בננות - בלוגים / / לפעמים הבעיה הפוכה
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

לפעמים הבעיה הפוכה

 

כוונתי לכל מיני מחקרים שנוטים להגיע אליך בצורת דוא"ל בצירוף כותרת כגון, הודעה חשובה לכל הנשים – חובה לקרוא. בזהירות פותחים ומה מוצאים? עשרה טיפים למניעת/גילוי-מוקדם של סרטן השד. או חמש-עשרה סיבות לביצוע/אי-ביצוע ממוגראמה. או הסבר מקיף על כל הנזקים הכרוכים בשימוש בטמפונים. נראה כי היצרנים מוסיפים מגוון של חומרים רעילים למוצר הנחשק הזה, למשל כלור (לשם הלבנה) ואף אזבסט! (אשר גורם לך לדמם יותר ומכאן להזדקק ליותר טמפונים!!). מכאן, כך נטען, המספר ההולך וגדל של נשים הסובלות מסרטן צוואר הרחם. קראי הודעה זאת ותעברי לכל הנשים שאת מכירה נדרש ממני. אולם היד מסרבת ללחוץ על הכפתור. מדוע? ראשית, גם אם המידע עולה בקנה אחד עם דברים אחרים שאני יודעת, לא בדקתי את הנושא עצמו בעצמי ולכן אינני בטוחה שניתן לסמוך עליו. אולם הסיבה השנייה שבגינה אינני נוטה להעביר הלאה דברים כאלה היא מסובכת פי כמה: אני יודעת שרוב הנשים מעדיפות לא לדעת עליהם. ושגם אם היו יודעות, היו ממשיכות בדרכן הן בכל זאת. בנסיבות אלה, אני שואלת שוב ושוב את עצמי, האם יש לי זכות לכפות עליהן את המידע הזה, גם אם הוא נועד להטיב איתן? אז אני לא מעבירה. אבל זה יושב לי כבד על המצפון.

 

7 תגובות

  1. אומי, מפאת צנעת הפרט, לא אחשוף את שמי, בת בלוגייה אנוכי.

    שמעתי זה מכבר על הסכנה שבשימוש בטמפונים מפי חברה שקראה ספר של חולת סרטן ש"עלתה" על הקשר בין מחלתה לשימוש בטמפונים. מאז (כ4 שנים) אני לא משתמשת בהם. נהייתי לדוברת נלהבת נגד השימוש בטמפונים. ובלי קשר לסרטן, זה היטיב עמי גם בתופעות של לפני המחזור וגם בתופעות של ימי המחזור עצמם. צריך להפיץ את הבשורה הזו. אבל לא חייבים… 🙂

  2. על כל "מחקר" כזה שנשלח במייל – אפשר להביא חמישה שונים והפוכים.

    לכן – לדעתי:
    התייחסות למיילים מתגלגלים צריכה להיות – לפח הזבל, ומיד!

    • מירי פליישר

      אני לא שולחת כלום הלאה.
      כלום חסרים אנחנו פאניקות והיסטריות בארץ ובעולם . כל אחד אכול פחדים וחששות כולל אני עצמי . מה אני צריכה את זה
      ולא מאחלת לאף אחד.
      טמפונים בכלל היו אחת הזוועות ששמחתי להיפטר מהן עם הגיל.

  3. אני כבר שנים לא משתמשת בטמפונים ועברתי לתחבושות, כי כבר מזמן, אולי לפני 15 שנה, נודע הדבר. מאז אני אומרת את זה לכל מי שאני יכולה.
    הורג אותי השנים שכן השתמשתי בהם כי עדיין לא נודעו הסכנות.

    ועוד דבר שחשוב לדעת: לא להשתמש בטמפון מעבר לשש שעות, אחרת עלולה להיגרם רעלת טמפונים.

    • רעלת טמפונים גורמת להלם בגוף. פעם שכחתי טמפון 24 שעות, הוא החליק פנימה שבקושי מצאתי אחר כך את קצה החוט שלו. כל כך נבהלתי כשגיליתי את השכחה הזו, שמאז לא נגעתי בהם יותר.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר