בננות - בלוגים / / עם התנצלות לג'ון טרבולטה
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

עם התנצלות לג'ון טרבולטה

 

 

 

 

אחד הקשיים הלא-מבוטלים הכרוכים בעלייה לישראל, לפחות למי שבא ממדינה מערבית, הוא האבדן של יום ראשון. הכוונה שלי כמובן ל-,Sunday במלוא מובן המילה. אותו יום נעים ונינוח שהוא ההמשך הטבעי של שישי-שבת-מוצ"ש.

 

על-פי כלל תחילתו של היום נעוצה בארוחת בוקר ארוכת-תווך הנאכלת על גבי מוספים אין-ספור של עיתון הסנדיי טיימס. אפילו אימי היתה מוצאת כמה דקות לשבת איתנו לאכול, בעיקר פרוסת חלה מרוחה בדבש קטיפתי וכוס קפה רותח. לצהריים הוזמנו לפעמים כמה קרובים רחוקים ל-braaivleis (על-האש) ליד הבריכה (פריט מצוי בגינות ביתיות בדרום אפריקה, זאת אומרת, בשכונות הלבנים). עם אורחים מחו"ל נהג אבי אף להתיישב למשחק שחמט. אחר-כך היינו הולכים למפגשי תנועת נוער וגם סתם מעבירים את הזמן.

 

כל זאת עד הגיע Sunday night. אז פתאום היו עולים על פני השטח כל הדברים שהיית צריכה להספיק בסופשבוע ולא הספקת, וכל החששות שהיית צריכה לחשוב עליהן אבל שכחת, ואת תקועה עמוק בערימות של משימות בלתי פתירות, ובעיקר מול שבוע שלם הנמצא בנקודת אפס. די-כ-און.

 

נחזור לארץ. אמנם אמרתי שכאן אין סנדיי אולם סנדיי נייט יש ויש. הרי הוא מוצ"ש. או-הו איך הוא בא כל פעם ככה במכה אחת, בלי החימום של יום בצבע השמש, וגם בלי אזהרה, למעט כמה סימנים שהחלו לגלות אני וזוגתי כבר מוקדם מאד בנישואין שלנו. בהתחלה אף היינו נוטים לריב לקראת צאת השבת מרוב מתחים עד ששמנו לב ששנינו מרגישים אותה נקודת כובד – הרי היא כל השבוע הבא היושב לו בתוך הבטן ועלול לעלות גם לגרון ולפעמים גם מורגש כקוצים ודוקרנים בחלקי גוף נוספים. לדבר הזה נתנו את השם Saturday Night Fever.

 

מדוע אני מדברת על כל זה עכשיו דווקא? הרי אני אמורה להרגיש הקלה לא? סוף-סוף סוף החופש והחיים חוזרים על מסלולם והילדים חוזרים למסגרות שלהם, לבית ספר, ולגנים, אמנם חדשים ובכל זאת, ואנחנו למקומות עבודה, כל אחד ואחת בשלו ובשלה, אמנם כולל חדשים ובכל זאת, וגם ללימודים, שאמורים להיות מחדשים ובכל זאת הנה אני כולי וגם אנו כולנו Saturday Night Fever.

Help!

 

 

 

 

 

9 תגובות

  1. תמציתי מקסים ונכון, אבל מה טרבולטה עושה פה? יש לו שיר על זה ואני לא יודעת?

    • סבינה אני ממש בשוק! את לא זוכרת את סרט הדיסקו שבו התחיל ג"ון טרבולטה את הקריירה שלו כרקדן? הנה הלינק:

      http://en.wikipedia.org/wiki/Saturday_Night_Fever

      • אומי, אני חיה בלי תקשורת וכמעט בלי בידור. בחיים לא ראיתי כוכב נולד ואין לי מושג מה קרה עם הילדה רוז.

        כנראה שאי אפשר לחיות את החיים הלא מקובלים שאני חיה וגם את המקובלים. גם לא הייתי בחיים בפריס ניו יורק או רומא. אני לא גאה בזה. אבל זה לומר שאני חיה אחרת אלטרנטיבי ,counter culture

        לא לרגע בטיול, אלא ברצינות כל הזמן.

  2. לזה הייתי מציעה את החידוש הלשוני הבא
    post saturday stress disorder PSSD
    תסמונת הפרעה בתר שבתית
    אני מאוד מזדהה

    • תסמונת הפרעה בתר שבתית
      מונח מקסים עם ניכוח מקצועי ממש. :)).

      • אני מזדהה עם תסמונת מוצ"ש שהעלת כאן, אומי, זה ככה היה אצלי מאז שעמדתי על דעתי. מישהו פעם אמר לי שזו תופעה ידועה, למה? כי כשניכנסת שבת ניכנסת איתה הנשמה היתרה וכשהיא יוצאת היא לוקחת אותה איתה ומרגישים ריקנות, אי שקט, אי נחת…דיקי

  3. יפה כתבת, תסמונת מוצאי שבת, גם אני חשה בה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר