בננות - בלוגים / / שאלות קיטבג
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

שאלות קיטבג

 

להיות מהגרת זה בערך להרגיש תמיד שאיחרת לשיעור או להצגה או לסרט וכד', אפילו בחמש דקות. זאת אומרת, זה להרגיש תמיד שאת מפספסת משהו, שכולם יודעים משהו ואת לא. אם כן, תנו לי, במסגרת אינטימית זאת, לשאול שתיים-שלוש שאלות שממשיכות ומטרידות אותי אבל אותן אני מתביישת לשאול שמא מדובר בשאלות קיטבג:

ראשית, שאלה בפוליטיקה: האם ציפי לבני עשתה שינוי לפרצוף שלה? (אני משוכנעת שבשלב מסוים של הקריירה שלה, נדמה לי בדיוק כשהיא ניסתה את כוחה לראשות הממשלה, היא גם החלה להיראות הרבה יותר טוב בתמונות, הלא כן?)

שנית, שאלה של זהות: האם העיתונאית נרי ליבנה והעיתונאית ניבה לניר הן אותה גברת בסדר אותיות אחרת? (מן הכתיבה שלהן, נדמה לי כי התשובה היא שלילית אבל תודו שזו שאלה מגניבה!)

ושלישית, איך אומרים בעברית every time. התחושה שלי היא שהמונח "כל פעם" אינו מהווה עברית תקינה?

אאה כן ועוד משהו: מהי לכל הרוחות "שאלה קיטבג"??!!

 

 

14 תגובות

  1. מצחיק-קוּל-לה= מצחיקול'ה..:)

  2. איריס אליה

    אומי. אין על הפוסטים האלה שלך, להאיר לי את חוויות מהחיים. הפעם זה חווית ההגירה. בדיוק הייתי בהצגה תאטרון בובות עם איתני, וכולם כולל כולם, השתוללו מצחוק, ילדים והורים, ורק אני ואיתני הסתכלנו מסביב והרגשתי כזאת מטומטמת. ועוד כעסתי על איתני שהוא השתעמם והתחיל להפריע, ובכלל הרגשתי רע. מסתבר שההצגה הייתה בנויה על שירי "אמא אווזה" שזה קאלט פה, ואני האווזה היחידה שאני מכירה זה מ"גי גה מי זה בא-אה? אמא אווזה- אה…"…?!?
    מכירה?
    אם לא אז את באמת מהגרת!

  3. ומה תאמרי על מי שנולדה וחיה פה ולא יודעת את התשובות?
    חוץ מכל פעם – תקני ותקין לגמרי.
    :))

  4. גרמת לי לצחוק, וזה ניפלא לצחוק, וברצינות- כולנו מרגישים מהגרים, הכל יחסי בחיים לא? תלוי למי את משווה את עצמך. מול העולים מאמש את ודאי תרגישי ותיקה , מול ילידי הארץ – מהגרת, וילידי הארץ מול בני בניהם של ילידי הארץ מרגישים עדין מהגרים. הלא כך?

  5. אהוד פדרמן

    אומי, לאור שאלות הקיטבג אני מניח שלא שרתת בצבא. קיטבג בעברית הוא שק חפצים שבו מחזיק הטירון העברי את כל חפציו המיותרים, כלומר, אלה שלא משמשים אותו למילוי תפקידו. כאשר המפקד בטירונות פוקד על כולם לצאת החוצה ולהסתדר בשלשות יש נו תמיד החייל ה'חכם' ששואל : לצאת עם קיטבג או בלי קיטבג ?
    בקיצור שאלת קיטבג היא שאלה מיותרת .

    אשר לשאלת ציפי לבני. מי היא האישה הזו ? אני זוכר שהצבעתי עבורה בבחירות האחרונות אך מאז נעלמו עקבותיה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר