקשה שלתוכו נולדים הגברים, ובטח שלא אמצא עניין בלוותר על אחת המתנות הנדירות שאישה זוכה להן בחיים.

  5. מירי פליישר

    מיכה אתה אחלה!

  6. מיכה יקירי, אוהבים אותך וזהו. ד"ש וחיבוק למשפחה האהובה. יחזקאל

  7. החוק עדין בעייתי. הזכות לחופשת לידה מתקצרת בלי סיבה ברורה.
    וכאן נכנס שיוויון זכויות לתינוק. שלדעתי קצת שכחנו ממנו. עודף מעונות לאישה עובדת, חוקים והילד ונפשו?
    טוב זה בלי קשר לסרטון.
    מה גם שאם האם מיניקה בגיל כזה צעיר לא תמיד טוב להשאיר בקבוק.
    טוב שקיימת אופציה עבור נשים שהבית מעיק עליהן, זקוקות למשכורתן הגבוהה יותר וכדומה.

    הטוב ביותר ששני בני הזוג ביחד לפרק זמן מסוים.
    זה מאד עוזר בהתאקלמות למצב החדש.

  8. הי מיכה יקירי מה שלומך אמת אני מקווה שהכול בסדר אם אני ראיתי את הכתבה ביום שישי אם אני לא טועה היתה כתבה מדהימה ובאת כל הכבוד וני גם שמחתי שראיתי אותך וגם את הילדים שלך .

© כל הזכויות שמורות למיכה שמחון