בננות - בלוגים / / רק לישון בשקט
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

רק לישון בשקט

 

 

בחופש הגדול מתרחשת מכת מסיבות הפיג"מה. כך הגיעו אלינו שלושה בני דודים, רובם בצבע ג"ינג"י. לארוחת ערב הגשנו מרק ירקות, כדורי פלאפל, צ"יפס, סלט וגלידת וניל. אחר-כך לימדנו אותם איך לשחק רמז והם שיחקו שוב ושוב עד שנהיה כבר ממש מאוחר ולא עוד יכולנו לדחות את הרגע הנורא הזה: עכשיו הולכים לישון. אישי הדוד פרס בסלון שטיח של מזרונים ומצעים ולאחר שהילדים בני הבית נרדמו לתומם – ככה זה עובד, לא? — נדרשתי אני הדודה להציג בפני האורחים החמודים את השיטות השונות של איך להירדם. שיטת ההרפיה של אימי – כולל משחקי דמיון כגון חייל משוקולד הנמס על חוף הים; שיטת היוגה של אבי – לנסות להתמקד על כלום; שיטת הדודה שלי (אחות אימי) – לחשוב על דברים אהובים ומתוקים. מסתבר כי במקרה הזה כל מה שדרוש היה לכבות את האור במטבח. בכל מקרה, מניסיוני המר, כשאת באמת לא מצליחה להירדם, כל השיטות האלה הן בגדר סיפורי סבתה. לפעמים אני הייתי אף רוצה לשאול את בורא העולם שאיכשהו אני יכולה להבין למה היית צריך לעשות מן האוכל כזה דבר מסובך וכן גם בקשר ליחסי מין אבל מדוע לא להניח לנו את השינה?

 

 

15 תגובות

  1. ואולי גם מסיבת פיג"מות לנו שוכנות הבלוג? עם פלאפל וצ"יפס וגלידה ושיטות הרפיה מצויינות, כן כן, למה אין מישהו שמפנק מבוגרים?

  2. הילדים האורחים לא נרדמו בגלל השינוי במקום הלינה (חדש להם), ההתרגשות של הערב והיותם אורחים, הניתוק מהבית ומההורים – והפחד להפסיד משהו מרגש אם יירדמו. נסי להיזכר בעצמך כילדה שהלכה לישון במקום אחר ולא במיטה שלה. אלוהים עשה מסובך לא רק בעניין הזה, גם יציאה בשירותים במקום זר מסובך – לא? הרגשת רעב תמיד מתעצמת במקום זר – לא?

  3. סבינה ללוסי

    נהדר. והנה תרומתה של עדולה :

    כָּל כָּךְ עָצוּב לִשְׁכַּב לִישֹׁן

    כָּל כָּךְ עָצוּב לִשְׁכַּב לִישֹׁן
    וְלַעֲזֹב הַכֹּל !
    לוּ רַק יָכֹלְתִּי לֹא לִישֹׁן
    אַךְ אִישׁ אֵינו ֹ יָכוֹל.

    כָּל כָּךְ מַרְגִּיז פִּתְאוֹם לִפְרֹשׁ
    מִמַּה שֶּׁעוֹד מַמְשִׁיךְ
    לִחְיוֹת , לִצְחֹק , לָצֵאת , לָבוֹא . . .
    אָז מָה אִם קְצָת
    מַחְשִׁיךְ !

  4. בני תמיד היה אומר לי אמא שכחתי איך נרדמים, גם אני שוכחת הרבה פעמים, אבל מנחמת את עצמי, מחר אני אשן… וזה עוזר!

    • אני מזדהה איתך חני. אבל משום מה זה לא מנחם את הקטנים נכון? אני מנסה לומר לבני לא לנסות יותר מדי לישון אבל זה לא עוזר — הוא מאד רוצה.

  5. :)))
    כל השיטות האלה חדשות לי.
    אנסה אותן בפעם הבאה שתנדוד שנתי.

  6. אומי, נחמד ביותר. מצאה חן בעיניי השיטה של אמא שלך. אני חושבת שהייתי נרדמת נהדר עם חייל שוקולד נמס על החוף.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר