בננות - בלוגים / / כמה זמן נשאר?
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

כמה זמן נשאר?

 

מעבר לפגיעה בסביבה אינני מצליחה להבין מה הושג בהחזרת השעון לקדמותו לילה לפני יום כיפור. מבחינתי התוצאה היחידה היתה שהילדים קמו ברבע לחמש במקום לשש וגם מחוגי הגוף שלי לא ממש זזו. שוב ושוב אני נדהמת מן היומרה של האדם בכל הבא לניסיונותיו לשנות את השעון הביולוגי.

 

9 תגובות

  1. ..:))
    חשבתי שזו החלטה שגם מתחשבת בזמני תפילת הבקר ובמתפללים…

  2. איריס קובליו

    נכון. ביזארי

  3. ארז, סן פרנסיסקו על המים

    …ואני חשבתי שמלחמה בשעון הביולוגי היא באמצעות הקפאת ביציות.
    אני מתלוצץ, כמובן.
    באשר לשעון הצירקדיאני, זה המשפיע על תחושות העייפות והערנות במהלך היממה – קחי מלטונין (הורמון טבעי המחקה את פעילות בלוטת המוח ומשרה שינה), כאן הם נמכרים ללא מרשם, אבל אין לי מושג מה קורה בארץ.

  4. אהוד פדרמן

    אומי, לפי מיטב ידיעתי הענין קשור בהסכמי גועליציה ובכפייה דתית, אז אולי את, כמקורבת לעיניני הדת היהודית, תוכלי להאיר את עינינו ?

    אני, אגב, כצעד מחאה, ממשיך את סדר יומי לפי שעון הקיץ עד 31 באוקטובר כמנהג הארצות המתוקנות, אך לא הרבה אנשים ברי מזל כמוני להיות אדונים לזמנם

    • אהוד, כמי שכמקורבת לעיניני הדת היהודית, אשמח להאיר את עינייך בכל הקושר למעשיי הדתיים בארצנו אבל רק בתנאי אחד: שאתה תסביר לי את מעשיהם של כל אדם ואדם ולפחות של כל מנהיג ומנהיג אשר מגדיר את עצמו כחילוני. בהצלחה!

      • אומי יקירתי, בתום לב פניתי אלייך שתסבירי לי מה הרבותה בהכרזה הדתית החד צדדית שנוגדת את הטבע (שאותו את מכנה שעון ביולוגי) שהנה הגיע החורף -ואילו את, כמנהג תלמידות חכמות, עונה לי בפלפול תלמודי שאיני מבין אותו ומסיימת בהתרסה: בהצלחה! האם בפני עיוור תתני מכשול ?

        • אהוד, סליחה אם פגעתי בך. ולשאלתך, באמת שאין לי מושג. אני מניחה שזה קשור להקלה על הצמים אבל לי זה לא עזר כאמור ולכן הפוסט. ומעבר לכך, הכנסת המונח "השעון הביולוגי" לפוסט היתה כוונה, הרי הניסיונות הנואשות של האדם להעריך את יכולת הפריון של האשה עולה רבות בעיסוק שלי בבריאות האשה בכלל ואני גם חושבת שהדבר קשור לפחות חלקית לכל ניסיון של האדם לשנות את טבע או לשחק אותו.

  5. יעל רוזן-בר שם

    אומי, את תצחקי אבל אתמול מה לא הייתי נותנת כדי שהכיפור יסתיים מוקדם יותר.
    אירופה וישראל כיום באותה השעה, אז תוסיפי לנו עוד שעתיים לצום.

    ממש קנאתי בכם. אם-זאת אני כמו אהוד פרידמן מנהלת את זמני העבודה שלי.

    חוץ מזה, לצערנו היש משהו נורמאלי במדינת ישראל??

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר