בננות - בלוגים / / בתגובה לתגובה של בועז
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

בתגובה לתגובה של בועז

 

ובהמשך לפוסט הקודם ולהערה של רותפ שם

העניין הוא כך: אני גם קוראת ותיקה אם לא תמיד מרוצה של הארץ. בימי שישי אני נוהגת לרפרף בעיתון ואחר-כך לחזור ולקרוא בעיון מה שמעניין אותי יותר. אלא שלפני כמה שבועות שמתי לב שאין אף תמונה של אף אישה בכל המוסף הזה על-שם השבוע. הדבר הדהים אותי. המוסף כולו כאילו עשוי בעולם המורכב מגברים בלבד ורק מדי פעם צצה איזו דרדסית באקראי ובדרך כלל בעמוד האחרון. ללא ספק, חייבים לומר זאת, עיתון משקף מציאות, ומכאן יוצא שהעולם, או לפחות השבוע, עדיין שייך לגברים ושהמטרה של השגת שוויון זכויות לנשים עוד רחוקה מאיתנו. יחד עם זאת, מטבע הדברים, חייב להיות שעיתון גם בוחר בצורה אקטיבית איזה חלק מן המציאות לשקף — וכאן טמון גם הסכנה שבדבר, שהרי בתוך כך הוא גם יוצר מציאות. בין כך וכך, עיתון הארץ, שמציג את עצמו כבעל ערכים הומניסטיים ופלורליסטיים, עושה שבוע שבוע הפרדה גסה בין עזרת הגברים ועזרת השנים – הגברים להשבוע (החשוב והרציני), הנשים (היפות ככל האפשר) לגלריה.

 

7 תגובות

  1. מסכימה לגמרי!

  2. היי אומי
    אם גם את מקוראי הארץ, אני רואה זאת בעין חיובית, כי לצערי לא מעט בארצנו הקטנה וההיסטרית נוטים להחרים את העיתון ולראות בו "עוכר ישראל". אני שמח לראות שגם את מבינה שמה שהולך ומתעכר כאן אינו כלי הדיווח (השליח), אלא המציאות שהוא מדווח עליה. זאת בניגוד לכלי תקשורת אחרים, שנראה כאילו הם נסחפים במין אחדות מזויפת ומתלהמת.
    לגופו של מאמרך: לטוב או לרע, נראה כי רוב רובם של המתעניינים בכדורגל, ודאי גם השחקנים והמאמנים והעסקנים, הם אכן גברים. אינני טוען כי זה המצב הרצוי או הנכון, אבל זה המצב…
    בעניין המשט ההוא: שוב, רוב רובם של מקבלי ההחלטות בעניינו, של הקצינים, של כוחות הקומנדו וכל השאר הם גברים. ייתכן מאוד שנשים היו מנהלות טוב יותר את כל הפרשה העגומה הזאת.
    שובניזם אכן קיים בחברה הישראלית, כמו גם ברוב החברות האחרות, וזהו מצב מעוות בלי ספק, אבל למה להאשים בכך דווקא את עיתון הארץ? זה אינו עיתון "מושלם" מן הסתם, אבל לפי דעתי הוא ודאי סביר יותר משני העיתונים הגדולים, שלוקים בסקסיזם בוטה ומסחרי כעניין שבשגרה.

    בועז

    • ד"ר לשירה פוסט ערבית

      הארץ אינו השליח המדווח אוביקטיבית על המצב בארץ. תשכחו מזה. הארץ הוא שליח הבודה ידיעות מליבו, מסלף, מעוות, מציג אמת סובייקטיבית כאובייקטיבית. הארץ של השנים האחרונות הוא עלון של החיזבאלללה, עיתון עכור ישראל שנותן במה לאבו מאזן וחבריו. עיתון בוגדני.

      לא רק החדשות הפוליטיות בארץ שקריות. גם מוספי התרבות והספרות שלו מנוונים וסלפניים. ומה יש להלין על כך ששני הומו נאצים דוגמאת בני מר ובני ציפר מתרבות וספרות עורכים לנו את הנשמה ומביאים שירה ערבית ואנטישמית אחרת.
      ומה יש להלין עם עורך מוסף הארץ הוא אדם שעבד בידיעות אחרונות בתור כתב לענייני טלביזיה, אדם שמבזה עצמו בערוץ 10 כשהוא מטפל בניורוזות שלו בפומבי. ולהזכירכם כי קודמו בתפקיד היה עוד אפס מלא פרוטקציה. שוקן מזמן לא מתעניין בהארץ, אביו היה איש עיתונות שוקן הוא איש רעים להתרועע…אך לו ולעיתונות טובה אין דבר במשותף…לא לקרוא הארץ…ועובדה-התפוצה שלו עגומה ודלה, ומלבד יחסי ציבור אין לעיתון הזה השפעה כלשהי חוץ מלכמה משוררים בבלוג זה שאוספים בשקדנות כתבות מחמיאות עליהם מן העיתון.

    • צריך: מי זה?
      זה עזיזון פזיזון.

      • עזיזון פזיזון מלקק ביצים כמו סוכריות. העורכת שלך ניצה בן-ארי התקשתה לזכור אותך ורק אנחנו ב"בננות"נחבק אותך, עכבר קטן מוכה בטירוף ורעל שכמוך ונעשה לך פיסט פאקינג עם הספר "מה הסטייה שלך" כי זה הדבר הכי טוב שאנחנו יכולים לעשות לך ולא. חה-חה-חה, פיסט פאקינג ונסובב ונוסבב – שייצא חום ונאה מכל הצדדים. בן זונה קטן עם אגו גדול.

      • לא. יש לדייק. זה עזיזון זרגיגון שפוער את עכוזו רק ביום ראשון. בשאר ימות השבוע הוא מקבל מכות ובוכה מהזונות של פרדס כץ. אנחנו יודעים. כולם יודעים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר