בננות - בלוגים / / יום דלת
הפוך קטן ודי
  • אומי לייסנר

    בקשר לכתיבה משלי בבלוג זה -- כל הזכויות שמורות לאומי (נעמי) לייסנר

יום דלת

 

פעם, לפני שנים רבות, כשהבת השנייה היתה בת שלוש, הרגשתי שהיא סובלת מדי בגן החדש והוצאתי אותה משם ובמשך כשלושה שבועות הסתובבנו ברחבי העיר בחיפוש אחר גן מתאים יותר. באותה עת גמרתי בדעתי לכתוב "המדריך לגני ילדים על-פי ילדה בת שלוש." 
כמובן, מעולם לא התיישבתי לכתוב את הספר מאיר העיניים והמשעשע הזה. גם לא תיארתי לעצמי שביום מן הימים אמצע את עצמי שוב במסע הזה.

גם הפעם זה מעיר עיניים, אבל יותר עצוב מאשר משעשע. בתור מתבוננים בגנים מן הצד, ראינו ילדים בוכים ללא הרף, גננות שלא מחייכות, וסייעות שהעדיפו להתעסק בסידור המטבחון במקום ניחום ילדים בוכים ללא הרף. 
בסוף התקשרתי לגן פרטי. האישה בצד השני של הטלפון סירבה למסור לי מחיר — "תבואי לראות קודם," היא אמרה, "אנחנו נמצאים בווילה כפרית נהדרת."

כשהלכתי לראות מצאתי בית חד-קומתי דחוס בין מפעל וחניון באזור תעשייה, וחצר שנוצר על-ידי הצבת גדר ארעי ברוחב המדרכה ופיזור שטיחים של דשא סינטטי לצדו. 
אני שוקלת לשנות את שם הספר ל"ייאוש."

 

3 תגובות

  1. היי אומי זה נכון, מצד שני הילדים בוכים יותר מהרגיל, כי זמן אימא( המשות) הפך למאד קצר.ואם יש עוד ילדים במשפחה ומטלות, אז קצרצר.
    גם אני וגם ביתי עבדנו עם ילדים בגנים, שם אני עשיתי שעות סיפור, ביתי דברים אחרים, וגילנו שגננת זאת לא אמא, ואמא שעובדת כל כך הרבה שעות גורמת לילד להיות יותר בכיין. כמובן שגם אבא עובד, כן לא הכחשתי.
    זה לא המקרה שלך נכון, אבל זה קורה להמון ילדים
    מצד שני היום החברה לא בנויה לאמא לא עובדת, לא כלכלית ולא נפשית.

    רק שאותנו הילדים לא יזרקו פעם למעון, כשנהייה כאלה תלוים בהם, ונבכה ונתחנן.
    והלוואי ונקבל מטפלות טובות. אבל שקודם יגיע משיח:)
    שנה טובה!

    • אומי לייסנר

      הי אביטל, אני מסכימה איתך. אבל אם החברה כבר לא מתפקדת ללא אימהות כאבות עובדות אז מערכת החינוך צריכה להיערך לכך, לא? לי זה נראה א' ב'. שנה טובה ומתוקה, אומי.

      • על כך אנו מסכימות. בינתיים האריכו את שעת נעילת הגן לארבע וחצי וזה מיטיב עם האמהות כנראה, אבל לא בטוח.

        אני ששלחתי את בני לגן של חינוך מיוחד בגלל בעיה שפתית יכולה לספר לך ששנה שלמה לא התקינו מתקנים בחצר, ולא הייתה לנו קלינאית תקשורת, רק מורת שפה.

        מה שדרש מהצוות הנותר לעשות מעל ומעבר הן, אכן עשו.

        אבל תביני שזה מה שווה ילד חרדי, וכעת בגלל הקיצוצים גם הרבה פחות מזה. רק שאין לי כוח להיות פוליטית ולכן זה לא נכתב בבלוגי.
        מצד שני, ממתי ילדים זה פוליטי? מסתבר שכן.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לאומי לייסנר