בננות - בלוגים / / שמור על העולם או על הילד
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

שמור על העולם או על הילד

 

 

שימו לב לשתי הידיעות הבאות שפורסמו לאחרונה:

 

1. משרד הבריאות החליט לפרסם אזהרה לשמור מרחק מנורות פלואורסצנטיות חסכוניות בחשמל, בגלל הסיכון ללקות בסרטן העור מהקרינה שהן מפיצות. על פי מחקרים שנעשו בישראל, הקרינה מהמנורות מגדילה גם את הסיכון למחלות סרטן של המערכת ההורמונלית, ובעיקר סרטן השד וסרטן הערמונית.

2. ברבנות חוששים מקשר אפשרי בין הכימיקלים בירקות המרוססים לבין העלייה בבעיות הפריון בציבור הדתי והחרדי בשנים האחרונות. בעקבות כך החליטה הרבנות הראשית להילחם בחלק מיצרני "ירקות ללא תולעים" המרססים את הירקות בצורה מוגזמת במטרה לשמור אותם נקיים מחרקים.

מכאן המסכנות הבאות: אין להשתמש בטכנולוגיה על-מנת למתוח את הדין הדתי לקצה הכרוך בהריסת העולם. כמו-כן, עצם הניסיון לרפא את הנזקים להם גרם עודף שימוש בטכנולוגיה באמצעות עוד ועוד טכנולוגיה נועד לכישלון. בלשון אחרת, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, גם אם היצלחת להרוג את התולעים.

6 תגובות

  1. ועל זה ייאמר, טוב סלט מתולע מגוף מתולע. או טוב סלט מתולע מבריאות חולה.מסכימה עם כל מילה.

  2. מירי פליישר

    מסכימה

  3. יעל רוזן- בר שם

    לשמור על בריאות הירקות כדי להרוג בני אדם. ופה בחו"ל מבקשים לאכול 5 ירקות ופירות ביום למען הבריאות.

    איפה ההיגיון בדבר?

  4. סוף סוף מגלים שנאון מזיק? שריסוס מזיק?! הרי כל התנועה האקולוגית התחילה כשאשה בשם רצ'ל קרסון כתבה על הנזק שבריסוסים בספרה מ 1963 "אביב דומם" silent spring

  5. כבר לפני 30 שנה נלחם המשורר הבריטי טד יוז בזיהום נהרות וטען כי מים אלה מחבלים בפוריות הגבר. אבל, לדעתי, זה אולי לא אסון כל כך גדול לנוכח פיצוץ האוכלוסין.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר